וול סטריט: יום תנודתי; נעילה מעורבת עם שינוי קל מהפתיחה

השכר בארה"ב עולה, ריבית אג"ח ארה"ב ל-10 שנים שוב מתחת ל-3%, החברות מכות את התחזיות אחת אחר השנייה - ועדיין המגמה בשווקים מעורבת עם נטייה מטה • הצטרפו לסקירת המסחר

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מגמה תנודתית במיוחד נרשמה היום (ו') בוול סטריט. המסחר נפתח במגמה חיובית ולאורך כולו נע בין מגמה ירוקה לאדומה. בסופו של דבר ננעל המסחר במגמה מעורבת אך ללא שינוי משמעותי מנתוני הפתיחה.  

 

במזרח כדור הארץ התרחש אירוע היסטורי, כאשר נפגשו שני מנהיגי הקוריאות והודיעו על להפסקת המלחמה שהחלה בתחילת שנות ה-50. השווקים באסיה הגיבו בעליות.

מנהיגי הקוריאות בפגישתם, היום / צילום: רויטרס
 מנהיגי הקוריאות בפגישתם, היום / צילום: רויטרס

בגזרת המאקרו

כשעה לפני תחילת המסחר התפרסם דוח התמ"ג המוקדם והוא עומד על עלייה של 2.3%. תחזית האנליסטים היאהייתהלעלייה של 2%, וזאת לעומת עלייה של 2.9% ברבעון הקודם. כמו כן התפרסם תת-הנתון של התמ"ג הכולל רק את עלויות הטובין והשירותים מתוך התמ"ג והוא הראה על עלייה של 2% לעומת תחזית של 2.2% ולעומת 2.3% ברבעון הקודם. הפער בין הנתונים (תמ"ג והמחירים הכלולים בו) מרמז על גידול של הכלכלה האמריקאית שבתוכה ההוצאה הציבורית קטנה אך העסקים צמחו.

עם זאת, התוצאות האלו לא צלחו בלדחוף את הדאו, המדד התעשייתי מבין השלושה, מעלה במסחר היום. 

בנוסף התפרסם מדד עלות כוח העבודה המודד הן את השכר במגזר הפרטי והם את השכר במגזר הציבורי והוא עומד על עלייה של 0.8% וזאת לעומת תחזית של 0.7% ולעומת 0.6% בחודש שעבר.

עונת הדוחות:

שתי ענקיות הנפט, אקסון מובייל  (החברה הגדולה בעולם בתחום) ושברון  (החברה השלישית בעולם בתחום),ה דיווחו היום על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2018. אקסון דיווחה על רווח של 1.09 דולר למניה, סנט מתחת לתחזית האנליסטים, ועל מחזור מכירות של 68.21 מיליארד דולר לעומת תחזית של 61.49 מיליארד דולר. יש לציין כי יחס הרווח מתוך ההכנסות של החברה נמוך משמעותית מתחזית האנליסטים. שברון דיווחה על רווח של 1.09 דולר למניה לעומת תחזית של 1.49 דולר, וכן על מחזור מכירות של 37.76 מיליארד דולר לעומת תחזית של 40.34 מיליארד. 

אתר התיירות המפורסם אקספדיה  דיווח על הפסד רבעוני של 36 סנט לעומת תחזית להפסד של 48 סנט, ועל הכנסות של 2.52 מיליארד דולר לעומת תחזית של 2.44 מיליארד. בעקבות הדוחות החברה מזנקת במסחר.

בארי דילר, מנכ"ל אקספדיה / צילום: מייק בלייק, רויטרס
 בארי דילר, מנכ"ל אקספדיה / צילום: מייק בלייק, רויטרס

גם ענקית מוצרי הצריכה קולגייט-פלמוליב דיווחה היום על תוצאותיה והיא הרוויחה 74 סנט למניה כסנט מעל תחזית האנליסטים, במחזור של 4 מיליארד דולר אשר תואם את תחזית האנליסטים. החברה הורידה את התחזית לשנת 2018 למכירות אורגניות והמניה מגיבה בהתאם. 

דוחות ענקיות הטכנולוגיה:

פייסבוק : הרשת החברתית זינקה במסחר לאחר שהוכיחה כי כל משברי האבטחה שלה לא מפחידות את המשתמשים והם ממשיכים להשתמש בפלטפורמה. 

מיקרוסופט : הרווח הנקי לרבעון עמד על 7.4 מיליארד דולר - עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח למניה התגלה כ-0.95 דולר, יותר מציפיות האנליסטים לרווח של 85 סנט למניה ועלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות מיקרוסופט היו 26.8 מיליארד דולר - מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 25.77 מיליארד דולר לרבעון, ומהוות עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

אינטל : הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב-16.1 מיליארד דולר, 13% יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שחלפה - כך עולה מהדוחות הרבעוניים שפרסמה הערב (ה'). בכך ענקית השבבים עקפה באופן משמעותי את תחזיות האנליסטים, שצפו לה הכנסות של 15.08 מיליארד דולר. 

אמזון : הרווח הנקי של הענקית יותר מהוכפל ועמד על 1.6 מיליארד דולר (3.27 דולר למניה), לעומת 724 מיליון דולר ברבעון המקביל. ציפיות האנליסטים היו לרווח למניה של 1.24 דולר. כתוצאה מכך המגמה זינקה במסחר המאוחר.