מיטב דש מבקש אישור לתאם את אופן ההצבעה באסיפת בזק

בית ההשקעות חושש מפני "סיכול ממוקד" באסיפה הכללית של בזק שתערך בסוף החודש • "לצורך הבטחת המהלכים שיזמו הגופים המוסדיים הישראליים, אנו פונים אליכם בבקשה לאפשר לנו לקיים דיון משותף ולבחון אפשרות לשיתוף פעולה נקודתי"

אילן רביב / צילום: איל יצהר
אילן רביב / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מיטב דש פנה לגופים הרגולטוריים על מנת שיאשרו לגופים המוסדיים מישראל ליצור תיאום בקשר עם אופן ההצבעה באסיפה הכללית הקרובה של בעלי המניות של בזק, שתיערך ב-26 באפריל.

במכתב ששלח מנכ"ל מיטב דש אילן רביב, לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון דורית סלינגר; ליו"ר רשות ני"ע ענת גואטה; ולממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין - מזהיר רביב מפני "סיכול ממוקד" של שיפור הממשל התאגידי בבזק. רביב מזכיר שהמוסדיים וחברת אנטרופי פעלו בנושא באחרונה במטרה לשמור על האינטרסים של כלל המשקיעים, ונראה היה שנוצרו תקדימים חיוביים "בכל הנוגע לחשיבותו של האקטיביזם המוסדי בשוק הישראלי. עד לאחרונה שררה אופטימיות זהירה בכל הנוגע להבשלת המהלכים", כתב רביב.

"לדאבוננו, האופטימיות התחלפה בעננה של אי-ודאות וחשש מפני 'סיכול ממוקד' בדמות הנחייה/הכוונה של גוף ייעוץ בינלאומי (ISS)", שמתעתד להמליץ לבעלי המניות הזרים להתנגד למינוי הדח"צים שהציעו המוסדיים מישראל ולנטרל למעשה את קידום המהלך להפסקת כהונת הדח"צים הנוכחיים בבזק (מרדכי קרת וטלי סימון).

"לצורך הבטחת המהלכים שיזמו הגופים המוסדיים הישראליים, אנו פונים אליכם בבקשה לאפשר לנו לקיים דיון משותף ולבחון אפשרות לשיתוף פעולה נקודתי", מבקש רביב. לדבריו, הנסיבות הייחודיות שבהן למוסדיים הישראליים ולגופים הזרים שיעור החזקה דומה בבזק (כ-30% לכל צד), והאפשרות שהוא מגדיר כפגיעה פוטנציאלית באינטרסים של כלל ציבור המשקיעים - מחייבים את ההתערבות המהירה.