הסטארט-אפ הישראלי Namogoo מגייס 15 מיליון דולר

ה גיוס נעשה בהובלת קרן הנקו ונצ'רס, אשר מייסדה, אלון ליפשיץ, יצטרף לדירקטוריון החברה • המוצר של Namogoo, המכונה "Online Journey Hijacking", בא לסייע לאתרי אי-קומרס לחסום "נוזקות" בדמות תוכנות פרסום

חמי כץ ואוהד גרינשפן / צילום: אפרת סער
חמי כץ ואוהד גרינשפן / צילום: אפרת סער

הסטארט-אפ הישראלי Namogoo מגייס 15 מיליון דולר בסבב B. הגיוס נעשה בהובלת קרן הנקו ונצ'רס, אשר מייסדה, אלון ליפשיץ, יצטרף לדירקטוריון החברה. מדובר בקרן גדילה ישראלית הפועלת בניו-יורק, וזו אחת ההשקעות הראשונות שלה. עד כה גייסה Namogoo כ-29 מיליון דולר (כולל הגיוס הנוכחי). 

Namogoo היא חברה ישראלית שנוסדה באוגוסט 2014 ופועלת כיום מרעננה ומ-2017 גם מבוסטון ארה"ב. לחברה יש כ-60 עובדים. החברה נמצאת בבעלות מייסדי החברה חמי כץ, CEO; ואוהד גרינשפן, CTO; ובבעלות קרנות ההון הנקו ונצ'רס, GreatPoint Ventures, Blumberg Capital ו-Inimiti Capital.

את העסקה ליוו עורכי הדין טל שרצקי-יפו, נועם וולדקס וטל צרפתי ממשרד עמית פולק מטלון, המייצגים את Namogoo.

המוצר של נמוגו, המכונה "Online Journey Hijacking", בא לסייע לאתרי אי-קומרס לחסום "נוזקות" בדמות תוכנות פרסום. המוצר מאפשר גלישה נקייה מהסחות, מה שיפעל לטובת הגולשים בהיבט החוויה ולטובת האתרים בהיבט המכירתי.

הפלטפורמה של Namogoo מתאימה לאתרים המשווקים מוצרים ושירותים בכל התחומים, אולם כמדיניות החברה בחרה להתמקד בענפים מסוימים, בהם אופנה וריטייל וביטוח.

מבחינת Namogoo, המוצר שהיא פיתחה, המוגן בפטנט, נותן מענה לצורך שגדל בשנים האחרונות - היקף הנוזקות שיושבת על אתרי המשווקים שגדל יחד עם שכלול יכולתן. מבחינת הגולש, בחוויה של הביקור באתר מסוים אותה פרסומת מציקה יכולה להיות של מוצר או שירות מתחרה, היא יכולה להיות באנר או פופ-אפ של מוצר מתחום אחר וגם של תכנים לא ראויים שגם מבלי לשים לב עוברים לדף הנחיתה שלהם. חוויית הביקור באתר נפגמת, ופעמים רבות הגולש לא יחזור לאתר ואולי אף ימצא מוצר אחר שאותו יקנה בעקבות הפרסום.

לפי המספרים שמספקת נמוגו, שלפי הצהרותיה היא הראשונה והיחידה בעולם שמציעה פתרון לבעיה המתוארת מעלה, התופעה של הסחות הדעת מסבה לאתרי האי-קומרס נזקים שנתיים של מיליוני דולרים מדי שנה. לפי נתוני החברה, 15%-25% מהגולשים נתקלים במודעות פרסומיות מציקניות שמפריעות להם לערוך קניות.

"משווקים משלמים הרבה כסף כדי להביא לקוחות לאתר שלה, ותופעת הנוזקות משנה להם את כל המדדים", אומר חמי כץ. לפי מדידה שערכה נמוגו, במסגרתה היא חסמה נוזקות ל-50% מהגולשים ולשאר לא, התבררה עלייה של 1%-5% בהיקפי הקניות בקרב גולשים שנחסמו לפרסומים המסיחות.

כץ מציין כי "ברוב המקרים הגולשים לא יודעים שהנוזקות מתרחשות אצלם במחשב, כשהם מייחסים את זה לחוויית הגלישה שהם מקבלים באתר בו הם גולשים. 90% מהחברות אפילו לא ידעו על קיומן של הנוזקות שמרחיקות את הגולשים".

עוד הוא מציין כי הגנות ביתיות לא חוסמות את הנוזקות המשתכללות, שחלקן גם מגיעות מתוכנות אנטי-וירוס. מה שעוזר, אגב, הוא פרמוט המחשב עד לחדירת הנוזקה הבאה (כלומר לטווח של זמן קצר מאוד). 

עוד מדגיש כץ כי הנוזקות קיימות גם בגוגל (בין היתר בפיצ'ר השופינג שלה שהושק לאחרונה בישראל), והן יושבות למעשה בכל האתרים. "בחרנו להתמקד באתרי קניות אונליין כהחלטה עסקית, אבל זו מגפה שתקפה בכל אתר ובכל תעשייה", אומר כץ.

מוצר שני שהשיקה החברה לפני חודש, המכונה "תובנות דיגיטליות" (Digital Insights) מבצע אופטימיזציה מכיוון השירותים שהחברה בחרה להטמיע באתר שלה בכדי לשפר את השירותים המוטמעים ואת חוויית הגלישה (בהיבט מהירות העלאת הדף למשל).

לדברי אוהד גרינשפן, באתר ממוצע מותקנים יותר מ-75 שירותים (ובחלקם גם 300-400), והם כוללים למשל תשלום מאובטח או כלי למניעת הפרת פרטיות הגולשים - המוצר החדש נותן כלי ניהול לשיפור של שירותי שאתה מטמיע.

עם לקוחות החברה נמנים מותגים הפעילים בעולמות הסחר מקוון בתחומי הנסיעות, הביטוח, הפינטק, התקשורת והאופנה. בין לקוחות החברה: אתרי Asics ,Samsonite ,Lenovo ,Tumi ,Upwork, סאקס פיפט' אווניו, רשת המכולות המקוונת טוקאדו והאתר הישראלי Glasses USA המשווק בכל העולם.

מטרת הגיוס היא להגביר את החדירה של המוצר לשווקים חדשים (דגש על אירופה), להעמיק את הנוכחות בארה"ב ולפתח שירותים נוספים. החברה מחזיקה גם בשתי חברות-בנות, בארה"ב ובאנגליה, שעוסקות בעיקר במכירות. הגיוס יאפשר לפתוח סניפים גם באירופה.