בוגי יעלון גייס בפלטפורמת DROVE חצי מ' ש' להקמת מפלגה

קמפיין הגיוס של שר הביטחון לשעבר עלה לאוויר ב-10 במארס, והושלם בתוך פחות מחודשיים

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, השלים היום (שבת) גיוס של חצי מיליון לצורך הקמת מפלגה חדשה. הגיוס נעשה דרך פלטפורמת מימון ההמונים והנעה לפעולה DROVE, של אריק צ'רניאק, שאותה חשפנו ב"גלובס" בחודש מארס האחרון. קמפיין הגיוס עלה לאוויר ב-10 במארס, והושלם בתוך פחות מחודשיים, כ-40 שעות לפני מועד סיום הפרויקט. 736 אנשים תמכו בפרויקט בסכומים שנעו בין עשרות לאלפי שקלים.

עם השלמת הקמפיין, אמר צ'רניאק כי הוא "גאה בצוות המוכשר של דרוב", ומסר "ברכות למטה של משה (בוגי) יעלון - Moshe (Bogie) Ya'alon על השלמת הגיוס של חצי מיליון שקל - הקמפיין המרכזי הראשון שרץ על התשתית של דרוב.

"זה היה הקמפיין הראשון שהתחלנו לעבוד עליו ועכשיו יש כבר כמה עשרות. השלמנו גם את גיוס הסיד שלנו, סבב של 4 מיליון דולר, לפני שלושה שבועות", אמר צ'רניאק בעקבות השלמת הקמפיין. מדובר בהגדלת סבב הסיד של החברה מ-3 מיליון דולר שגויסו לפני חמישה חודשים, ל-4 המיליון הנוכחיים.

מלבד התמיכה, סיום הקמפיין העלה גם שאלות לגבי השקיפות של הפלטפורמה. בתגובה לפוסט של צ'רניאק בפייסבוק, שבו הודיע על סיום הקמפיין, נשאל לגבי שקיפות הפלטפורמה, משום שחלק משמות התורמים אינם גלויים.

בתגובה לדברים צ'רניאק אמר כי "בקמפיין של מימון המונים תורמים תמיד יכולים לבחור אם לחשוף את שמם בפומבי או לא, אבל הפרטים הוזנו למערכת. אני לא מומחה לחוקי מימון, אנחנו צינור ופשוט בונים את הקמפיין, אבל לבוגי יש גישה לכל החומרים והוא יוכל לחשוף אותם לגופים הנכונים".

בדומה ליעלון, הלקוחות של דרוב הם בעיקר עמותות, ארגונים ללא מטרות רווח, פוליטיקאים וקבוצות פעילים. כל אחד יכול לפתוח עמוד בדרוב ולנהל ממנו את הקמפיינים והקריאות השונות לפעולה. כאשר פעיל יחתום על עצומה, ירכוש כרטיס או יתרום כספים, הפעולה תתבצע בתוך הפלטפורמה והמידע על אודותיה יתווסף למאגר הקיים בה, ללא צורך באינטגרציות של שירותים חיצוניים. המטרה, לדברי צ'רניאק, היא שלאחר הזנה ראשונית של המידע הקיים, יתר המידע ייאסף אוטומטית בידי הפלטפורמה, ויהיה זמין לארגון לשימוש או ליצוא. השימוש בפלטפורמה הוא חינמי, אך כל גיוס של כסף כרוך בעמלות.