אג"ח | בלעדי

יורוקום ומשפחת ויל ימכרו 23% מאנלייט למוסדיים

שווי המניות בבורסה עומד כיום על כ-190 מיליון שקל • לאחר השלמת המכירה תישאר חברת האנרגיה המתחדשת ללא בעל שליטה

חברת יורוקום תקשורת, הנמצאת לקראת פירוק, נערכת למכירת החזקתה בחברת אנלייט אנרגיה מתחדשת. ביום חמישי הגישה יורוקום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור מכירת החזקתה באנלייט באמצעות מכרז פרטי לגופים מוסדיים בשוק ההון. את הבקשה הגישה יורוקום, לאחר שקיבלה צו לפירוקה מנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין.

הבקשה הוגשה בתמיכת המשקיפים שמונו ליורוקום ובהסכמת שלושת הנושים המרכזיים של החברה - הבנקים דיסקונט, הפועלים והבינלאומי - שלהם חייבת יורוקום 961 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי המכרז לגופים המוסדיים מתוכנן להתבצע כבר השבוע, לאחר שהיום אישר אורנשטיין את הבקשה.

יורוקום, שנשלטה עד כה בידי שאול אלוביץ', מחזיקה ב-14.8% ממניות אנלייט  בשווי של 122 מיליון שקל. את המכירה היא תבצע יחד עם שותפתה לשליטה בחברה, משפחת ויל, שמחזיקה באמצעות שותפות גבעון השקעות ב-8.3% ממניות אנלייט בשווי של 68 מיליון שקל. לפיכך, לאחר השלמת המכרז צפויה אנלייט להישאר ללא גרעין שליטה.

מאנלייט נמסר כי עם השלמת מכירת המניות יפקע הסכם בעלי המניות שלה, שעליו חתמה יורוקום עם משפחת ויל ועם המנכ"ל גלעד יעבץ, סמנכ"ל ההנדסה והתפעול, עמית פז, וסמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי, צפריר יואלי. שלושת האחרונים מחזיקים יחד בכ-5% ממניות אנלייט, ושניים מתוכם אף מכהנים כדירקטורים בחברה.

הצבעה על תיקון שטר הנאמנות

עוד נודע ל"גלובס" כי השלמת מכירת המניות תותנה באישור מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של אנלייט לתיקון שטר הנאמנות של סדרת האג"ח. זאת, מאחר ששטר הנאמנות הקיים מאפשר למחזיקי האג"ח להעמיד לפירעון מיידי את מלוא החוב כלפיהם במקרה של שינוי שליטה בחברה.

לאנלייט סדרת אג"ח עיקרית אחת (ב') בהיקף של 157 מיליון שקל, שתיפרע בין 2019 ל-2021. ביום חמישי יצביעו מחזיקי אג"ח ב' על הצעת החלטה לשינוי סעיף 7.1.22 לשטר הנאמנות, באופן שיקבע כי מכירת מניות יורוקום לגופים מוסדיים לא תהיה אירוע של שינוי שליטה בחברה, ולכן לא תהווה עילה לפירעון מיידי.

אנלייט פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל ובאירופה. בישראל עוסקת החברה בתכנון, הקמה והפעלה של פרויקטים פוטו-וולטאיים. נכון לסוף מארס, עמד ההספק הכולל של מערכות שיזמה והקימה החברה על 86 מגוואט המוזרמים לרשת החשמל, כשמתוכו החזקותיה של החברה עומדות על 69 מגה-וואט. נוסף על כך, זכתה אנלייט לספק עוד 73 מגה-וואט חשמל לרשת החלוקה, במסגרת שני מכרזים שפורסמו להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים. החברה נסחרת בשווי של 820 מיליון שקל, לאחר ירידה של 10% מתחילת השנה, אבל גם לאחר זינוק של 110% בשלוש השנים האחרונות.

באירופה פועלת אנלייט בעיקר בתחום אנרגיית הרוח. באירלנד מחזיקה החברה במיזם אנרגיית רוח בעל הספק של 13.6 מגה-וואט, שאמור לייצר הכנסות של 3.2 מיליון אירו בשנה. בקרואטיה נמצאת אנלייט לקראת הפעלה מסחרית של פרויקט רוח בעל הספק של 49 מגה-וואט, שאמור להניב הכנסות של כ-14 מיליון אירו בשנה, ואילו בסרביה היא אמורה להתחיל בעוד כשנה בהפעלה של פרויקט רוח בהספק של 105 מגה-וואט, שעתיד להניב הכנסות של 28 מיליון אירו בשנה.

בינתיים, את 2017 סיימה אנלייט עם הכנסות של 37.4 מיליון שקל ועם רווח נקי של 1.1 מיליון שקל. לחברה הון עצמי של 330 מיליון שקל וחוב פיננסי של 942 מיליון שקל. שווי השוק של אנלייט עומד על 824 מיליון שקל.