ינון קרייז הישראלי מונה למנכ"ל חברת הצעצועים מאטל

קרייז יחליף בתפקיד את מרגו גאורגידיס, שהודיעה על התפטרותה מיצרנית בובות הברבי החל מהשבוע הבא

מנכ"לית מאטל היוצאת, מרגו גאורגידיס / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס
מנכ"לית מאטל היוצאת, מרגו גאורגידיס / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס

יצרנית בובות הברבי מאטל הודיעה היום (ה') כי המנכ"לית מרגו גאורגידיס התפטרה לאחר שנה בלבד בתפקיד, ותוחלף בשבוע הבא על-ידי הישראלי ינון קרייז. גאורגידיס עוזבת לטובת תפקיד מנכ"לית בחברת Ancestry.com, שפועלת בתחום חקר אילן היוחסין.

קרייז כיהן מחודש יוני כדירקטור במאטל וימונה בחודש הבא גם ליו"ר הדירקטוריון של החברה - מינוי שהוכרז עוד לפני שנודע כי יהיה גם המנכ"ל. 

מניית מאטל נפלה היום לקראת סיום יום המסחר בוול סטריט עם היוודע החדשות, אך עלתה בחזרה לאחר שעות המסחר.

לקרייז יש ניסיון של מעל לשני עשורים בתעשיית הבידור, בייחוד בבידור לילדים - תחום שיצרנית הצעצועים המתחרה, הסברו, מצטיינת בו. כך, אולפני הסברו מעלים תוכניות און-ליין לילדים (כמו "Littlest pet shop") בצמוד לליין צעצועים תואם.

קרייז היה המנכ"ל והיו"ר של מייקר סטודיוז, שנמכרה לחברת וולט דיסני ב-2014. קודם לכן הוא היה היו"ר והמנכ"ל של ענקית ההפקות קבוצת אנדמול, שאחריות לתוכניות כמו "האח הגדול" ו"מאסטר שף". קרייז היה ממקימי "FOX kids group europe", חברת בידור לילדים שנרכשה על-ידי דיסני ב-2002.

גאורגידיס, לשעבר בכירה בגוגל, הצטרפה למאטל בפברואר 2017. היא לא הצליחה לשפר את המכירות של ברבי ושל מותג הצעצועים Hot Wheels maker, למרות שהחליפה את הנהלת החברה, השעתה חלוקת דיבידנד ופיתחה תוכנית לצמצום עלויות של 650 מיליון דולר. היא תעזוב את תפקידה בחברה ב-26 באפריל.

מכירות מאטל נפגעו בשל שינוי דרסטי בהעדפות של הילדים בעולם. כך, במקום בובות ברבי, ילדים רבים מעדיפים משחקי מחשב או משחקים אלקרטוניים.

קריסתה של ענקית הצעצועים טויס אר אס הייתה מכה קשה למאטל. רשת החנויות הייתה הלקוחה השנייה בגדולה של מאטל, והייתה אחראית ל-15%-20% ממכירות מאטל בארה"ב. כך, לאחר שטויס אר אס הודיעה על חדלות פירעון, מאטל פתחה בתוכנית קיצוץ עלויות, שכוללת גם סגירת משרדי החברה בניו-יורק.