גיימאפקטיב הישראלית השלימה סבב גיוס של 11 מיליון דולר

החברה מפתחת פלטפורמה להנעת עובדים ולשיפור ביצועיהם באמצעות גיימיפיקציה • את ההשקעה הנוכחית הובילה קרן JVP, אשר הובילה גם את שני סבבי הגיוס הקודמים של החברה

חברת גיימאפקטיב (GamEffective), המפתחת פלטפורמה להנעת עובדים ולשיפור ביצועיהם באמצעות גיימיפיקציה, הכריזה היום (ד') על השלמת סבב גיוס של 11 מיליון דולר (B round). הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-21 מיליון דולר.

מהחברה נמסר כי הסכום נועד לפיתוח נוסף של הפלטפורמה ולהרחבת הפעילות העסקית בארה"ב. עוד נמסר כי כיום, החברה משרתת לקוחות בכ-30 מדינות ברחבי העולם, ביניהם ניתן למצוא ארגונים בינלאומיים גדולים דוגמת מייקרוסופט, נוברטיס ויוניליבר. הכנסות גיימאפקטיב עומדות על מיליוני דולרים לשנה, אולם מהחברה לא נמסר סכום.

המערכת של גיימאפקטיב מנתחת בזמן אמת נתונים על ביצועי העובד ורמת העניין והידע שלו על-מנת להתאים עבור כל עובד פעיליות, אתגרים ומקטעי לימוד ארגוניים, לשיפור מיומנויות עבודה שונות. בנוסף, היא מציגה לעובדים נתונים ופידבק על ביצועיהם. . כיום המערכת משמשת בעיקר לניהול עובדים מתחום שיווק והמכירות. היא מתחברת לכל מערכות הארגון, וכך יכולה לעקוב אחר פעילותו ולנתח את ביצועיו.

הפלטפורמה עוטפת את כל הפעילויות באלמנטים מעולם הגיימיפיקציה במטרה לשמור על רמות ריכוז ועניין בקרב העובדים. עובדים שעומדים ביעדים, באתגרים ובתחרויות שמציבה להם המערכת, צוברים נקודות. הנקודות שהעובדים צוברים יכולות לשמש אותם לרכישה של תגמולים שונים, מספר גל רימון, מנכ"ל ומייסד גיימאפקטיב. "יש לנו מודול של חנות וירטואלית, ששם אפשר להמיר את הנקודות לדברים וירטואלים כמו משקפיים לאווטר במשחק, או דברים ממשיים כמו גיפטקארדס של אמזון, כרטיסים להופעה או חולצה של החברה. ההמלצה שלנו היא לעשות 80-20 - שמונים אחוז הוא תגמול וירטואלי, ו-20 אחוז הוא תגמול מוחשי".

רימון טוען שהמערכת שפיתחו שמה את העובד במרכז: "המערכת שפיתחנו ממוקדת בעובדים עצמם ומאפשרות לחברות לקיים דיאלוג מתמיד עם העובד לגבי הביצועים שלו, רמת ההכשרה והיכולת שלו לעמוד ביעדים ארגוניים. כל הרעיון התחיל מזה ששוק העבודה היום מלא במילניאלס. בהכללה גסה הם אוהבים פידבק והתאמה אישית". לדבריו, גיימאפקטיב בחרה להתמקד בעיקר בעובדים "פשוטים", שמבצעים פעולות רפטטיביות יחסית

את ההשקעה הנוכחית הובילה קרן JVP, אשר הובילה גם את שני סבבי הגיוס הקודמים של החברה. בעקבות ההשקעה, רפי קסטן, שותף מנהל ב-JVP, אמר כי הפלטפורמה של גיימאפקטיב היא חלק מדור חדש של טכנולוגית משאבי אנוש: "הדור הבא של טכנולוגית HR מחליף במהירות מערכות ישנות לניהול למידה ארגונית וביצועי עובדים. התחום כולו עובר טלטלה - המערכות הקיימות אינן מותאמות לדור העובדים החדש". ואכן, לאחרונה חברות רבות מפתחות כלים דומים שמבקשים להביא את הגיימיפיקציה לעולם משאבי האנוש. בינואר האחרון, דיווחנו על השקעה בגובה 2 מילון דולר של חממת נילסן בחברת Enerjoy, שפיתחה כלי לניהול מוטיבצית עובדים המתבסס גם הוא על אלמנטים משחקיים.

גיימאפקטיב - תעודת זהות

הקמה: 2012. 

מייסד: גל רימון. 

גיוסים עד כה: 21 מיליון דולר. 

משקיעות בולטות: קרנות ההון סיכון JVP, La Maison, B Angels2, CE Ventures ומשקיעים פרטיים נוספים.

לחברה שני משרדים, אחד בניו-יורק ואחד ברעננה.

בחברה 60 עובדים, מתוכם כ-45 בארץ.