אמדוקס עקפה את התחזיות למרות היחלשות בצפון אמריקה

ההכנסות מצפון אמריקה נפגעו מהאטה בהוצאות של הלקוחה הגדולה ביותר - AT&T

מניית אמדוקס ירדה ביום שישי ב-2.7%, לאחר שהחברה, המספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת, פרסמה ביום חמישי לאחר סיום המסחר את דוחות הרבעון הפיסקאלי השני (הרבעון שהסתיים בסוף מארס).

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה אמדוקס על השלמת רכישת Vubiquity תמורת 224 מיליון דולר - רכישה שעליה דיווחה עם פרסום הדוחות הקודמים. גם הפעם הודיעה אמדוקס על רכישה, בהיקף נמוך יותר: אמדוקס משלמת 80 מיליון דולר עבור חברת UXP Systems מקנדה, המספקת פתרונות לניהול מחזור חיי המשתמש (User Lifecycle Management).

בדוחות הרבעון השני עקפה אמדוקס את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, והציגה רווח נקי בהתאם לציפיות האנליסטים. ההכנסות הגיעו ל-992 מיליון דולר, עלייה של 2.7% בהשוואה לרבעון המקביל, וההכנסות במחצית הראשונה של שנת הכספים גדלו בשיעור דומה, והסתכמו ב-1.97 מיליארד דולר.

חלוקת ההכנסות ברבעון מצביעה על כך שההכנסות בצפון אמריקה ירדו ביחס לרבעון המקביל ב-1.9% ל-624 מיליון דולר, בעוד שההכנסות מאירופה צמחו ב-28.8% לכ-149 מיליון דולר, וההכנסות משאר העולם גדלו ב-2.4% לכ-220 מיליון דולר.

ההכנסות מצפון אמריקה נפגעו (כצפוי) מהאטה בהוצאות של חברת התקשורת AT&T, הלקוחה הגדולה ביותר של אמדוקס, ובשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות אמר מנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, כי הערכות החברה הן שברבעונים הקרובים לא יכול שינוי משמעותי במגמה זו. AT&T הייתה אחראית על שליש מהכנסות אמדוקס בשנת הכספים הקודמת.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ברבעון הגיע לכ-102 מיליון דולר, ירידה של 9.6% לעומת הרבעון המקביל, ובמחצית עלה הרווח ב-3.9% לכ-219 מיליון דולר. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-137 מיליון דולר, ירידה של 1.3%, והרווח הנקי למניה היה 95 סנט. מתחילת השנה מגיע הרווח הנקי Non-GAAP למניה ל-2.01 דולרים.

רכישה עצמית ב-120 מ' ד'

תזרים המזומנים של אמדוקס מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון ב-278 מיליון דולר, והתזרים החופשי הסתכם ב-3 מיליון דולר בלבד, על רקע השקעות של 81 מיליון דולר בקמפוס החדש שאמדוקס בונה בימים אלה ברעננה. בסוף הרבעון היו לאמדוקס כ-667 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר, לאחר שרכשה ברבעון מניות של עצמה תמורת 120 מיליון דולר, והיא תחלק דיבידנד רבעוני של 25 סנט למניה (35.8 מיליון דולר) בחודש יולי.

ברבעון השלישי (הנוכחי) מצפה אמדוקס להכנסות של 990-1,030 מיליון דולר, כולל תרומת הרכישות האחרונות, בעוד שצפי האנליסטים היה ל-992 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה יהיה 1-1.06 דולר (ובסה"כ כ-144-153 מיליון דולר), לעומת תחזית האנליסטים ל-1 דולר.

"אנו שמחים לדווח על תוצאות איתנות ברבעון השני של שנת הכספים שלנו, אשר כללו צמיחה דו-ספרתית באירופה והכנסות שיא בשוקי שאר העולם", מסר המנכ"ל גלמן.

"שוקי שאר העולם בלטו ברבעון, כשאנו מתמקדים בביצוע פרויקטים ובזכייה בחוזים חדשים. אנחנו נכנסים לרבעון השלישי כשאנו במסלול להשגת מחצית שנייה חזקה יותר, למרות שאנו כמובן עוקבים אחר החלקים הנעים הרבים המשפיעים על התחזית שלנו, כולל אלו הנובעים מפעילויות קונסולידציה הנמצאות בתהליך בשווקים המרכזיים שבהם אנו פועלים.

נוסף על כך, אנו מתמקדים בביצוע וברווחיות, אשר יחד עם יצירת תזרים מזומנים מנורמל של כ-500 מיליון דולר ארה"ב לשנה כולה, כפי שצפינו, מותיר אותנו במיצוב טוב לספק גידול ברווח המדולל למניה, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (Non-GAAP) בטווח של בין 4% ל-8% בשנת הכספים 2018", הוסיף גלמן.