דלתא סוגרת רבעון: קפיצה של 40% ברווח הנקי

המנכ"ל אייזיק דבח: "ההשקעות שביצענו בשנתיים האחרונות הביאו אותנו לעמדת חוזקה, ואנו עדים לצמיחה יציבה ומגוונת"

מנכ"ל דלתא, אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל דלתא, אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

חברת ההלבשה דלתא, הנמצאת בשליטת המנכ"ל אייזיק דבח, סגרה את הרבעון הראשון של 2018 עם שיפור של 6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 334.5 מיליון דולר. זאת, על רקע צמיחה במכירות של דלתא ישראל, מוצרי שיסר אותה רכשה דלתא ב-2015 ומוצרי פרימיום בחטיבה הגלובלית של דלתא.

השורה התפעולית הצביעה עלייה של 37% ברווח ברבעון זה, בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של כ-14 מיליון דולר. ללא סעיפים חד-פעמיים נרשם גידול של 8% ברווח התפעולי.

בשורה התחתונה רשמה דלתא עלייה של כ-40% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-7.7 מיליון דולר.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה דלתא כי תחלק דיבידנד בהיקף של 3.5 מיליון דולר.

בתגובה לדוחות רושמת מניית דלתא  היום בבורסה עלייה של 1.6% ומשלימה התקדמות של 12% בשנה האחרונה. שוויה של החברה הגיע לכ-3 מיליארד שקל. 

תוצאות הרבעון של דלתא גליל
 תוצאות הרבעון של דלתא גליל

בתחילת השבוע שעבר דיווחה דלתא כי חתמה על הסכם לרכישת מלוא הבעלות ב-BH, חברה פרטית המחזיקה במניות קבוצת Eminence הצרפתית, בכ-125 מיליון אירו. הרכישה עתידה לכלול את המותגים הצרפתיים Eminence ו-Athena, את מותג ההלבשה האיטלקי Liabel וכן מספר חברות בנות של הקבוצה באירופה.

Eminence הוא מותג צרפתי של הלבשה תחתונה לגברים, הנמכר ללקוחות בפלח שוק עליון, ואילו המותג Athena פונה בעיקר לשוק הרחב (MASS MARKET). המותג השלישי, Liabel, הוא מותג איטלקי ותיק (נוסד ב-1851) של חולצות טריקו והלבשה תחתונה לכל המשפחה.

בשנה שעברה הסתכמו מכירות אמיננס בכ-99 מיליון אירו, מרביתן (87%) היו מכירות של מוצרי גברים, והיתרה לנשים (8% מהמכירות) ולילדים ולתינוקות (5%). מרבית המכירות היו בשוק הצרפתי (79%), והיתר במערב אירופה, בעיקר באיטליה (17%) ובבלגיה (3%).

בדלתא מעריכים כי אם תושלם העסקה (ככל הנראה במהלך הרבעון השלישי של השנה, בכפוף לתנאים מתלים ולאישורים שונים), היא צפויה להוסיף כ-100 מיליון אירו למכירותיה של הקבוצה, כך שהכנסותיה צפויות לחצות את רף ה-1.5 מיליארד דולר בשנה.

אם תושלם, תהיה זו רכישה שנייה בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר שמבצעת דלתא בתוך פחות משנתיים, לאחר שבחודש יוני 2016 רכשה את חברת V.F Corporation האמריקאית, שהחזיקה 3 מותגי פרימיום של ג'ינס (For All Mankind 7) וכן מותגים בתחום ההלבשה העליונה לנשים ולילדים (Splendid ו-Ella Moss), תמורת 120 מיליון דולר. שתי הרכישות הגדולות יצטרפו לרכישת שיסר הגרמנית בכ-68 מיליון אירו ולרכישת Loomworks Apparel האמריקאית בכ-37 מיליון דולר בשנת 2015.

המנכ"ל דבח ציין עם פרסום הדוחות כי "המכירות ברבעון הראשון לשנת 2018 עלו במרבית תחומי הפעילות, בעוד שיעור הרווחיות התפעולית עלה, בעיקר בדלתא ישראל ובדלתא מותגי פרימיום. ההשקעות שביצענו בחברה בשנתיים האחרונות הביאו אותנו לעמדת חוזקה, ואנו עדים לצמיחה יציבה ומגוונת".