מגמה מעורבת בסיום בוול סטריט; מניית IBM צנחה ב-7.6%

בגזרת המאקרו: פורסם ספר הבז' • אמריקן אקספרס פרסמה דוחות טובים ונסחרה בעלייה

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

לאחר נעילה חיובית אתמול בוול סטריט, המסחר היום (ד') ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. באסיה ננעלו השווקים במגמה מעורבת, ובאירופה מדדי המניות המובילים ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

 

הסיכונים למערכת הפיננסים העולמית הולכים וגדלים, על רקע הגיאות בנכסים פיננסים שונים, וההתרחשויות האחרונות מזכירות את האירועים בשנים שלפני המשבר הפיננסי החמור שהתרחש לפני כ-10 שנים. כך מזהירה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בסקירה החצי שנתית שלה. 

כלכלני הקרן אומרים כי הסיכונים להמשך צמיחת המשק העולמי גדלו "במידה מסויימת" בחצי השנה האחרונה, על רקע הריביות האפסיות במדינות מפותחות רבות והתנודתיות הגבוהה בשוקי ההון. 

"המשקיעים צריכים להיות מוכנים לכך שהחרפה פתאומית בתנאי הנזילות עלולה להוביל לתמחור מחדש של נכסים מסוכנים", מציינים ב-IMF. בקרן מדגישים במיוחד את מחירי אגרות החוב הקונצרניות ומניות כנכסים שהמחירים שלהם גבוהים, וככאלה שלא מייצגים את הסיכון הגלום בהם. 

מניות נאסד"ק המרכזיות, ביניהן נטפליקס, פייסבוק, אינטל, טסלה ריכזו עניין בעקבות הדוחות והתנודות של השבוע האחרון.

נטפליקס  רשמה אתמול שיאי מסחר לאחר שפרסמה דוח רבעוני המעיד על כמות מנויים גבוהה מהצפוי; פייסבוק  ממשיכה לנסות ולמרק את תדמיתה לאחר שהדי פרשת קיימברידג' אנליטיקה ואבטחת הפרטיות עדיין לא חלפו לגמרי.

אינטל   המשיכה להתקדם על אף שקצב פיתוח השבבים שלה הדאיג כמה אנליסטים מתחום הטק; וטסלה  נסחרה היום בעליות על רקע כוונת החברה להאיץ את הייצור של מודל 3.

ספר הבז', המתפרסם 8 פעמים בשנה כשבועיים לפני כל פגישה של מועצת הנגידים, פורסם היום ב-21:00. לפי הדוח, מצבה של הכלכלה האמריקאית ממשיך להיות טוב. 

IBM   רשמה ירידה חדה לאחר שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2018 אתמול, ועל אף שהראתה התחזקות המשקיעים התאכזבו מהתחזית של החברה להמשך השנה.

דוחות רבעוניים: היום היה תורם של הדוחות הראשונים של 2018 לחברות אמריקן אקספרס , יו.אס בנקורפ , מורגן סטנלי  ואלקואה .