דרופבוקס תגייס עובדי בינה מלאכותית ואבטחת מידע בישראל

קוונטין קלארק, סגן נשיא בכיר בחברת אחסון ושיתוף הקבצים, חנך את המעבר מהרצליה למשרדים במתחם שרונה • הצהיר כי בכוונת החברה המעסיקה בישראל 40 עובדים להכפיל את מצבת כוח-האדם • על מחיר המניה ועיתוי ההנפקה: "כשאמזון ומיקרוסופט הנפיקו, איפה הן היו? בעתיד יגידו איזה מהלך גאוני זה היה"

באירוע לרגל השקת המשרדים החדשים של מרכז הפיתוח שנערך הבוקר במגדל עזריאלי שרונה בתל-אביב, הכריז קוונטין קלארק, סגן נשיא בכיר להנדסה מוצר ועיצוב, על כוונתה של דרופבוקס להכפיל את מצבת כוח-האדם של החברה בישראל העומד כעת על 40 עובדים. לדבריו, החברה מתכננת לגייס למרכז הפיתוח הישראלי, היחיד שמפעילה החברה מחוץ לגבולות ארה"ב, בעיקר עובדים בתחום אבטחת המידע והבינה המלאכותית. קלארק, מספר 2 בדרופבוקס, הגיע אליה לאחר ששימש בתפקידים בכירים במיקרוסופט וב-SAP. לדבריו המעבר מהרצליה לתל-אביב "נועד לאפשר לחברה להתרחב ולהיות קרובה יותר לחברות חשובות אחרות באקוסיסטם כמו פייסבוק ואמזון".

את שירות שמירת ואחסון הקבצים של דרופבוקס אין כמעט אחד שלא מכיר. החברה הייתה החלוצה בתחום שמירת וסנכרון הקבצים בענן, אך בשנים האחרונות היא פועלת בשוק תחרותי במיוחד, בעיקר מול גוגל ומוצריה המקבילים - גוגל דרייב וגוגל דוקס. כעת מנסה דרופבוקס להמציא את עצמה מחדש - הפעם בתחום הארגוני. אבל ארגוני עם טוויסט - לא מוצר כבד שמיועד לפרישה בכל רחבי הארגון, אלא מוצר שפונה לעובד הבודד ומנסה לתת פתרון לשגרת העבודה היומיומי שלו. לשם כך מקדמת החברה מוצר חדש יחסית בשם Paper (המקבילה לגוגל דוקס) המציע למשתמשים כלים לניהול יעיל של העבודה, ותומך בעברית בזכות התאמה שבוצעה עבורו במרכז הפיתוח בישראל.

בשיחה עם "גלובס" תיאר קלארק את החזון של החברה, ההצדקה לקיומה והבידול שלה מהמתחרות. הוא תיאר את דרופבוקס בשילוב עם Paper, בתור כלים שמיודעים ליצור תנאים נוחים ונעימים לארגון ושיתוף מסמכים וקבצים, כמו גם למעקב אחר משימות ועבודה משותפת. לדבריו דרופבוקס אינה מתחרה במוצרים של חברות Trello או Monday הישראלית, משום שאלו נועדו לניהול פרויקטים מורכבים הדורשים מנהל פרויקט שיעצב ויצור בעצם את התשתית לעבודה באמצעותם. בניגוד אליהם, דרופבוקס מציעה לדבריו לכל משתמש לנהל את סדר היום והמשימות שלו באופן אוטומטי תוך הסתנכרנות עם כל השירותים המוכרים לו מחוץ לדרופבוקס - מלוח שנה של גוגל ועד מוזיקה מסאונדקלאוד וקליפים מיוטיוב.

המוצר של דרופבוקס, על פי קלארק, אמור להשתלב בסביבות העבודה המוכרות ולא שואפת להחליף אותן. כך למשל, לדבריו, בזכות שיתוף הפעולה של החברה עם סיילפורס של מיקרוסופט ועם גוגל, סביבת העבודה של דרופבוקס יכולה להיות נגיש לעובדים גם מתוך המוצרים של החברות הללו. הסיבה להעדיף את דרופבוקס ולא את גוגל דרייב, או את הכלים המקבילים של מיקרוסופט, כך הוא טוען, היא משום שעבור החברות הללו לא מדובר בליבת העסקים בעוד שבדרופבוקס הדגש הוא לא על פיצ'ר כזה או אחר, או על מחיר תחרותי, אלא על נעימות השימוש.

לא זאת בלבד אלא שהאתגר של דרופבוקס מרחיק לכת אף יותר. לדברי מאיר מורגנשטרן, מנהל מרכז הפיתוח בישראל המטרה של דרופבוקס הוא לחולל מהפך של יעילות בעולם העבודה - "60 אחוזים מזמן העבודה מתבזבזים על דברים שהם לא עבודה", אמר מורגנשטרן, "ואת הבעיה הזאת רוצים בדרופבוקס לפתור - להוריד את ה-60 לאפס. זה מלהיב ומאתגר את הצוות בישראל וזה דורש טאלנט וחדשנות מאחורי זה ולכן אנחנו חושבים שאין מקום יותר טוב להשיג את זה מאשר בארץ".

קלארק הסביר כי החברה מחפשת לגייס עובדים בתחום למידת המכונה בדיוק לשם כך קידום חזון זה - לאפשר למערכת ללמוד את המשתמש ולעזור לו לארגן ולתעדף ולסדר את שגרת העבודה שלו בלי מגע יד אדם. לדבריו, השאיפה היא שבאמצעות העבודה עם דרופבוקס משימות שבדרך כלל נוטות ללכת לאיבוד בגלל האופי המבוזר של העבודה לא ילכו עוד לאיבוד. באירוע הציג קלארק את הטקטיקה של דרופבוקס שנועדה להפוך אותה לכלי עבודה מרכזי בארגונים. הוא הדגים אותה באמצעות האופן שבו היא הפכה לכלי העבודה הפנימי של הרשת החברתית פינטרסט - לדאוג למשתמש הבודד בעדיפות ראשונה, לסמוך על כך שככל שיצטרפו עוד משתמשים לשירות הם יתחילו לשתף פעולה זה עם זה וזאת לקראת השלב האחרון שבו צוותים שונים שמשתפים פעולה יבקשו לחבר אותם זה לזה.

קלארק התייחס לאתגרי הנוכחיים בפניהם עומדות ענקיות האינטרנט לנוכח הדאגה לשאלת הפרטיות ואבטחת המידע והדגיש שנושא האבטחה הוא ראשון במעלה עבור החברה. בשל כך, טען, החברה לא התבססה ואינה מתכוונת להתבסס בעתיד על מודל של פרסומות ומכירת מידע אלא על תשלום של המשתמשים. כמו כן לדבריו החברה מתפעלת ענן משלה ואינה נסמכת על שירותי ענן ציבוריים.

בתשובה לשאלה על ההצדקה להנפקת החברה בתקופה שבה מחירי מניות הטכנולוגיה נסחרות בשיא כל הזמנים ולנוכח מיעוט ההנפקות של חברות אינטרנט בזמן האחרון, אמר קלארק כי המסחר התנודתי והעבודה שלא היה הייפ לאחר ההנפקה הינו אופייני משום ש "בדרך כלל בחודשים הראשונים המחיר תנודתי והתעשייה מנסה להבין מה המחיר הנורמלי צריך להיות. כשאמזון ומיקרוסופט הנפיקו איפה הן היו? בעוד עשרים שנה יגידו איזה מהלך גאוני היתה ההנפקה של דרופבוקס. כשמיקרוסופט הונפקה הסלוגן שלה היה מחשב על כל שולחן-עבודה ואנשים שאלו - בשביל מה צריך את זה?".