'בינה מלאכותית' - צמד המילים החם בכנס המפתחים של גוגל

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל החברה הודיע על פיצ'ר חדש ב- google photos בשם suggested actions • גם ג'ימייל, שרק לאחרונה קיבל עיצוב חדש ישודרג עם בינה מלאכותית • העוזרת הקולית גוגל אסיסטנט תקבל גם היא שדרוגים רבים

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית בכנס, היום / צילום: סטפן לם, רויטרס
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית בכנס, היום / צילום: סטפן לם, רויטרס

כנס המפתחים של גוגל, Google I/O נפתח הערב במאונטן ויו בקליפורניה עם מספר הכרזות בתחום הבינה המלאכותית. סונדר פיצ'אי, מנכ"ל החברה הודיע על פיצ'ר חדש ב- google photos בשם suggested actions. הפיצ'ר יבין מה מופיע בתמונה ויציע פעולות בהתאם למשתמש. כך למשל, התוכנה תזהה מי מופיע בתמונה ותציע למשתמש לשלוח אותה לאדם שמופיע בה, תזהה צילומים של מסמכים ותציע להעביר אותם לפורמט פידיאף, ותציע לשפר את הבהירות בתמונה שזקוקה לזה או להפעיל אפקטים מסוימים כמו הפיכת תמונות ישנות בשחור לבן לצבעוניות.

גם ג'ימייל, שרק לאחרונה קיבל עיצוב חדש ישודרג עם בינה מלאכותית - בכנס הודיעו על smart compose, כלי חדש שישתמש במאשין לרנינג כדי לעזור למשתמשים להשלים את האימיילים באמצעות מילים שונות בזמן הכתיבה. גוגל ישחחרו את הפיצ'ר במהלך החודש לכל משתמשי ג'ימייל.

העוזרת הקולית גוגל אסיסטנט תקבל שדרוגים רבים. אסיסטנט תוכל להתקשר בעצמה כדי לקבוע למשתמש תור במספרה או לשמור מקום במסעדה למשל. גוגל גם משפרים את קולות האסיסטנט כך שיהיה טבעי יותר,

ומוסיפה שישה קולות חדשים - בין היתר את קולו של ג'ון לג'נד. שדרוג נוסף הוא שהמשתמשים לא יהיו חייבים להגיד "היי גוגל" בכל פקודה מחדש אלא רק בתחילת השיחה, והאפשרות לבקש מספר דברים בו זמנית.

להורים שחוששים שהילדים שלהם ילמדו להיות לא מנומסים בשל הפקודות הרבות לאסיסטנט, ניתן להפעיל אופציה בה ילדים יצטרכו לומר "בבקשה" באינטראקציה עם האסיסטנט, ויקבלו בתגובה חיזוק חיובי. האסיסטנט תגיע גם לאפליקציית גוגל מאפס בקיץ. כך יתאפשר למשל להודיע לבן הזוג שאתם בדרך הביתה, ולבקש לנגן מוזיקה מסוימת מיוטיוב בזמן הניווט, כל זה באמצעות תקשורת קולית עם אפליקציית גוגל מאפס.

החברה הודיעה גם על כלים שיעזרו למשתמשים ביוטיוב לנהל טוב יותר את הזמן שלהם, ואף לשלוח להם נוטיפיקיישן אם בילו זמן רב מדי בפלטפורמה. פיצ'אי דיבר על האחריות של החברה, בדומה לענקיות טכנולוגיה אחרות לאחרונה. "אנחנו חושבים יותר על האחריות שלנו. זה ברור שטכנולוגיה יכולה להיות כח חיובי, אבל אנחנו לא יכולים להיות תמימים לגבי ההשלכות שלה. צריך לנווט בזהירות ויש לנו מחויבות עמוקה לעשות את זה נכון" אמר.

גוגל משדרגת את אפליקציית גוגל ניוז כך שלכל סיפור יוצגו מספר זוויות, ביניהם גם ציוצים מטוויטר, ותשובות לשאלות חשובות שעולות מהסיפור, שיחסכו למשתמש לחפש את התשובות בגוגל באופן עצמאי. פיצ'ר נוסף יאפשר למשתמש לגשת לעיתונים עליהם המשתמשים מנויים בקלות מכל מכשיר בו הם משתמשים.

מערכת ההפעלה אנדרואיד P תתמקד באינטליגנציה מלאכותית, שתלמד את דפוסי השימוש של כל משתמש. בין הפיצ'רים שיושקו יהיו adaptive battery שתבין באיזה אפליקציות סביר שישתמשו הצרכנים לפי הדפוסים שלהם, ותנהל את צריכת הסוללה בהתאם כדי להאריך את זמן חיי הסוללה. adaptive brightness הוא פיצ'ר שיכוון את בהירות המסך לפי העדפות המשתמש. app actions תציע פעולות בהתאם לדפוסי השימוש. כך למשל, משתמש שחיבר אוזניות למכשיר יקבל הצעה להמשיך את האלבום אליו המשתמש הקשיב בפעם הקודמת שחיבר אותן.

המאמצים לסייע לצרכנים לנהל את זמנם הנכון יבוא לידי ביטוי גם בצורת פיצ'ר באנדרואיד P שיראה כמה זמן המשתמש בילה במכשיר, כמה נוטיפיקיישנס קיבל וכמה פעמים פתח את נעילת המכשיר. משתמשים יוכלו גם לקבוע מסגרת זמן לבילוי בכל אפליקציה, וישלחו אליו התראות במידה ועבר את המסגרת המוגדרת. פיצ'ר אחר בשם shush יפעיל מצב do not disturb בו לא יתקבלו שיחות והתראות כשהמכשיר יונח הפוך על שולחן. בנוסף, משתמשים יוגלו להגדיר שעה בה הוא הולך לישון, ואחריה התצוגה תהפוך לאפורה כדי לגרות פחות את המוח ולגרום לבילוי של פחות זמן בסלולרי על חשבון שעות שינה. גרסאת הבטא של אנדרואיד P מושקת כבר היום בגוגל פיקסל ומספר מכשירים תומכים נוספים.

גוגל מאפס משיקה את פיצ'ר For you שממליץ על מקומות חדשים שנפתחים בשכונה של המשתמש, ואירועים שקורים באזורו. פיצ'ר Your match ימליץ לאנשים על מקומות על בסיס שילוב של הצבעות כלליות של משתמשים ודפוס ההצבעות האישי שלהם. גוגל מאפס יאפשר גם ליצור רשימת מקומות ולשתף אותה עם חברים שיוכלו להוסיף לה מקומות ולהצביע למקום אליו הם רוצים לצאת. בעת ניווט במאפס, פיצ'ר חדש יראה דרך המצלמה לאיזה כיוון להתקדם ולא על מפה, כך שיהיה קל יותר להתמצא.

אפליקציית גוגל לנס תאפשר להפוך מילים ואותיות שמול המשתמש לטקסט באמצעות המצלמה. כך המשתמש יוכל להעתיק את המילים או לערוך חיפוש. למשל, במסעדה כשבתפריט יש מנה עם שם לא מוכר, המשתמש יוכל להפעיל את גוגל לנס ולחפש את פירוש המילה ברשת דרך המצלמה.