חברת הלגל-טק LawGeex השלימה גיוס של 12 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המסייעת לעסקים לנתח ולאשר חוזים משפטיים • את הגיוס הובילה קרן אלף, והשתתפו בו גם משקיעים קודמים בחברה, בהם Lool Ventures

נורי בכור, ממייסדי LawGeex / צילום: אורן בירן
נורי בכור, ממייסדי LawGeex / צילום: אורן בירן

חברת LawGeex (לוגיקס), שהקימו ב-2014 עו"ד נורי בכור ומומחה הבינה המלאכותית אילן אדמון, השלימה גיוס סבב B של 12 מיליון דולר, המביא את סך גיוסיה ל-21.5 מיליון דולר.

החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המסייעת לעסקים לנתח ולאשר חוזים משפטיים, תהליך שבלוגיקס מתארים כ"צוואר בקבוק". את הגיוס הובילה קרן אלף, והשתתפו בו גם משקיעים קודמים בחברה, בהם Lool Ventures.

לפני חודשיים הודיעה לוגיקס כי הבינה המלאכותית שפיתחה הצליחה לזהות סיכונים בחוזי סודיות (NDA) באופן מדויק יותר מעורכי דין אמריקאים מקצועיים. ההודעה התבססה על מחקר בשיתוף אנשי אקדמיה, שהעלה כי הטכנולוגיה של החברה הייתה מדויקת ב-94% מהמקרים, לעומת דיוק של 85% בממוצע אצל עורכי דין. זמן הבדיקה קוצר מ-92 דקות בממוצע אצל עורכי דין ל-26 שניות באמצעות הטכנולוגיה.

"אנו מאפשרים לעסקים לפעול מהר יותר וטוב יותר על-ידי מענה אוטומטי על השאלה: 'האם ניתן לחתום על זה?'", אומר בכור, המשמש מנכ"ל החברה.

בעקבות הגיוס מתכוונת לוגיקס, המעסיקה 40 עובדים במשרדים בתל-אביב ובניו-יורק, להכפיל את מספרם. על-פי הודעת החברה, היא משרתת לקוחות ב-15 מדינות, בהם איביי, Farmers Insurance והבנק הצרפתי Natixis. 

נורי בכור, ממייסדי LawGeex: "מי שלא יודע מה ללמוד היום - הולך ללמוד משפטים" 

לדברי אדן שוחט, שותף באלף שיצטרף לדירקטוריון לוגיקס, "העולם המשפטי לא השתנה הרבה כבר מאות שנים, ולאחרונה הוא מתחיל לעבור מהפכה. הפריחה שאנו רואים בתחום הלגל-טק רק תלך ותגדל. אנו מאמינים שהגישה של לוגיקס, המשלבת יכולות בינה מלאכותית לצד הידע והניסיון של עורכי דין מקצועיים, היא עוצמתית יותר מכל אחד מהם בנפרד".

שוק השירותים המשפטיים העולמי מוערך ב-700 מיליארד דולר בשנה, אך לפי אתר CrunchBase, ההשקעות של קרנות הון סיכון בטכנולוגיות משפטיות עדיין נמוכות יחסית והסתכמו בשנים האחרונות בכ-250 מיליון דולר בשנה. הנתונים אינם כוללים השקעות פרטיות, שמבצעים במקרים רבים משרדי עורכי דין גדולים.

על-פי מחקר של תומסון רויטרס, בין 2012 ל-2017 עלה מספר הפטנטים בתחום פי חמישה, כשהמובילות בתחום הן ארה"ב, סין ודרום קוריאה. בקרן ההון סיכון קטליסט העריכו בשנה שעברה את היקף השוק ב-16 מיליארד דולר.