Applitools מגייסת 31 מיליון דולר; תגייס עשרות עובדים

חברת הסטארט-אפ Applitools פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לבדיקות תוכנה ויזואליות • את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון OpenView, ואליה הצטרפו משקיעים קודמים בחברה • מתכננת לגייס עשרות עובדים למרכז הפיתוח שלה בר"ג

אדם כרמי / צילום: אילון יחיאל
אדם כרמי / צילום: אילון יחיאל

חברת הסטארט-אפ Applitools מגייסת 31 מיליון דולר בסבב C, ומתכננת לגייס עשרות עובדים למרכז הפיתוח שלה ברמת-גן.

Applitools, שסך גיוסיה הגיע ל-46 מיליון דולר, פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לבדיקות תוכנה ויזואליות (AI Powered Visual Testing and Monitoring), שבה נעשה שימוש במאות חברות, בהן Slack, מיקרוסופט, סיילספורס, דרופבוקס, HP, סוני ולואי ויטון.

את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון OpenView, ואליה הצטרפו משקיעים קודמים בחברה, בהם Sierra Ventures, מאמגה ונצ'רס, iAngels ו-La Maison.

את Applitools הקימו ב-2013 מנכ"ל החברה גיל סבר, ה-CTO אדם כרמי וה-COO משה מילמן, והיא מעסיקה כיום 50 עובדים במרכז הישראלי ובמשרדיה בסן מתאו, קליפורניה. הטכנולוגיה שפיתחה החברה בודקת ומנטרת בעיות בממשקים של אתרים ואפליקציות עם צרכנים, כדי למנוע נטישת משתמשים, פגיעה במותגים והפסדים כספיים. הגיוס ישמש את החברה להתבססות והתרחבות השיווק והמכירות בשווקים קיימים וחדשים, להעמקת יכולות הבינה המלאכותית ולפיתוח מוצרים נוספים.

"אנחנו מציעים פתרון אוטומטי, המבטיח את איכות חווית המשתמש", אומר כרמי. לדבריו, מוצר החברה מותאם לפלטפורמות שונות, "בין אם מדובר בגלישה באפליקציה באמצעות מחשב שולחני, טאבלט, או טלפון חכם. אפליקציות אינטרנט, כמו גם אתרים המותאמים לחוויית גלישה בטלפון הנייד הם שלוחות של המותג, בדיוק כמו החנות הפיזית, ומחייבים ממשק מושלם וחף מפגמים וטעויות. ממשק המשתמש הוא קריטי עבור עסקים, מבחינה כלכלית ושיווקית, ותקינותו מהווה יתרון תחרותי משמעותי".

על-פי החברה, המערכת שפיתחה מדמה את האופן שבו פועלים העין והמוח האנושיים, בשונה מבדיקות וניטור ויזואליים המתנהלים באופן ידני, הסובלים מנחיתות מובנית הן בקצב שחרור גרסאות והן בהתאמה לריבוי העצום של סוגי דפדפנים, מערכות הפעלה, מסכים ומכשירים. על-פי הודעת החברה, המערכת מאפשרת לחברות "לשחרר עדכוני גרסאות באופן מהיר, סדרתי, אוטומטי ו'נקי', ולמעשה משנה את האופן שבו צוותי פיתוח עובדים".

גי'ם באום, שותף בקרן OpenView, תיאר את פתרון של Applitools כייחודי בהשפעתו על "אחד מצווארי הבקבוק המשמעותיים ביותר שנותרו בתהליך פיתוח התוכנה בעולם המודרני".

באום, שהיה בתחילת העשור נשיא ומנכ"ל חברת Netezza, שאותה רכשה IBM ב-1.7 מיליארד דולר, הצטרף בעקבות ההשקעה לדירקטוריון Applitools.