"בעלי מניות במדיפאואר פועלים לסכל כל פעולה לטובת החברה"

חברת הנדל"ן המניב, בשליטת היו"ר יאיר גולדפינגר, דוחה את הטענות בעל מניות המיעוט ספי ויגיסר כי זימון האסיפה ששלחה החברה לא כולל "פרטים מהותיים"

כצפוי, חברת הנדל"ן המניב מדיפאואר שבשליטת היו"ר יאיר גולדפינגר דוחה את הטענות שהעלה מוקדם יותר השבוע בעל מניות המיעוט ספי ויגיסר, לשעבר שותפו של גולדפינגר לשליטה בחברה. הטענות הועלו כחלק מסכסוך הנמשך כבר קרוב לשנתיים בין הצמד, שבעבר היה שותף בחברת מיראביליס.

בהתייחסות שפרסמה היום (ה') מדיפאואר לטענות של ויגיסר ושל כמה בעלי מניות מיעוט נוספים ציינה החברה כי אותם בעלי מניות מיעוט, "פועלים ללא לאות, לסכל כל פעולה שמבקש דירקטוריון החברה להוציא לפועל לטובת החברה".

במדיפאואר מפרטים כי "בעלי המניות התנגדו לכל מהלך שביקשה החברה לקדם לצורך הרחבת פעילותה והשאת רווחיה, לרבות רכישת נכסים מניבים נוספים, ביצוע גיוסי הון, השבת ני"ע החברה למסחר בבורסה בתל אביב וכן התנגדו למרבית הנושאים אשר הועלו על סדר יומן של האסיפות הכלליות אשר נתכנסו".

הסכסוך בין ויגיסר לבין גולדפינגר התעורר במהלך 2016, בעקבות הנפקת מניות שביצעה מדיפאואר, ושבה בחר ויגיסר שלא להשתתף, ועקב כך דוללה החזקתו. באוגוסט 2016 עבר הסכסוך לפסים משפטיים, עם פנייתו של ויגיסר לביהמ"ש.

השבוע, לקראת אסיפת בעלי מניות שזימנה מדיפאואר לתחילת מאי, העביר ויגיסר לחברה מכתב עמדה, שבו הוא טוען כי מהודעות זימון לקראת האסיפה "נשמטו פרטים מהותיים, אשר סביר ולו היו מגולים כנדרש לציבור...לא היו מאושרות ברוב הנדרש", ודרש לפרסם זימון אסיפה כללית מתוקן. לפנייתו במכתב העמדה הצטרפו כמה בעלי מניות מיעוט נוספים במדיפאואר, ובהם טל גינזבורג, משפחת לודבינובסקי וטובה פרייס.

במדיפאואר, כאמור, דוחים את הטענות שהועלו במכתב, מבקשים להדגיש בין היתר כי הענקת כתב שיפוי לגולדפינגר והענקת כתב פטור לדירקטורים ונושאי משרה אינם נמצאים על סדר יומה של האסיפה, ודירקטוריון החברה קורא לבעלי המניות "להפעיל את כוח ההצבעה שלהם באסיפה בתום לב, בהגינות כקבוע בדין, ולהצביע בעד הנושאים שעל סדר יומה של האסיפה".

אקזיט של יותר מ-400 מיליון דולר

ויגיסר וגולדפינגר היו שניים ממייסדי חברת ההייטק מיראביליס, שפיתחה את תוכנת המסרים המיידיים איי.סי.קיו (ICQ), ונמכרה ב-1998 לענקית האינטרנט האמריקאית, AOL, תמורת יותר מ-400 מיליון דולר, ובעבר, כאמור, שנים לאחר האקזיט שרשמו, החזיקו בשליטה משותפת במדיפאואר.

בתחילת השנה מכר ויגיסר כ-5% ממניות מדיפאואר  תמורת כ-10 מיליון שקל, וכיום הוא כבר לא בעל עניין בחברה.

מדיפאואר מחזיקה בנכסים מניבים בצפון מזרח ארה"ב ובקנדה, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-180 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-7% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.