האנליסטים מרוצים מנייס: "אוהבים את אסטרטגיית הרכישות"

נייס הודיעה בשבוע שעבר על רכישת חברת האנליטיקס האמריקאית Mattersight בכ-90 מיליון דולר

ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media
ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media

רכישת Mattersight על-ידי נייס מתבצעת במכפיל סביר, ואף זול יחסית עבור חברה ציבורית - כך סבורים בבנק ההשקעות RBC. נייס הישראלית הודיעה בשבוע שעבר על רכישת Mattersight האמריקאית בעסקה של כ-90 מיליון דולר, שכפופה לאישור בעלי המניות של החברה הנרכשת. בתגובה, מניית Mattersight זינקה בימים חמישי ושישי ב-23.3%, והתקרבה למחיר הרכישה (2.7 דולרים), ומניית נייס  עלתה במקביל ב-1.4%.

נייס, בניהולו של ברק עילם, מספקת פתרונות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים, והיא נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 5.9 מיליארד דולר. החברה הנרכשת עוסקת בתחום האנליטיקס, ולדברי נייס היא מייצרת "תובנות עמוקות לגבי הלקוח ונציג השירות, ופועלת לפי תובנות אלו בזמן אמת, על מנת לחברה ביניהם".

ב-RBC ציינו בעקבות הרכישה כי מדובר בצעד חיובי, שיוסיף יכולות לתחום האנלטיקס של נייס, שנתמך גם על-ידי רכישת נקסידיה בשנת 2016. "אנחנו אוהבים את האסטרטגיה של רכישת טכנולוגיות או נכסים נוספים כמו אלה, ומצפים לשמוע עוד על הרכישה, במסגרת דוחות נייס לרבעון הראשון וביום האנליסטים שלה בחודש מאי", כתב האנליסט דן ברגסטרום מ-RBC. המלצתו למניית נייס נותרה ללא שינוי, "תשואת שוק", במחיר יעד של 99 דולר, לעומת מחיר המניה שהוא כיום 95.3 דולר.

הרכישה מוסיפה לקוחות משמעותיים

ב-Jefferies ההמלצה לנייס היא "קנייה", במחיר יעד של 112 דולר, והאנליסט ג'ון דיפוצ'י מציין שנייס היא אחת מהמניות המועדפות על הבנק. להערכתו, רכישת Mattersight מוסיפה לפורטפוליו של נייס פתרון אנליטיקס ייחודי, וכן כמה לקוחות משמעותיים שהיא תוכל למכור להם מוצרים נוספים בהמשך.

בין היתר, מזכיר האנליסט של Mattersight, היו שלושה לקוחות גדולים שכל אחד מהם היה אחראי ליותר מ-10% ממכירותיה ב-2017: יונייטד הלת'קר, CVS ו-TriWest Healthcare Alliance. עוד הוא מוסיף, כי הטכנולוגיה של החברה הנרכשת מזהה 125 תכונות שונות, ומהן היא קובעת ארבעה סוגי אישיות; היא משתמשת ב-machine learning לחדד את הקביעה שלה.

החברה הנרכשת הציגה ב-2017 הכנסות של 46.5 מיליון דולר, צמיחה של 10.5% ביחס ל-2016. היא אינה רווחית, וב-2017 ההפסד שלה הסתכם ב-16.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 21.6 מיליון דולר ב-2016.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה גם הוא שלילי, בגובה 3 מיליון דולר. הרכישה על-ידי נייס מתבצעת כאמור במחיר של 2.7 דולרים למניה, אך בשנה החולפת מניית Mattersight כבר נסחרה במחירים גבוהים יותר.

בשנים 2016-2017 רכשה נייס חמש חברות, בהיקף כולל של כ-1.2 מיליארד דולר, שהגדולה ביניהן היא InContact, שנרכשה תמורת 940 מיליון דולר. בסוף 2017 היו לנייס בקופה 525 מיליון דולר, לעומת חוב לטווח ארוך של 477 מיליון דולר.