מניית טאואר נפלה בעקבות אכזבת השוק מתחזיות TSMC

מניית TSMC, החברה הגדולה בתעשיית השבבים, ירדה ב-7% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע בוול סטריט, וגררה איתה מניות נוספות מהמגזר

מניית יצרנית השבבים טאואר נפלה היום (א') במהלך יום המסחר בבורסה בת"א בכ-7%, לאחר שרשמה ירידה מצטברת של 9.2% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר בוול סטריט. מתחילת 2018 מניית טאואר  איבדה 22.2% מערכה, אך היא עדיין רושמת תשואה חיובית של כ-23% בתקופה של השנה האחרונה, ושל 316% בחמש השנים האחרונות. טאואר נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר.

מניית טאואר נפלה
 מניית טאואר נפלה

הירידות במניה בימים האחרונים מיוחסות לתוצאות ולתחזיות שפרסמה החברה הגדולה בתעשיית השבבים, TSMC, בשבוע שעבר (טאואר היא לא מתחרה ישירה של TSMC). מניית TSMC ירדה ב-7% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע, וגררה איתה מניות נוספות ממגזר השבבים. TSMC נסחרת בבורסת ניו-יורק בשווי של כ-200 מיליארד דולר.

כלכלני בנק קרדיט סוויס ציינו כי TSMC היא "חברה גדולה, אך לא ברומטר גדול" לתעשייה כולה, וציינו כי האכזבה נבעה מתחזית חלשה לרבעון השני, ומהורדת תחזיות שנתית - כאשר החברה מטייוואן מצפה כעת לצמיחה של כ-10% לעומת תחזית קודמת ל-10%-15%. בקרדיט סוויס הוסיפו כי על אף התגובה החדה במניות השבבים, התוצאות שפרסמה TSMC לא מוסיפות משהו שלא היה ידוע קודם לכן על התעשייה - למשל, קיומם של ביקושים חיוביים בתחומי הענן והרכב, ולעומת זאת ביקושים חלשים יותר בתחומי המכשירים הניידים והתשתיות.

נזכיר, כי חלק מהירידות במניית טאואר מתחילת השנה מיוחסות לתחזית המאכזבת שהחברה פרסמה בפברואר לרבעון הראשון, שמשקפת ירידה בהכנסות ביחס לרבעון המקביל. בחברה ציינו אז כי 2018 עדיין תהיה שנת צמיחה לחברה.