"אובר הסינית" מתכוננת להנפקה ומקיימת שיחות עם בנקאים

דידי, ענקית הנסיעות השיתופיות הסינית,  מקווה להערכת שווי של לפחות 70-80 מיליארד דולר • לפי הערכות, ההנפקה עשויה לקרות כבר השנה

האפליקציה של דידי / צילום: רויטרס
האפליקציה של דידי / צילום: רויטרס

ענקית הנסיעות השיתופיות הסינית דידי מקיימת שיחות מוקדמות עם בנקאים לקראת הנפקה אפשרית בשווי מולטי-מיליארדי דולרים שעשויה לקרות כבר השנה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. החברה, שמתרחבת גם לאמריקה הלטינית ולאיזורים נוספים באסיה, מקווה להערכת שווי של לפחות 70-80 מיליארד דולר לפי הדיווח, וטרם הוחלט איפה תיערך ההנפקה. לא נמסרה תגובה לידיעה מהחברה.

אם דידי אכן תבצע הנפקה בחודשים הקרובים, היא תעשה זאת לפני יריבתה האמריקאית אובר. מנכ"ל אובר דארה קוסראשהי אמר בעבר כי לא סביר שאובר תצא להנפקה ציבורית לפני 2019. ב-2016 דידי רכשה את החטיבה של אובר בסין, וכחלק מאותה עסקה אובר ומשקיעים נוספים ביחידה הסינית שלה קיבלו 20% מהשליטה בדידי, ודידי השקיעה מיליארד דולר באובר. השתיים עדיין מתחרות באופן ישיר בשווקים אחרים בעולם.

סיבה נוספה בגינה דידי ככל הנראה מעוניינת בהנפקה היא מכיוון שאחת מיריבותיה החדשות, החברה הסינית Meituan-Dianping, מתכננת הנפקה בהמשך השנה. מייטואן היא פלטפורמת שירותי אונליין שמגובה על ידי ענקית האינטרנט הסינית טנסנט ונכנסה לתחום הנסיעות השיתופיות בחודש מרץ בעיר שנגחאי. שוויה של מייטואן בהנפקה עשוי להגיע ל-60 מיליארד דולר.

דידי הוקמה ב-2012 ושוויה הוערך ב-56 מיליארד דולר בסבב הגיוס שלה בשנה שעברה. אובר לעומתה הוערכה לאחרונה ב-48 מיליארד דולר. לפי האתר של דידי, יש לה יותר מ-450 מיליון משתמשים, וכ-30 מיליון נסיעות ביום בממוצע.