דוחות טובים למלאנוקס, עם הכנסות גבוהות מהתחזיות

מלאנוקס הציגה הכנסות שיא של 251 מיליון דולר, כשהתחזית הייתה ל-240-250 מיליון דולר • החברה עברה מהפסד לרווח נקי של 37.8 מיליון דולר

אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי
אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי

ההכנסות של מלאנוקס ברבעון הראשון של 2018 היו מעט יותר גבוהות מהתחזיות המוגבהות שמסרה החברה בפברואר האחרון. מלאנוקס הציגה הכנסות שיא של 251 מיליון דולר, כשהתחזית הייתה ל-240-250 מיליון דולר, והתוצאות הרבעוניות משקפות צמיחה של 33% ביחס לרבעון המקביל ומהוות שיא רבעוני עבור החברה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה עברה מהפסד תפעולי של 12.6 מיליון דולר לרווח תפעולי של 12 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות, על בסיס Non-GAAP, הסתכמו ב-121 מיליון דולר, בהתאם לתחזית שמסרה החברה וגבוה ב-1.3% מהרבעון המקביל. בשורה התחתונה מלאנוקס עברה מהפסד לרווח נקי של 37.8 מיליון דולר, כאשר על בסיס Non-GAAP, בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי הסתכם ב-51.4 מיליון דולר, לעומת 14.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ולעומת 42.9 מיליון דולר ברבעון הקודם. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-98 סנט, גבוה ב-17 סנט מתחזיות האנליסטים.

מלאנוקס  ייצרה ברבעון הראשון 55.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיומו היו בקופת החברה 286 מיליון דולר.

"ביצועי השיא הפיננסיים שלנו ברבעון הראשון הם תוצאה של ביצוע מוצלח של אסטרטגית הצמיחה, ועדות לשנים של תכנון מוקפד של השקעות במחקר ופיתוח בטכנולוגית האת'רנט במהירויות 25 ג'יגה-בייט ויותר, אשר הופכת במהירות לסטנדרט של התעשייה בשווקים ברחבי העולם", אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. "ההכנסות ממוצרי האת'רנט ברבעון הראשון עלו ב-12% ביחס לרבעון הקודם עקב התרחבות אימוץ מוצרי האת'רנט במהירויות 25 גיגהביט לשנייה ומעלה על ידי לקוחות בכל רחבי העולם". 

וולדמן הוסיף שמתאמי האת'רנט של מלאנוקס, במהירות 25 ג'יגה-בייט ומעלה, מראים גידול נרחב בקרב לקוחות ממגוון תחומים, ובהם האחסון, שירותי הענן, השירותים הפיננסיים והבינה המלאכותית.

"הכנסות ה-InfiniBand עלו ביחס לרבעון הקודם, והציגו ביצועים טובים ביחס למגמות עונתיות, בשל ביקוש גבוה מלקוחותינו בתחום המחשוב רב הביצועים והבינה המלאכותית", הוסיף וולדמן. לדבריו, "הרווחיות המשופרת ברבעון הראשון מדגימה ביצוע מוצלח של המחויבות שלנו לספק צמיחה גבוהה בהכנסות ורווחיות תפעולית גבוהה יותר". 

מלאנוקס, שמפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 4.1 מיליארד דולר, שיא של כ-5.5 שנים. החברה נמצאת כיום במוקד של מאבק פרוקסי מצד הקרן האקטיביסטית סטארבורד, שמחזיקה 10.5% ממניות החברה ודורשת לבצע שינויים בהרכב הדירקטוריון.