פייסבוק בהוצאת שיא על לוביזם: 3.3 מיליון ד' ברבעון הראשון

ענקיות הטק פייסבוק, אמזון, אפל וגוגל הוציאו יחד 50 מיליון דולר על פעילות לובי במהלך 2017 • ברבעון הראשון של 2018 פייסבוק כבר שברה את השיא של עצמה

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פייסבוק הוציאה על פעילויות לובינג ברבעון הראשון של 2018 יותר משהוציאה לרבעון אי-פעם. הרשת החברתית הוציאה 3.3 מיליון דולר על לובי בארה"ב בנושאי פרטיות, אבטחה, שקיפות, פרסום ברשת ועוד, לפי מסמך שהגישה לאחרונה שמצהיר על כך, כנדרש בחוק. אך בעוד שמדובר על שיא עבור פייסבוק, הסכום לא חורג מהמקובל בקרב ענקיות הטכנולוגיה.

אמזון הוציאה על שתדלנות סכום דומה - 3.38 מיליון דולר ברבעון האחרון, בניסיון להגיע לקווי מדיניות וחקיקה שיטיבו עמה בנושאים מגוונים, ממסים דרך רישיונות בתחום המוזיקה ועד רחפנים.

גוגל היא המובילה מבין ענקיות הטק לרבעון זה. החברה הקדישה מעל 5 מיליון דולר כדי להשפיע על המחוקקים לטובתה בנושאי קניין רוחני, פרטיות דיגיטלית של סטודנטים, ואכיפה בנוגע לדאטה שמאוחסן בשרתים בחו"ל.

לפי אתר ריקוד, ייתכן שפייסבוק עוד תגביר את פעילות הלובי שלה כדי לנסות למתן את השפעת שערוריית קיימברידג' אנליטיקה על החברה. בעקבות השערורייה במסגרתה דלפו פרטים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק, רובם בארה"ב, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג גם העיד לאחרונה בפני הסנאט ובית הנבחרים.

ב-2017 פייסבוק, אמזון, אפל וגוגל הוציאו יחד 50 מיליון דולר על פעילויות לובי.