כלכלני S&P: רכישת פרוטרום מגדילה את הסיכון העסקי של IFF

בעקבות עסקת הרכישה של פרוטרום ע"י החברה האמריקאית IFF, עליה הוכרז אתמול, החליטו כלכלני חברת הדירוג לשנות את תחזית דירוג החוב של IFF מ"יציבה" ל"שלילית" • כיום מדורג החוב של IFF ברמה של BBB+, והוא עשוי לרדת, במקרה שהעסקה תושלם, בדרגה אחת

אורי יהודאי מנכל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף
אורי יהודאי מנכל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף

בעקבות עסקת הרכישה של  פרוטרום על-ידי החברה האמריקאית IFF, עליה הוכרז אתמול (ב') בבוקר, החליטו כלכלני חברת הדירוג הבינלאומית S&P לשנות את תחזית דירוג החוב של IFF מ"יציבה" ל"שלילית".

כיום מדורג החוב של IFF ברמה של BBB+, והוא עשוי לרדת, במקרה שהעסקה תושלם, בדרגה אחת לרמת BBB.

כלכלני S&P מציינים בעדכון שפרסמו אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי העסקה, בהיקף של כ-7.1 מיליארד דולר (6.4 מיליארד דולר תשלום לבעלי מניות פרוטרום ועוד חוב של החברה בהיקף של כ-700 מיליון דולר), תגדיל משמעותית את מצבת החובות של IFF, שמתכננת לממן את העסקה באמצעות הנפקת אקוויטי בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר ונטילת הלוואות נוספות.

השלמת העסקה, בטווח של 6-8 חודשים מהיום, תגדיל את יחס החוב לתזרים תפעולי נקי (EBITDA) של IFF מרמה נוכחית 2.2-2.5 לכמעט 4.5, מה שכמובן יגדיל משמעותית את הסיכון העסקי של החברה.

מניית IFF , אגב, צנחה אתמול ב-10.7% בסיום המסחר בוול סטריט, ושוויה של החברה הצטמק לכ-10 מיליארד דולר; ואילו פרוטרום   רשמה היום (ג') בתל-אביב ירידה של 4.5%, לאחר שאתמול רשמה עלייה של 2.6% בעקבות ההודעה על עסקת המיזוג.

העסקה אמורה להתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תשלם IFF סכום של 71.19 דולר במזומן ו-0.249 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום (לבעלי מניות פרוטרום יונפקו בסך הכל 18.6% ממניות IFF).

לאחר השלמת הסכם המיזוג תרשום IFF את מניותיה למסחר בתל-אביב, במקביל למסחר בניו-יורק.

בכוונת IFF לשמר את פעילות המו"פ והייצור של פרוטרום בישראל, לתקופה שלא לפחות 3 שנים ממועד סגירת העסקה, בהיקף דומה לפעילות הנוכחית של פרוטרום בתחומים אלה טרם השלמת המיזוג. החברה תזמן בקרוב אסיפת בעלי מניות לצורך אישור המיזוג.

לאחר המיזוג צפויה IFF לרשום מכירות על בסיס פרופורמה של כ-5.3 מיליארד דולר בשנת 2018. בחברה האמריקאית צופים חיסכון שנתי בהוצאות של כ-145 מיליון דולר תוך 3 שנים. עוד מעריכים ב-IFF כי העסקה תביא לתרומה דו-ספרתית לרווח למניה החל מהשנה השנייה המלאה למיזוג.