"אני רוצה להשפיע על אנשים באפריקה, ללמד ילדים מחשבים"

לוד לאוסון (35) • תפקיד: מתכנת פול סטאק בכיר בנטורל אינטלג'ינס • טווח שכר: 33-28 אלף שקל

לוד לאוסון/ צילום: באדיבות המרואיין
לוד לאוסון/ צילום: באדיבות המרואיין

איפה אני תופסת אותך?

"אנחנו בדיוק עובדים על העברת השירותים שלנו לתקני GDPR החדשים (תקני הפרטיות של האיחוד האירופי שייכנסו החודש לתוקף). בנטורל אינטליג'נס אנחנו עוסקים בהשוואת מוצרים ושירותים, ואני בצוות ה-GDPR".

זה בטח הרבה לחץ.

"ברור, יש מלא הפתעות באמצע. אבל זה תלוי: יש ימים רגועים שמתקדמים טוב ואפשר אפילו לשחק פיפ"א, ויש ימים לחוצים שצריך לעבוד גם מהבית".

כמה זמן אתה עובד בנטורל אינטלג'ינס?

"3.5 שנים. לפני כן עבדתי בשלוש חברות הייטק. שתיים מהן סטארט-אפים שנסגרו".

המבטא שלך מיוחד.

"אני דובר ארבע שפות. הראשונה היא מינה, אחת השפות המדוברות בטוגו שם נולדתי; צרפתית כי הלימודים שלי היו בצרפתית. אחרי התיכון נסעתי לשש שנים לאנגליה כדי ללמוד מחשבים. וגם עברית".

איך ילד מטוגו מגיע ללמוד מחשבים באנגליה?

"רמת הלימודים באפריקה לא גבוהה, אז יש הרבה שנוסעים אחרי התיכון לאירופה או ארה"ב כדי ללמוד. האמת שלא ידעתי שאלך ללמוד דווקא מחשבים. זה היה מזל, כי הכרתי את העולם הזה מאוחר. המחשב הראשון שהיה לנו הגיע כשהייתי בן 16, והוא לא היה מחובר לאינטרנט. הכיוון הראשון שלי היה דווקא מדעים, ובשלב מסוים ניסיתי מחשבים ואהבתי את זה. מזל".

ואיך בחור מטוגו מגיע לישראל?

"את אשתי, שהיא ישראלית, הכרתי באנגליה. שמעתי על ישראל לפני כן, אבל כשאתה בחו"ל אתה שומע רק את הדברים הדרמטיים והלא טובים. בשלב מסוים החלטנו לעבור לישראל, אבל נוצר מצב שלא יכולתי לצאת מאנגליה, כי הדרכון שלי לא היה בתוקף. מצד שני, היא לא הייתה יכולה לחזור לשם. גילינו שאפשר להתחתן בפרגוואי בלי שאהיה נוכח. בסופו של דבר הגענו ארצה".

העברית שלך טובה מאוד.

"היה לי מורה טוב. אני פה כבר שמונה שנים ויש לנו ילדה בת חמישה חודשים. נחמד לי, אני אוהב את האנשים כאן בחברה. אנשים שהם לא רק מקצועיים אלא גם מסתדרים".

איפה תהיה בעוד חמש שנים? "אני לא יודע אם זה ייקח חמש שנים, אבל הייתי רוצה להשפיע על אנשים בכלל ובאפריקה בפרט. אולי לפתוח חברה וללמד ילדים מחשבים. זה החלום".