בורסות אירופה ננעלו בעליות על רקע נתוני השכר מארה"ב

חולשה במגזר הבנקים: מניות סוסייטה ז'נרל ו-BNP פריבה ירדו בעקבות הדוחות • למרות האופטימיות ששידר בלילה שר האוצר האמריקאי, המשקיעים פסימיים הרבה יותר • ירידות שערים נרשמו באסיה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

עליות שערים נרשמו היום (ו') בבורסות אירופה על רקע נתוני מאקרו והערכות כי הסכם סחר חדש של ארה"ב מול סין ייטיב גם עם מדינות האיחוד האירופי.

מניות הפיננסים הגדולות ריכזו עניין לאחר דוחות כספיים של HSBC ו-BNP.

 

הסנטימנט החיובי היום נבע מנתוני שכר חיוביים בארה"ב, ומשיחות הסחר בין ארה"ב לסין, שהפחיתו את המתח בנושא. המניות באירופה נותרו בטריטוריה החיובית גם לאחר נתוני שוק העבודה בארה"ב, שהצביעו על ירידה באבטלה, ועל תוספת משרות נמוכה מהמצופה באפריל.

עם זאת, סקטור הבנקים האירופי הפגין ביצועים גרועים עם ירידות חדות במניות הבנקים הצרפתיים Societe Generale SA  ו-BNP Paribas SA  בעקבות הדוחות הכספיים שלהם.

ירידות שערים נרשמו היום (ו') בבורסות אסיה. היום צפויות להסתיים השיחות על הסכם סחר חדש בין ארה"ב לסין ולמרות האופטימיות שניסה לשדר הלילה שר האוצר האמריקאי, המשקיעים פסימיים הרבה יותר.

 

כזכור, בתקופה האחרונה החלה מלחמת סחר קטנה בין ארה"ב לסין על רקע הטלת המכסים של ארה"ב על מוצרים המיובאים מסין. סין הטילה מכסים משלה על מוצרים אמריקאים, מה שנראה היה כתחילתה של מלחמת סחר בין שתי המעצמות. 

כדי להסדיר את היחסים החלו המעצמות לדון בהסכם סחר חדש בין ארה"ב לסין ובימים האחרונים התנהלו שיחות בדרגים הגבוהים ביותר. הלילה נשמע שר האוצר האמריקאי, מנוצ'ין, אופטימי אך למשקיעים ברור כי ההחלטות נופלות אצל הנשיא טראמפ התזזיתי והלא צפוי ולכן לא ברור מה ערכן של ההסכמות בין שר האוצר האמריקאי למשלחת הסינית.

מניית HSBC ריכזה עניין לאחר שהבנק האנגלו-הונג-קונגי דיווחה על ירידה של 4% ברווח הנקי לפני מס וזאת למרות עלייה בהכנסות. יש לציין כי המערכת הפיננסית העולמית הציגה ברבעון הראשון עלייה ברווחים ובהכנסות ולכן המשקיעים מאוכזבים מביצועי HSBC. יש לציין כי התחזיות לעתיד המערכת הפיננסית טובות ומתבססות על חזרה לתהליך על עליית ריביות במקביל להפחתת נטל הרגולציה.