היום: פגישה בין מנכ"ל אפל טים קוק והנשיא דונלד טראמפ

לא ברור עדיין על מה ישוחחו השניים • ייתכן כי הפגישה נוגעת להחלטת ממשל טראמפ להטיל מכסים על סחורות סיניות בשווי 150 מיליארד דולר, מכיוון שהמתח בין ארה"ב לסין בנושאי הסחר עשוי להשפיע על עסקי אפל באסיה ולגרום נזק גדול לחברה

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מנכ"ל אפל, טים קוק, צפוי להיפגש היום (ד') עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הפגישה תהיה סגורה לתקשורת ותיערך בחדר הסגלגל בבית הלבן. אמש (ג') השתתף קוק בארוחה רשמית בבית הלבן, בו התארחו נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ורעייתו בריז'יט.

לא ברור עדיין על מה ישוחחו טראמפ וקוק. ייתכן כי הפגישה נוגעת להחלטת ממשל טראמפ להטיל מכסים על סחורות סיניות בשווי 150 מיליארד דולר, מכיוון שהמתח בין ארה"ב לסין בנושאי הסחר עשוי להשפיע על עסקי אפל באסיה ולגרום נזק גדול לחברה. בחודש שעבר אמר קוק למשתתפים בוועידה בבייג'ין כי הוא מקווה שסין וארה"ב יפתרו את המחלוקת ביניהן בנושא הסחר.

הפגישה היום לא תהיה שיחתם הראשונה של השניים. בשנה שעברה קוק היה בין הבכירים הבודדים בתעשיית ההייטק שהשתתפו בפאנל בנושא דרכים למודרניזציה של הממשל האמריקאי.

קוק וטראמפ חלוקים ביניהם במגוון נושאים. קוק גינה את החקיקה של ממשל טראמפ בנושאי הגירה, מדיניות סביבתית ועוד. לעומת זאת, קוק שיבח את "הצד התאגידי" ברפורמת המס של טראמפ, ואמר כי הוא יביא ל"יצירת מקומות עבודה וצמיחה כלכלית מהירה יותר". אפל הודיעה בינואר כי תשקיע 350 מיליארד דולר בכלכלת ארה"ב במשך 5 השנים הבאות, צעד שטראמפ שיבח.

לפי דיווחים, קוק ישב בראש השולחן במהלך הארוחה הרשמית אמש, לצדם של טראמפ ומקרון. קוק ישב בראש השולחן גם כשהשתתף בארוחה הרשמית של אובמה לכבוד הנשיא הסיני ב-2015.