עובר לשותפת המיעוט: ג'וליאן אסוס מצטרף למגדל שוקי הון

מנכ"ל חבר הבורסה של אי.בי.אי מצטרף למגדל שוקי הון כמנכ"ל מגדל בנקאות השקעות

ג'וליאן אסוס / צילום: איל יצהר
ג'וליאן אסוס / צילום: איל יצהר

זמן קצר מאוד לאחר שנודע שהוא עוזב את בית ההשקעות אי.בי.אי, שם כיהן כמנכ"ל חבר הבורסה, נודע היום (ד') כי ג'וליאן אסוס מצטרף לשותף המיעוט של אי.בי.אי בחבר הבורסה - בית ההשקעות מגדל שוקי הון. על-פי הודעת מגדל שוקי הון, בניהולו של יוסי בן ברוך, הוא מצטרף למגדל שוקי הון בתפקיד מנכ"ל מגדל בנקאות להשקעות.

עוד דווח כי אסוס ייכנס לתפקידו במגדל בנקאות להשקעות רק לאחר שיימצא לו מחליף בתפקידו הנוכחי, מנכ"ל חבר הבורסה המשותף של שני בתי ההשקעות.

אסוס היה דמות מובילה במיזוג חבר הבורסה של מגדל בזה של אי.בי.אי. הוא ניהל את חבר הבורסה של אי.בי.אי במשך 7 שנים. אסוס הוא ברוקר מנוסה ומוערך, בעל קשרים ענפים בשוק ההון המקומי, והוא גם מכהן כיו"ר איגוד הברוקרים הפרטיים ומכהן לעוד זמן מה כדירקטור בבורסה.

במגדל שוקי הון מציינים כי "מגדל בנקאות להשקעות היא זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת מגדל שוקי הון. החברה מתמחה בגיוסי הון וחוב ממשקיעים מוסדיים ופרטיים, בייעוץ לחברות בתהליכי מיזוגים ורכישות וכן בהנפקות בבורסות המובילות בעולם".

אסוס עוזב את תפקידו ואת בית ההשקעות, זאת כחודשיים וחצי לאחר שאי.בי.אי דיווח על הפסד חריג ובעייתי של כ-10 מיליון דולר (35 מיליון שקל) שנוצר כתוצאה מחשיפה לפעילות של לקוחות אשר ביצעו פעילות בנגזרים על פוזיציית חסר (שורט) על מדד Vix (מדד הפחד בוול סטריט). אותם לקוחות נכנסו לחריגת אשראי, אותה נאלץ בית ההשקעות לכסות.

עם הדיווח על עזיבתו פרסמנו כי מקורב לאסוס הסביר את העזיבה באומרו כי "התפנתה משרה שקורצת לו". עתה נודע מהי המשרה. עוד פרסמנו אז כי על-פי הערכות בשוק, מי שצפויה להחליף אותו היא לבנת מזרחי-רינסקי, לשעבר מבנק אגוד.