שחקן מעו"ף: תתכוננו לשוק משעמם בשבוע הקרוב

הסוחרים החלו במימוש רווחים לאחר ראלי 100 הנקודות, ואילו ניו-יורק לא מספיק חזקה בשביל לדחוף המעוף מעלה

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

בסקירה האחרונה מהשבוע החולף הערכנו כי תשואות האג"ח בארה"ב יבלמו את העליות, ואנו נקבל תיקון נקודתי הן בניו-יורק והן בת"א. ההערכה זו התאמתה, ועמה התרחשו שני דברים: האסטרטגיה המידית נסגרה בתשואה מרשימה תוך יממה, ואילו אסטרטגיה קודמת - זו שהניחה מלכתחילה חזרה מתחת ל-1,470 ברמה החודשית, סגרה בתשואה של מאות אחוזים לאחר ירידה יממה לפקיעה אל מתחת ל-1,460 והותירה אותנו במאזן אסטרטגיות מושלם .

קשה לומר שהדבר מפתיע ולא משום תשואות האג"ח בהכרח. הציבור בת"א הבין שעליה של 100 נקודות מעט מוגזמת והחל לממש רווחים, וכשמהלך זה יוצא אל הפועל ללא תמיכה קבועה מצד הדואליות אנו מקבלים זליגה איטית אך עקבית מטה.

על פניו כעת ניתן לשוב לשיגרה לאחר סופ"ש חיובי בניו-יורק, אבל הדברים מורכבים יותר. מחד, מרגע שנשקנו ל 3% באג"ח ארה"ב מיד קיבלנו תיקון מהיר ולכן הריחוק מרמה זו מטה כעת מאפשר המשך עליה. מאידך, זהו ריחוק שברירי והירידה מ 3.2% מרשימה אבל עודנה רחוקה מלהפיג הדאגה. לזאת יש להוסיף את עונת הדוחות בוול סטריט שברובה המכריע מפתיעה לטובה ואף באופן חריג. אם זאת לא נותן דחיפה למדדים אזי מאין ימצאו בניו-יורק את הכוח להמשיך ולטפס, כשממילא אנו אחוזים בודדים מרמות השיא?

בשוק המקומי הנגזרת היא דשדוש. 1,480 או 1,440 לא באמת משנה, המטרה של שחקני המעוף היא "להרוג" את השוק. כפועל יוצא, לפחות בשבוע הקרוב אבל בהחלט יתכן גם לאורך כל החודש, אנו נראה אי קורלציה מקומית לכיוון רמות הבסיס. אנו לא נעלה כניו-יורק, אך גם לא נרד כמותם, ובעיקר פער הדואליות הוא שיקבע הטון. תחת הנחה ריאלית כי אף מניה דואלית אינה צפויה לזנק/ליפול באופן חריג אפשר לשער כי השחיקה תלך ותתפוס תאוצה, כשניצנים לכך אנו רואים החל מהבוקר עם ירידה בסטיית התקן.

כיוון שאיננו מצפים לתנועה אבל עדין חוששים במקצת מירידה בשל הקירבה לתשואה הקריטית בארה"ב, הדרך הנכונה לפעול היא לבצע אסטרטגיה בעלות 0 אך עם טווח סיכון קטן. במדד הנוכחי (1,477) הבחירה תהא בביצוע פרפר: קנית PUT 1,480 שבועי; כתיבת 2 יחידות PUT 1,460 שבועי; קנית PUT 1,400 שבועי. ירידה של 5 נקודות כבר שוות ערך לסגירה מהירה ואילו המשך עליה מאפשר לקדם צמד הכתיבות בסטרייק מעלה ל 1,470 ולמעשה להגיע למצב של אפס עלות.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חות-דעת חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.