נעילה חיובית בבורסה בת"א; הדולר מתחת ל-3.6 שקל

במהלך הלילה תקף צה"ל בסוריה לאחר שיגור רקטות איראניות לכיוון ישראל • וול סטריט נפתחה בירידות • מסיעי שאשא בדרך להנפקה

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') בעליות בצל התקיפות הליליות בצפון.

 

במסחר במט"ח נרשמת רגיעה לאחר הקליימקס של היומיים האחרונים בהם חצה הדולר את רמת ה-3.6 שקל, רמה שנחשבת לרמת התנגדות משמעותית שלאחריה נמצאת רמת ה-3.7 שקלים לדולר. הבוקר חוזרים העניינים למסלולם והדולר חוזר מתחת לרמת ה-3.6 ש'.

אסטרטג השווקים של בנק דיסקונט, שמואל קצביאן מעריך היום כי כל עוד גזרת הלחימה בין ישראל לאיראן תיוותר ב"מגרש הסורי", ותוך ניסיון לירות טילים על מטרות צבאיות - ההשפעה על הדולר-שקל ועל הכלכלה המקומית תישאר מתונה יחסית ואולי אפילו תהיה מגמה הפוכה. "ישנה הערכה (שלדעתנו יש בה לפחות אמת חלקית) כי דווקא לאחר התממשות נאום טראמפ והתגובה האיראנית, משקיעים רבים סיימו את "עמדת ההמתנה" שלהם בשוק ודווקא יממשו מט"ח ויעברו לשקלים , או יסגרו פוזיציות Short שהיו להם על השקל.

מסיעי שאשא פרסמה אתמול (ד') תשקיף לקראת הנפקה עתידית בבורסה. בסיכומה של 2017 הציגה מסיעי שאשא צמיחה של 24% בהכנסותיה, שהגיעו ל-146 מיליון שקל, וזאת לפי החברה בעקבות זכייה במכרזים והרחבת היקף העבודות שביצעה. הרווח הגולמי השנתי שלה קפץ ב-55% ל-25 מיליון שקל, תוך שיפור שיעורו מהמכירות שנרשם בזכות תמהיל עבודות רווחי יותר והתייעלות בעבודות קיימות. הרווח התפעולי שלה צנח אמנם אשתקד ב-61% ל-18.5 מיליון שקל, אך הסיבה לכך היא שב-2016 נהנתה החברה מרווחים חד-פעמיים גדולים. מאותה סיבה ירד הרווח הנקי של החברה בשיעור דומה (62%), לרמה של 14 מיליון שקל.

לעומתה, אייס אוטו דיפו כפי הנראה לא תהפוך לציבורית בקרוב. על פי ההערכות בשוק, גם לאחר הורדת השווי המשמעותית עליה הסכימו בעלי הרשת, קרן קדמה, אינדיקציות שהתקבלו מהשוק העלו כי בתנאים הנוכחיים אין היענות משמעותית מצד משקיעים גדולים לקחת חלק בהנפקה - מה שככל הנראה יוביל לדחיית המהלך, שתוכנן לצאת לפועל השבוע. 

חברת אינפימר , הפועלת בתחום של הפקה וייצור של חומרי גלם חדשים לתעשיית הפלסטיק, השלימה גיוס הון בהיקף של כ-15 מיליון שקל. החברה, ששווייה בבורסה עמד טרם הגיוס על כ-55 מיליון שקל, ביצעה את הגיוס בהנחה של כ-15% על מחיר המניה אתמול בסיום המסחר, וזכתה לביקושים בהיקף של כ-18 מיליון שקל. בעקבות הביקושים הגדילה החברה את היקף ההנפקה ב-15%, ומחיר המניה במכרז נקבע על 19.2 שקל.

הסדר החוב השני של חברת אפריקה ישראל  נמצא על סף פיצוץ, והחברה מתקרבת לפירוק. זאת עקב מחלוקת עמוקה בין המשקיע מוטי בן משה לבין נאמני איגרות החוב של החברה, סביב נטל תשלום החוב האפשרי ל מס הכנסה. בתום דיון שהתקיים אתמול (ד') בנושא באולמו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין , קיבלו הצדדים זמן נוסף לנהל משא-ומתן על הסוגיה מי יישא בנטל תשלום החוב למס הכנסה, במקרה שיוכרע בעתיד שהחוב חוקי וקיים.

כיל  נסחרת במגמה חיובית לאחר שפרסמה דוחות אופטימיים. במהלך הרבעון השלימה כיל את מכירת ממכירת עסקי בטיחות האש ותוספי השמן שלה לקרן SK Capital, חברת השקעות פרטית המתמקדת בעסקים בתחומי החומרים המיוחדים, כימיקלים ופארמה, תמורת כמיליארד דולר. השלמת העסקה הניבה לכיל רווח הון מרשים של 841 מיליון דולר והקפיץ את הרווח התפעולי שלה ברבעון לכ-985 מיליון דולר לעומת 116 מיליון דולר ברבעון המקביל.