נעילה אדומה בבורסה; מניות הטק נסחרו בירידות שערים

אמש נרשמו ירידות בוול סטריט • תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים נושקות ל-3% • הדולר קרוב לשבירת רמת התנגדות • למדריך השקעה בדולר

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בירידות שערים. באסיה נרשמות עליות שערים והמסחר בארה"ב נפתח בעליות שערים.

 

במסחר בשווקים הפיננסים פועלים כרגע שני אינדיקטורים משמעותיים שפועלים בכיוונים מנוגדים. הראשון הוא הדוחות הכספיים של הפירמות האמריקאיות שעומדים בתחזיות המוקדמות ומקרינים באופן חיובי על המסחר אולם מנגד פועלות תשואות האג"ח נגד המגמה. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים שמהווים סוג של בנצ'מארק נושקות לרמה של 3% כשההערכות הן שאם התשואות יחצו את הרף הזה הן יגיעו במהירות לרמה של 3.2% ואז, על פי ההערכות, שיווי המשקל יעלה מדרגה ושוק המניות חשוף לירידות סביב ה-10%.

העלייה בתשואות האג"ח האמריקאי נובעת בעיקר ממכירות האג"ח של הפדרל ריזרב במסגרת התוכנית לצמצום המאזן שלו. כרגע מדובר במכירות מתוכננות של 30 מיליארד דולר מידי חודש, מכירות שמתחילות, לפחות על פי הפרסומים בכלי התקשורת האמריקאיים, בסביבות ה-20 לכל חודש. 

העלייה בתשואות האג"ח האמריקאי משפיעות מאוד גם על המסחר בתל-אביב. המוסדיים הגדולים שהגיעו לסוג של רווייה מהשקעות בשוק המקומי מחפשים אלטרנטיבות השקעה בשני מוקדים: עסקאות פרטיות והשקעות מעבר לים. תשואות אג"ח ממשלתי אמריקאי ברמה הגבוהה מ-3% יביאו להטיית כספים משמעותית יותר של המוסדיים לחו"ל, מה שיכביד על המסחר בשוק המקומי. באשר לעסקאות פרטיות יש לשים לב לעסקה שהשלימו אתמול קופות הגמל של מיטב-דש שרכשו תיק הלוואות משמעותי ממימון ישיר.

נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא המסחר דולר-שקל. אתמול נסחר הדולר ברמה הגבוהה מ-3.54 שקל וכאן המקום לציין כי רמה של 3.55 שקל לדולר היא רמת התנגדות משמעותית ואם היא תיפרץ הרי שרמת ההתנגדות המשמעותית הבאה נמצאת ברמה של 3.7 שקל. 

טאואר  פתחה הבוקר בפער ארביטראז' שלילי של יותר מ-2%.  אתמול רשמה המניה ירידות חדות לאחר שרשמה ירידה מצטברת של 9.2% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר בוול סטריט. מתחילת 2018 איבדה המניה למעלה מ- 22%.

מניות קבוצת יורוקום ובראשן בזק  ובי קומיונקיישנס  ממשיכות לרכז עניין לאחר שבית המשפט המחוזי החליט על פירוק יורוקום ומינוי כונס נכסים ליורוקום נדל"ן. יש לציין כי פירוק יורוקום אמור להוריד לחץ גדול מאוד בעיקר מבזק. 

אודיוקודס  דיווחה על תוצאות הרבעון. מהדוחות עולה כי הכנסות ההרבעון הראשון צמחו ב-13.5% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו כאמור ב-42.4 מיליון דולר, גבוה בכ-2 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. ההכנסות ממכירת מוצרים גדלו ב-13.5% ל-28.8 מיליון דולר וההכנסות משירותים גדלו ב-20.2% לכ-13.7 מיליון דולר.

שטראוס  מרכזת עניין לאחר שהחברה דיווחה כי חברת הבת שטראוס רומניה קיבלה שומות מס לשנים 2009-2013 המסתכמות בכ-12.5 מיליון שקל (כולל ריביות וקנסות) וצפויה לקבל שומות מס נוספות בסך של כ-4 מיליון שקל, בין היתר בגין אי-התרת הוצאות מסוימות. הדיווח מגיע בהמשך לדיווח קודם בדבר דיוני שומות לשנים 2009-2013 בהן מצויה חברה מוחזקת מול רשויות המס המקומיות.