נעילה אדומה בת"א; הדולר שבר רמה טכנית משמעותית

ירידות שערים נרשמו אתמול והיום בניו-יורק • ירידות שערים באסיה • החוזים על המדדים האמריקאים יורדים • הדולר פרץ את רמת ההתנגדות המשמעותית ב-3.57 שקל • למדריך השקעה בדולר

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים, בהמשך לירידות שנרשמו אמש בניו-יורק והפתיחה האדומה שם.

 

אמש המשיכו לעלות תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ואף חצו את רמת ההתנגדות הקריטית של ה-3%, רמה שלא ביקרו בה כבר כמה שנים. מיד לאחר שהתשואות חצו את רף 3% קיבלו המשקיעים פחת גבהים והתשואות ירדו מתחת לרמה זו.

עליית התשואות החדה מיוחסת (גם הפעם) למכירות האג"ח של הפדרל ריזרב במסגרת התוכנית לצמצום המאזן שלו שהגיע ברמת השיא לרמה מפלצתית של 4.5 טריליון דולר. המכירות מתבצעות בדרך כלל החל מה-20 לכל חודש והתוכנית היא למכור אגרות חוב בהיקף של 30 מיליארד דולר, מכירות אלה לוחצות את השוק האמריקאי ומכאן את השווקים הפיננסים כולם.

את מירב העניין היום ריכז המסחר במט"ח. הדולר פרץ הבוקר את רמת ההתנגדות המשמעותית של 3.57 השקלים ונסחר ברמה שלא נרשמה מאז חודש ספטמבר 2017, כלומר רמת שיא של 8 חודשים. פעילים בשוק ההון מעריכים כי לאחר שנפרצה רמה זו הדרך פתוחה לרמת ההתנגדות המשמעותית הבאה שנמצאת ב-3.7 שקל לדולר.

בתל-אביב המשיכו לרכז עניין מניות קבוצת יורוקום ובראשן בזק  ובי קומיונקיישנס . הסדר החוב הבלתי נגמר באפריקה ישראל ממשיך לתפוס כותרות ובשל היעדר רוב מובהק נראה כי הצעת מוטי בן משה תחזור להצבעה חוזרת אצל מחזיקי האג"ח.

טבע  ריכזה עניין עניין לאחר שאתמול פנתה ההסתדרות לבית הדין לעבודה במטרה לעצור את סגירת המפעל המפסיד באשדוד בשל התנהלות מחוסרת תום לב (לטענתה).

פוקס  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה שחתמה על עסקה לרכישת מחצית ממניות רשת שילב. לפני מספר שבועות נרכשה שילב על-ידי רונן אלעד תמורת כ-75 מיליון שקל מידי מייסדיה משפחת אורן, קבוצת פוקס תרכוש מחצית מהרשת לפי אותו השווי. דוחותיה הכספיים של שילב חושפים כי מחזור המכירות שלה ב-2017 הסתכם בכ-260 מיליון שקל, כשהרווח גולמי עמד על 144 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-2017 ב-15 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי עמד על קרוב ל-9 מיליון שקל.