דלק מקדמת הנפקת חברה שתחזיק בחלק מתמלוג העל בתמר

בכוונתה לגייס עד 470 מיליון ש' בהנפקת אג"ח ולהנפיק מניות לפי שווי חברה של כ-700 מיליון ש'

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

בעקבות כישלון המהלך למחיקת מניות החברה הבת דלק אנרגיה מהמסחר בבורסה, מקדמת קבוצת דלק, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, מהלך להנפקה של חברה בת חדשה - "דלק תמלוגים (2012)". בכוונת דלק תמלוגים, שצפויה לקלוט את "תמלוג העל" לו זכאית דלק אנרגיה ממאגר תמר, לגייס עד לכ-470 מיליון שקל (132 מיליון דולר) בהנפקת אג"ח (מח"מ של כ-5.5 שנים) ולאחר מכן לבצע גם הנפקת מניות, לפי שווי חברה של כ-700 מיליון שקל (כ-200 מיליון דולר). האג"ח זכתה לדירוג A1 באופק יציב מחברת מידרוג.

סבב המצגות של החברה ("רוד שואו") צפוי לצאת לדרך בימים הקרובים, כשהנפקת האג"ח, אותה מובילה לידר חתמים, צפויה לצאת לפועל בתוך כחודש, וזמן קצר לאחר מכן אמורה להתבצע הנפקת המניות. נזכיר כי תמלוג העל לו זכאית קבוצת דלק ממאגר תמר עמד עד לסוף 2017 על 1.5% מהכנסות המאגר וקפץ לרמה של 6.5% בחודש ינואר השנה, לאחר החזרת ההשקעה במאגר הגז הענק.

במסגרת המהלך תממש דלק אנרגיה את תמלוגי העל שהיא זכאית לקבל מההכנסות שמניב מאגר תמר, באמצעות הנפקת החברה הייעודית, שאליה יועברו הזכויות בשיעור של 4.87%. לאחר שיושלם המהלך תישאר קבוצת דלק, המחזיקה ב-88.2% ממניות דלק אנרגיה, עם זכות לקבלת תמלוג על בשיעור של כ-1.6% מתזרים ההכנסות של תמר.

העברת הזכאות לקבלת התמלוג לחברה הייעודית תיעשה כנגד תמורה במזומן שתשולם לדלק אנרגיה, באמצעות כספי הנפקת האג"ח והמניות של דלק תמלוגים, וייתכן שגם באמצעות הקצאת מניות של החברה הייעודית לדלק אנרגיה. מניית קבוצת דלק נסחרה היום בירידה של 1.5%. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של 25% ושוויה של הקבוצה בבורסה הצטמק לכ-6.8 מיליארד שקל.

ביולי אשתקד, נזכיר, ביצעה קבוצת דלק מהלך דומה כשחברה ייעודית שהקימה, תמר פטרוליום, גייסה בהנפקת אג"ח סכום ענק של כ-650 מיליון דולר (כ-2.4 מיליארד שקל) ומאוחר יותר עוד 200 מיליון דולר בהנפקת מניות. זאת, לצורך רכישת 9.25% מהזכויות בתמר. מאז ההנפקה רשמה תמר פטרוליום ירידה של כ-20%, בין השאר על רקע חששות מהצטמקות תזרים המזומנים המגיע מתמר בשנים הקרובות, ושוויה בבורסה הגיע לכ-1.5 מיליארד שקל.

מוקדם יותר החודש נכשלה כאמור קבוצת דלק, פעם נוספת מיני רבות, בניסיונה למחוק את מניות החברה הבת דלק אנרגיה (באמצעותה היא מחזיקה בשותפות דלק קידוחים, בעלת זכויות במאגרי תמר ולוויתן) מהמסחר. זאת, למרות שהקבוצה שיפרה את רכיב המזומן בהצעת הרכש. לשם הצלחת המהלך הייתה זקוקה דלק להיענות חיובית מצד בעליהן של לפחות 7% ממניות החברה הבת, אולם רק כ-5.3% מבעלי המניות נענו להצעה.

היעדים של דלק תמלוגים

פעילות: חברה ייעודית שהוקמה על מנת לקלוט את תמלוג העל לו זכאית חברת דלק אנרגיה ממאגר תמר, בשיעור של 4.87% מתזרים ההכנסות של תמר

החברה תנפיק בשלב הראשון אג"ח בהיקף של כ-132 מיליון דולר ולאחר מכן מניות, לפי שווי חברה מוערך של כ-200 מיליון דולר

האג"ח, במח"מ של 5.5 שנים, זכתה לדירוג A1 באופק יציב מחברת מידרוג

הנפקת האג"ח צפויה להתבצע בעוד כחודש, ומעט אחריה צפויה להתבצע הנפקת המניות