מדריך "גלובס": עושים סדר במדף הסלולרי של שיאומי

שמות הדגמים של הסמארטפונים של המותג הסיני הפופולרי יכולים לגרום כאב ראש אפילו לחובבי סלולר מושבעים • גלובס טק עושים לכם סדר: מי יותר טוב ממי, אילו מכשירים עומדים לעזוב אותנו בקרוב, ומי עומדים להחליף אותם • אל תתבלבלו

מנכ"ל ומייסד שיאומי לי ג'ון
מנכ"ל ומייסד שיאומי לי ג'ון

אחד הסודות השמורים בקרב כתבי הטק הוא שכשזה מגיע לצרכנות מעשית, גם אנחנו מתבלבלים. החיים הכי קלים הם למי שיש 4,000 שקל פנויים לרכוש את האייפון החדש, אבל ברגע שיורדים אל רמות המחירים הנמוכות יותר - הבלאגן מתחיל לשלוט.

כל עוד לשמות של סדרות המכשירים יש היגיון פנימי, המשימה יחסית פשוטה, אבל זה לא תמיד המקרה. חמור במיוחד הוא המקרה של יצרנית הסלולר הסינית שיאומי, שהפכה פופולרית מאוד בישראל בשנה האחרונה. שמות הסדרות חסרי היגיון, כמו גם המספור שלהן, ואם זה לא מספיק - אז השמות דומים הן בחלק המילולי והן בחלק המספרי. עד כמה מדובר בסיוט? אפילו העובדים של יבואנית שיאומי בישראל, חברת המילטון, לא תמיד מצליחים להבין מי נגד מי.

הרשימה שלפניכם נועדה לעזור לכם לעשות סדר בהיצע של שיאומי, למקרה ששקלתם לרכוש מכשיר מתוצרת היצרנית הסינית. בעזרתה תוכלו להבין יותר בקלות איזה מכשיר מתאים לכם, מה מייחד כל אחד, ואולי להמתין קצת עם הרכישה הבאה עד להגעת המכשירים החדשים לשוק. המכשירים מסודרים מהפשוט ביותר ועד המתקדם ביותר.

לכל המחירים במדריך הוספנו שקל אחד, כדי שייצאו מחירים עגולים שיבלבלו פחות את העין, ומדובר במחירי יבואן רשמיים. עבור יבוא מקביל תשלמו פחות. תמיד מומלץ לבדוק גם עם אילו תוספות חינמיות מגיע המכשיר, לברר את שאלת האחריות ולבדוק אם מגיעה לכם הנחה נוספת על קנייה בחנות.

Redmi 5A

למי שמחפשים מכשיר זול וחדש, כמכשיר שני או מכשיר לילד. עם 2 ג'יגה זיכרון RAM ו-16 ג'יגה אחסון ומעבד קוואלקום 425, הוא אמנם יכול לעמוד בעומס של אפליקציות חדשות, אבל תצטרכו כמובן להתפשר קצת על איכות המסך ואיכות הצילום, ובעיקר לוותר על מולטי-טאסקינג של מספר רב של אפליקציות במקביל או על היכולת לשחק משחקים כבדים. גם המסך קטן יחסית למקובל כיום: בשוק 5 אינץ' "בלבד".

המכשיר הקודם בסדרה - Redmi 4A עדיין זמין בחלק מהחנויות אך הוא אינו קנייה משתלמת במיוחד. מחירו אמנם מעט זול יותר (החל מכ-390 שקלים) והוא בעל מעבד ומסך בעוצמה כמו בדגם הנוכחי, אך עוביו משווה לו מראה מגושם ומיושן מדי.

מחיר יבואן רשמי: 500 שקלים

מחיר ביבוא מקביל: החל מכ-450

Redmi 5A של שיאומי
 Redmi 5A של שיאומי

Redmi Note 5A

הגרסה בעלת המסך המוגדל של הדגם מהסעיף הקודם.

מחיר ביבוא מקביל: החל מכ-450 שקלים

Redmi 5

עדיין במרחב הזול של המכשירים שמיועדים לחסכנים ולילדים, אבל עם מסך מספיק גדול - 5.7 אינץ' בפורמט 18:9 וכוח עיבוד רב יותר שמתאים גם למשחקים - רדמי 5 מתאים למי שרוצים להוציא מעט אבל לא למתוח את גבולות החסכנות.

מחיר יבואן רשמי: 850 שקל

מחיר ביבוא מקביל: החל מכ-615 שקלים

Redmi 5 של שיאומי
 Redmi 5 של שיאומי

Redmi Note 5 

דגם זה הוא הגרסה החדשה של המכשיר הכי נמכר של שיאומי ב-2017 - הרדמי נוט 4 (הנייד שבו אני משתמש, שעומד בעומסים בלתי ייאמנו של מולטי-טאסקינג). עיון במפרט של שני המכשירים מעלה שמדובר כמעט באותו מכשיר, בהבדל אחד משמעותי - הגודל הכללי של שני המכשירים כמעט זהה, אך המסך של רדמי נוט 5 גדול יותר בעוד חצי אינץ' לעומת הדור הקודם. המסך של רדמי נוט 5 תופס כמעט את כל שטח הפנים של המכשיר, והוא מגיע בפורמט 18:9 (מאורך יותר מהדגם הקרוב ביותר אליו, ה- Mi A1 , שמגיע בפורמט 16:9)

יתרונות נוספים הם סוללת 4,000 מיליאמפר חזקה, המסוגלת להספיק ליום עבודה שלם, ועיצוב חלק ואלגנטי שבולט לטובה בהשוואה לשאר הניידים של שיאומי בטווח המחירים הזול והבינוני. למכשיר מצלמה קדמית אחת בלבד ברזולוציית 12 מגה פיקסל ואחורית ברזולוציית 5 מגה פיקס, זאת לעומת צמד מצלמות 12 מגהפיקסל בדגם Mi A1 .

מחיר יבואן רשמי: 1,250 שקל

מחיר ביבוא מקביל: החל מ-800 שקלים

Redmi 5 Plus של שיאומי
 Redmi 5 Plus של שיאומי

Xiaomi Mi Max 2

הסמארטפון הכי גדול (6.44 אינץ') ברשימה זאת, זהה בעיצוב לשאר המכשירים הזולים והבינוניים שהזכרנו עד כה (מלבד הרדמי נוט 5) ושומר על גזרה דקה וקלה יחסית. מגיע עם סוללת 5300 מיליאמפר, ומעבד קוואלקום סנאפדרגון 625.

מחיר ביבוא מקביל: החל מכ-1,000 שקלים

Xiaomi Mi Max 2 של שיאומי
 Xiaomi Mi Max 2 של שיאומי

Mi A1

לדגם זה יש כבר צמד מצלמות אחוריות, במקום אחת בדגמים שהוזכרו מעלה. מבחינת גודל המסך אנחנו יורדים כאן בחצי אינץ' לעומת Redmi 5 Plus וגם הסוללה חלשה יחסית אליו - 3,080 מיליאמפר. שימו גם לב לכך שדגם זה מגיע עם מערכת ההפעלה Android One שהיא הגירסה ה"עירומה" של מערכת ההפעלה אנדורואיד, המיועדת למכשירים בקטגוריות המחירים הזולה והבינונית. זאת בניגוד ליתר הדגמים של שיאומי שמגיעים עם גרסת האנדרואיד של שיאומי ששמה MIUI.

אם אתם רוצים לקבל מושג לגבי יחס התמורה למחיר נסו לדוגמה להשוות את המאפיינים הטכניים של דגם זה לסמסונג A8 - שני המכשירים כמעט זהים (למעט יתרון בגזרת המצלמות לסמסונג) רק שהמכשיר הקוריאני מתומחר בכמעט כפול בהשוואה לעמיתו הסיני.

מחיר יבואן רשמי: 1,300 שקלים

מחיר ביבוא מקביל: החל מכ-700 שקלים

Mi A1 של שיאומי
 Mi A1 של שיאומי

Mi 6

דגם זה עומד לרדת מהמדפים ולפנות את מקומו לטובת Mi 7 אך לדברי המשווקים ההחלטה אם להוסיף ולשווקו תהיה בהתאם לתמחור הצפוי של הדגם החדש יותר. סמארטפון זה נהנה מעיצוב אלגנטי חלק ושחור, הוא מגיע בגרסאות בעלות נפח אחסון של 64 או 128 ג'יגה, מעבד עוצמתי קוואלקום סנאפדרגון 835 ומסך בגודל 5.15 אינץ'.

מחיר ביבוא מקביל: החל מכ-1,750 שקלים

מכשירים עתידיים

Redmi S2

המחליף של Redmi Note 5A prime (לא חלק ממדריך זה) שיוצא מהמחזור ודומה לו מאוד ביכולות. בעל מצלמת משופרת של 20 מגה-פיקסל, לעומת 16 מגה-פיקסל במכשיר שהוא מחליף, ומעבד חזק יותר. מכשיר זה יהיה דומה גם לרדמי נוט 5, ובשיאומי מבטיחים שעם השקת רדמי S2 יירד המחיר של רדמי נוט 5 שעומד כעת על 1,100 שקל.

מחיר יבואן רשמי צפוי (לא סופי): 850-1,000 שקל

לשיאומי גם סמארטפונים שטרם הגיעו למדף הישראלי, ופונים למי שמוכנים לפתוח קצת יותר את הכיס.

Mi Note 3 - שלא הושק רשמית בישראל, אבל זמין ביבוא מקביל בקצת פחות מ-1,400 שקל. מהווה אלטרנטיבה מעט יקרה יותר ל-A1 ברמת הביניים, עם זיכרון RAM עדיף של 6 ג'יגה ושיפורים במעבד, במסך ובמצלמה. למכשיר אין שום קשר לסדרת Redmi. למה? ככה.

Mi Mix 2 - שיגיע לישראל רשמית במהלך יוני, וכבר זמין ביבוא מקביל בכ-1,800 שקל. בזאפ לא תמצאו עדיין הרבה חנויות שבהן הוא נמכר, ואילו בחנות היבואן המקביל ברחוב דיזינגוף בתל-אביב הוא נמכר ב-2,690 שקל. מבחינה עיצובית מדובר במכשיר מרשים: יש לו מסך בגודל 6 אינץ' שתופס את כל שטח הפנים של המכשיר, בדומה לאייפון X, רק בלי המגרעת המפורסמת.

Mi 7 העתידי - שצפוי להציע עיצוב המזכיר את האייפון, וסוללת ענק של 4,480 מילי-אמפר. יושק לקראת יולי, וצפוי להיות מתומחר עלי ידי היבואן הרשמי ביותר מ-2,000 שקל.