נעילה ירוקה באירופה; אינטרום השוודית זינקה

החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית • בסין: נתוני מאקרו טובים מהמצופה

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר באירופה ננעל היום(ג') בעליות. המסחר בבורסות אסיה הסתיים היום במגמה מעורבת.

 

לאחר שהמסחר אתמול התנהל על רקע המתיחות הגיאו-פוליטית, נראה כי המשקיעים נרגעו, זאת לפחות עד לדיווחים הבוקר על תקיפה נוספת בסוריה. בסוף השבוע ארה"ב, צרפת ובריטניה הנחיתו מהלומת טילים על שלוש מטרות בסוריה כגמול על השימוש בגז רעיל שעשה משטר אסד נגד אוכלוסיה אזרחית בדומא, לא הרחק מדמשק, לפני פחות משבוע. באותה התקפה נספו כ-40 אנשים, לרבות משפחות עם ילדים שנחנקו למוות בעת שחסו במקלטים.

בנאום קצר לאומה אמר טראמפ כי הפעולה כבר נמצאה בעיצומה בעת נאומו, שהחל ב-4 לפנות בוקר. "(השימוש בגזים רעילים) אינו פעולה של בן אנוש", אמר טראמפ. "אלה פשעים של מפלצת".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי התקיפה, שהגיעה לאחר המתקפה הכימית של משטר אסד על אזרחים בדומא שבפאתי דמשק לפני שבוע, הייתה מוצדקת ולגיטימית.

מניית חברת ניהול האשראי Intrum Justitia (אינטרום ג'וסטיטיה) מזנקת בכ-10% לאחר שהגישה הצעה קושרת לרכישת חטיבת גביית החובות של הבנק האיטלקי  אינטסה סאנפאולו  ב-3.6 מיליארד יורו.

היום, המסחר באסיה התאושש בחלקו שמכיוון סין הגיעו נתוני מאקרו טובים מהצפוי. גם הדולר מתאושש לאחר דאגות המשקיעים והטלטלה שחוו השוקים לאחר התקיפה בסוריה.

ביפן, הניקיי התרומם מעלה. הקוספי יורד למרות שמניות הרכב רושמות עליות. ה- S&P/ASX 200 מתאושש גם הוא. ההאנג סנג עולה אף הוא, מובל על ידי מניות הטק. יונדאי  עלתה במסחר.