אמנת זכתה במכרז בהיקף מוערך של 100 מיליון שקל ל-5 שנים

חברת הבת של אמנת זכתה במרכז של פרויקט "אוריינות דיגיטלית" של משרד המדע והטכנולוגיה • הפרויקט כולל הפעלה של 7 מרכזים נייחים ומספר מרכזים ניידים ברחבי הארץ, ובהם תתקיים פעילות הכשרה ביישומי מחשב, הכשרה והעשרה טכנולוגית לציבור מהגיל הרך ועד הגיל השלישי

שמואל בר אור / צילום: יוסי כהן
שמואל בר אור / צילום: יוסי כהן

חברת הייעוץ והמחשוב אמנת ניהול ומערכות זכתה בפרויקט "אוריינות דיגיטלית" של משרד המדע והטכנולוגיה, שהיקפו מוערך ב-100 מיליון שקל לתקופה של 5 שנים. בפרויקט זכתה סיסנת, חברה-בת שבה מחזיקה אמנת  הבורסאית ב-94.4% מהמניות.

סיסנת עוסקת בביצועי פרויקטים של פיתוח ואינטגרציה. לפי הדיווח שפרסמה היום אמנת לבורסה, היקף ההכנסות לסיסנת בשנה הראשונה לפרויקט צפוי להגיע ל-15 מיליון שקל, וביתר שנות הפרויקט היקף השירותים ייקבע על פי דרישת משרד המדע והטכנולוגיה. לפי הודעת החברה, "הפרויקט מבוסס, בין היתר, על שירותים שונים שצפוי שיינתנו ואין מחויבות של משרד המדע והטכנולוגיה להזמנת כל השירותים, לפיכך היקף הפרויקט בפועל ייקבע בהתאם לצורכי משרד המדע והטכנולוגיה ולשירותים שיינתנו בפועל".

סיסנת קיבלה את ההודעה הראשונית על זכיית המכרז לפני כחודש, אך לדברי החברה, לא הייתה אז ודאות בדבר הפעלת המכרז בהתאם לזכייה. בפגישה שהתקיימה לפני מספר ימים הובהר לסיסנת שזכתה במכרז. עם זאת, נכון להיום טרם נחתם הסכם מחייב בין משרד המדע והטכנולוגיה לבין סיסנת. אמנת מציינת כי בשלב זה, היא אינה יכולה להעריך את השפעת הזכייה של סיסנת במכרז על תוצאותיה העסקיות.

לפי הדיווח, הפרויקט כולל הפעלה של 7 מרכזים נייחים ומספר מרכזים ניידים ברחבי הארץ, ובהם תתקיים פעילות הכשרה ביישומי מחשב, הכשרה והעשרה טכנולוגית לציבור מהגיל הרך ועד הגיל השלישי. אמנת נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-150 מיליון שקל. בתגובה לדיווח קפצה המניה ב-8% בשעות הצהריים, במחזור מסחר גבוה מהממוצע במניה (שבדרך כלל מציגה מחזורי מסחר נמוכים).

בעלי השליטה בחברה הם היו"ר אברהם אסף, המנכ"ל שמואל בר-אור, ואילן שחם, שמחזיקים במצטבר ב-57.2% מהון המניות של אמנת. החברה עוסקת בשני תחומים: תחום הייעוץ, ניהול הפרויקטים והלוגיסטיקה; ותחום המחשוב והתוכנה. ב-2017 סך ההכנסות של אמנת היה כ-334 מיליון שקל, ירידה של 5.5% ביחס ל-2016. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-23.9% ל-15.9 מיליון שקל, בין היתר בזכות רווח הון שנרשם וכן עלייה בשולי הרווח הגולמי.