קריסת טויס אר אס העבירה את הסברו להפסד ברבעון

חברת הצעצועים דיווחה על הפסד של 112.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח נקי של 68.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה • טויס אר אס, שסגרה את כל סניפיה בארה"ב, הייתה מהמשווקות הגדולות של צעצועי הסברו

צעצועים של הסברו / צילום: Shutterstock
צעצועים של הסברו / צילום: Shutterstock

חברת הצעצועים הסברו  פרסמה היום (ב') דוחות חלשים לרבעון הראשון של השנה. ההכנסות ברבעון עמדו על 716.3 מיליארד דולר, נפילה של 16% לעומת הרבעון המקביל. ציפיות השוק עמדו על הכנסות של 814 מיליון דולר. בנוסף החברה עברה להפסד של 112.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי בהיקף 68.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הסברו הזהירה כבר בפברואר שקריסת רשת הצעצועים טויס אר אס תפגע מאוד בשני הרבעונים הראשונים שלה ב-2018. "כפי שהודענו בתחילת השנה, הרבעון הראשון שלנו היה צפוי להיות קשה", כתב מנכ"ל החברה בריאן גולדנר בהודעה היום. "אנחנו עובדים על לשים את הפגיעה קצוות הטווח מטויס אר אס מאחרינו".

טויס אר אס, שהייתה אחת מהמשווקות הגדולות של צעצועי הסברו, הגישה בקשה לפשיטת רגל בספטמבר האחרון. אחרי שפרסמה דוחות גרועים מאוד ברבעון האחרון של השנה, החברה הודיעה על סגירת כל 700 סניפיה בארה"ב. קריסת הרשת הייתה מכה קשה מאוד ליצרני הצעצועים בארה"ב, שמתמודדים גם ככה עם צמיחה אטית ושינוי מהיר מאוד בהעדפות הילדים.

"אפקט טויס אר אס" ניכר מאוד בדוחות הסברו. בצפון אמריקה, מכירות הצעצועים של החברה הצטמצמו ב-19%. באירופה, ההכנסות צנחו ב-28%. ואילו המכירות של הצעצועים הממותגים, כמו My little pony ורובוטריקים, ירדו ב-19% ל-361.7 מיליון דולר.