המסחר באירופה נסגר בעליות; מגמה מעורבת באסיה

הסחורות בסין משכו את המדדים מעלה • התחזקות הין ביפן פגעה במניות • המשקיעים ניצלו את שער הפאונד הנמוך להשקעות בממלכה

מכולה סינית/ צילום: שאטרסטוק
מכולה סינית/ צילום: שאטרסטוק

אסיה

המתיחות ביחסי המסחר בין סין לארה"ב, המשיכה להשפיע על השווקים באסיה. בנוסף, דו"ח נתוני התעסוקה האופטימי שפורסם בסוף השבוע בארה"ב, משך את הבורסות שם מעלה, אל מול מימושים בבורסות אסיה והפניית ההון לארה"ב.

 

על אף חוסר היציבות הזמנית שבין סין לארה"ב, המדדים בסין זינקו ביותר מ-1%. מדד חברות הביניים ומדד חברות הסטארט-אפ, עלו בכ-1.7% בממוצע. לאחר הראלי שסגר את המסחר בארה"ב, היו אלה הסחורות בסין שהצליחו למשוך את הבורסות באסיה מעלה, ולאזן את המימושים. 

ביום שבת, במסגרת הכנס שארגן וורן באפט, הוא התייחס בין היתר למתיחות ביחסי המסחר עם סין. באפט הדגיש כי קיומם של יחסי מסחר תקינים זה 'Win-Win', לשתי המעצמות. 

ביפן, התחזקות הין הביאה לירידות שערים בבורסה בטוקיו, לאור התייקרות המניות עבור משקיעים זרים. 

אירופה 

המסחר באירופה ננעל היום במגמה חיובית. 

בריטניה

לאור התחזקות תמונת המאקרו בארה"ב, מביאה להתחזקות של הדולר ולפיחות של מטבעות מרכזיים בעולם, דוגמת הפאונד, אשר ירד לשפל של חודש ינואר. עובדה זו מאפשרת למשקיעים מחוץ לממלכה הבריטית, לנצל את שער חליפין נמוך ולרכוש מניות בברוסה המקומית, מה שמשך את הבורסות בלונדון לעליות בסוף השבוע. 

 

גרמניה

ייתכן כי יצרנית הצמיגים המקומית, קונטיננטל , עשויה להתברר כקניה חכמה. לפי סקירה שנעשתה, שווי השוק שבו נסחרת כעת הפירמה הגרמנית, עשוי להתברר כנמוך מהשווי הכלכלי האמיתי שלה. בעיני רבים, קונטיננטל נתפסת כחברה מסורתית המייצרת צמיגים ומכוונת ללאו-טק. אולם הפיתוח העסקי של החברה לא עוצר בגומי, והיא ממצבת את עצמה כשחקן דומיננטי בכל הקשור לטכנולוגיות תחבורה, לרבות רכבים אוטונומיים, ומערכות לרכבות. נזכיר, כי קונטיננטל רכשה לאחרונה את חברת ארגוס הישראלית, המפתחת טכנולוגיות סייבר לרכבים, עסקה שהוערכה ב- 400 מיליון דולר.