נעילה אדומה בניו-יורק; פיליפ מוריס צנחה ב-15% בשל הדוחות

ירידה חדה באספקת נפט וירידה במלאים מושכים את הנפט לעליות חדות • נתוני מאקרו: נתון תביעות דמי האבטלה החדשות קרוב לתחזית

המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson
המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson

נעילה אדומה במסחר היום (ה') בוול סטריט. באירופה נרשמה מגמה מעורבת, ובאסיה נרשמה מגמה חיובית. 

 

הסיפור של היום הוא מחירי הנפט שממשיכים לעלות כשחבית נפט נסחרת ברמה של כמעט 70 דולר. הסיבות לעליות במחירי הנפט: ירידה באספה השוטפת, ירידה במלאי החירום בארה"ב והתבטאות של בכיר בערב הסעודית שאמר כי הוא רואה את מחיר הנפט האופטימלי נע בטווח של 80 דולר ל-100 דולר כבר בטווח של החודשים הקרובים.

לעליית מחירי הנפט יש היבטים כלכליים לא מבוטלים. הם מהווים אחד הגורמים המשמעותיים בתהליכים אינפלציוניים כשהם מייקרים הן את הדלקים לכלי הרכב, חשמל, מים ותשומות נוספות לתעשייה. עליית מחירים כזו אמנם עוזרת לפירמות אך פוגעת מאוד בצרכנים שמהווים כשני שליש מהתוצר.

נתון המאקרו המרכזי שיפורסם היום הוא התביעות החדשות לדמי אבטלה שעומד על 232 אלף לעומת תחזית של 230 אלף ולעומת הנתון בשבוע שעבר שעמד על 233 אלף.

בנק UBS פרסם אנליזה רעה במיוחד לחברת הרכבים החשמליים טסלה . למרות שאלון מאסק פרסם לאחרונה בעמוד הטוויטר שלו כי טסלה תעבור השנה לרווחיות ולא תצטרך לגייס הון נוסף, האנליסטים מ-UBS טוענים כי "השאלה היא לא האם יהיה גיוס הון נוסף, אלא מתי". לפי האנליסטים כדי להמשיך לפתח את שלושת הדגמים שבקנה החברה היא תצטרך כ-25 מיליארד דולר בעשור הקרוב. כמו כן החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר ויש לה התחייבויות לא מבוטלות כלל, ולכן צופה הבנק כי החברה תגייס כסף עוד ברבעון השלישי. 

אמזון  פרסמה לראשונה את נתוני חברי שירות הפרימיום שלה, Amazon Prime. ההערכות בשוק היו שמספר המנויים לשירות הפריים עומד על בין 80 ל-90 מיליון, והנתון האמתי היה גבוה אף מהתחזית הגבוהה ועמד על 100 מיליון. לפי הנתון שפורסם, לאמזון יש יותר מנויים משלמי פרימיום מאשר לענקית הכלבו Costco, כשאצלם הנתון עומד על כ-90 מיליון.  

האם פייסבוק תייצר שבבים בעצמה? לפי בלומברג פייסבוק "מרכיבה צוות שייעצב מוליכים למחצה בעצמו". ככל-הנראה החברה עתידה להשתמש בשבבים שתפתח במרכזי הדאטה שלה.

אל כך ענקית השבבים מטייוואן, Taiwan Semiconductors Manufecture הודיעה היום כי היא צופה שההכנסות שלה ברבעון השני יעמדו על כ-7.9 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 8.8 מיליארד. בעקבות ההודעה חברות השבבים הגדולות אנבידיה ואינטל  במוקד היום. 

עונת הדוחות בעיצומה והיום יפורסמו דוחות של כ-70 חברות. פרוקטר אנד גמבל  דיווחה על רווחים של 1 דולר למניה, כ-2 סנט מעל תחזית האנליסטים. המניה יורדת ככל-הנראה משום שהחברה שמרה על צמיחה אורגנית של 2-3% והתחזית לגבי נתון זה לשנה הזו אינה אופטימית. פיליפ מוריס אינטרנשיונל  הכתה את תחזית האנליסטים לרווח עם רווח של 1 דולר למניה לעומת צפי של 0.88 דולר. מחזור החברה עמד על 6.9 מיליארד לעומת תחזית של 7.03 מיליארד. אחת הסיבות לצניחת המניה במסחר היא ככל-הנראה אי-עמידה בציפיות וביעדים למכירת הסיגרה האלקטרונית של החברה IQOS. 

סיכום הדוחות הכספיים של הבנקים הגדולים: ששת הבנקים הגדולים בארה"ב (מורגן סטנלי , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ , גולדמן סאקס גרופ , ג'י.פי מורגן צ'ייס ווולס פארגו ) פרסמו את דוחותיהם הכספיים האחרונים והם כולם עקפו את תחזית האנליסטים. כמו כן, פרט לוולס פארגו, כל הבנקים הציגו שיפור בהכנסות הריבית ברבעון הראשון השנה לעומת השנה שעברה.