קווליטאו קיבלה הזמנה מיצרנית מוליכים למחצה מאסיה

קרן גיא אקוויטי של עודד גל ודני סער מעוניינת לקדם את מכירתה של קווליטאו, על רקע ההתפתחויות החיוביות בעסקי החברה

חברת הטכנולוגיה קווליטאו סיפקה היום (א') למשקיעים בה "תירוץ" נוסף להמשך הנסיקה התלת-ספרתית שמציגה מנייתה בשנה החולפת, עם דיווח שפרסמה על קבלת הזמנה בהיקף לא מאוד משמעותי, של קצת יותר מ-1 מיליון דולר. בעקבות הדיווח חזרה שוב מניית קווליטאו לעליות חדות.

קווליטאו  (QualiTau) לא סיפקה פרטים רבים בנוגע להזמנה, שהוגדרה על-ידה כהזמנה "רב-מערכתית", אבל ציינה כי המזמין הוא "יצרן מוביל של מוצרי מוליכים למחצה באסיה", וכי היא תסופק במהלך המחצית השנייה של 2018. היקף ההזמנה מהווה כ-5% מסך הכנסותיה השנתיות של קווליטאו ב-2017, שהסתכמו בכ-23 מיליון דולר.

העליות במניה היום, שהגיעו במהלך המסחר עד ל-13%, ועמדו בשעות הצהריים על כ-7%, השלימו לקווליטאו זינוק שנתי של 200%, המשקף לה שווי נוכחי של כ-95 מיליון שקל. חלק ניכר מהצפת השווי נרשם בסוף מארס, כשהמניה עלתה ביותר מ-70% בתוך יומיים בלבד והגיעה לרמת שיא, עם שווי חברה שחצה לראשונה רף של 100 מיליון שקל. הזינוק הדו-יומי נרשם לאחר פרסום דוחות כספיים חיוביים, שבהם הציגה החברה צמיחה של יותר מ-40% בהכנסות, לצד זינוק של פי חמישה ברווחיה, שהסתכמו בכ-4 מיליון דולר.

המנכ"ל מתנגד למהלך המכירה

ואולם, הסנטימנט החיובי המאפיין את מניית החברה זה זמן נתמך, ככל הידוע, בעיקר בפרסומים הנוגעים למעין מאבק שליטה בתוך החברה, שאותו מובילה קרן גיא אקוויטי של עודד גל ודני סער, צמד יוצאי בית ההשקעות אי.בי.אי, המבקשים לקדם את מכירתה על רקע ההתפתחויות החיוביות בעסקיה ופוטנציאל שווי משמעותי שהם חוזים לה בהמשך.

כצעד ראשון בדרך לכך, בסוף 2016 הצליחה הקרן, שעל פי ההערכות מחזיקה באחוזים בודדים ממניות קווליטאו, להוביל לשינוי בהרכב הדירקטורים בחברה. מולה ניצב מייסד קווליטאו, ד"ר גדי קריגר, המשמש מנכ"ל ויו"ר החברה, ושככל הידוע, מתנגד לקידום מהלך המכירה.

בינתיים, בין אם התוכניות של גל וסער ייצאו לפועל, ובין אם קריגר יצליח להדוף אותן, בעלי המניות הנוכחיים של קווליטאו נהנים מהצפת ערך משמעותית.

מלבד קריגר, המחזיק בכ-12% ממניות קווליטאו, בעלי המניות הגדולים בחברה כוללים את קופות הגמל של ילין לפידות, עם כ-17% מהמניות, קרן ההשקעות אלפא ערך, בראשות גבי דישי ומיכאל וייס, עם כ-10% מההון, ובית ההשקעות פורסט עם כ-6%. החזקות הציבור בקווליטאו עומדות על כ-55%.

קווליטאו עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה ומספקת פתרונות כוללים (Turn-Key Solutions) "לבדיקה ואפיון של תופעות פיסיקליות מסוימות, הגורמות לירידה באמינות פעילותם של מעגלים משולבים", כפי שמגדירה החברה. הנהלת החברה מציינת בדוחות כי לראייתה יש לה "עדיפות על פני מתחרותיה מבחינת הידע הטכנולוגי שברשותה, מגוון מוצריה והשירותים שביכולתה להציע בתחום פעילותה, וכן במערך וביכולת ההפצה, השיווק ומפרט היישומים הכלולים במוצריה".

לחברה יש 26 פטנטים רשומים בארה"ב, כשהיא מפתחת את החומרה, את תוכנות ההפעלה והניתוח ועזרים שונים, וכן עורכת את השילוב הכולל (אינטגרציה) של הרכיבים השונים במערכות שלה, באמצעות חברות בנות שלה בארה"ב, ביפן ובגרמניה. לקוחות החברה הם חברות פרטיות או ציבוריות, העוסקות בייצור או בתכנון של מוליכים למחצה, והיא מעסיקה 55 עובדים.