יהודאי: "התעקשנו על שימור הפעילות הישראלית של פרוטרום"

מנכ"ל פרוטרום ומנכ"ל IFF, שרוכשת את החברה, נפגשו היום עם אנליסטים ומנהלי השקעות בבורסה בת"א • "אנו מחברים שתי חברות שמשלימות אחת את השנייה" • מנכ"ל IFF, אנדריאס פיביג: "מאמינים שנשלים את העסקה בתוך 6 עד 9 חודשים; לא צופים קשיים מצד הרגולטורים"

מנכ"ל IFF אנדריאס פיביג ומנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
מנכ"ל IFF אנדריאס פיביג ומנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

"דיברנו במשך כתשעה חודשים לפני שחתמנו על ההסכם לרכישת פרוטרום", כך אמר היום ׁׁ(ג') יו"ר ומנכ"ל IFF, אנדריאס פיביג. פיביג, שהוביל את עסקת הרכישה של פרוטרום על ידי IFF, הגיע לישראל לביקור קצר של 24 שעות ונפגש עם אנליסטים, מנהלי השקעות ועיתונאים בבורסה של תל-אביב.

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, אמר בתחילת המפגש כי "זה מיזוג שנעשה מתוך עמדה של חוזקה ולא מתוך חולשה. אני משוכנע ש-IFF החליטה לרכוש את פרוטרום, בין השאר, עקב שיעורי הצמיחה הפנימית הגבוהים שלנו וגם על רקע הרכישות המוצלחות שעשינו בשנים האחרונות. אני משוכנע שהרכישות יימשכו גם בשנים הקרובות".

"אנחנו מחברים שתי חברות שמשלימות אחת את השנייה. בחרנו את IFF מכיוון שהם חברה שיכולה לתרום הרבה לפרוטרום ואנחנו גם יכולים להם. אנחנו רוצים ליהנות מהמשך יצירת ערך ולכן בחרנו בעסקת מניות ומזומן. אני משוכנע שהעסקה תאושר על ידי בעלי המניות ואין לי ספק שהעסקה תתממש".

עוד אמר יהודאי כי "אנחנו מגיעים לעסקה כחברה מבוססת וחזקה. אנחנו בעניין של צמיחה רווחית. אנחנו באים מתוך תובנה ברורה להגיע לחיבור שייצור שלם ששווה הרבה יותר מסך חלקיו. IFF היא חברה גלובלית, יציבה וחזקה. 70% מהלקוחות שלנו הם לקוחות קטנים ובינוניים ואילו אצל IFF הרוב הגדול של הלקוחות הן החברות הגלובליות הגדולות, שמן הסתם צומחות בקצב נמוך יותר מהלקוחות שלנו. יש המון אפשרויות לניצול סנרגיות ושילוב של פתרונות טעם ובריאות. יש האצה בקצב הצמיחה של חומרי הגלם הטבעיים בשנה האחרונה ואני בטוח שנמשיך לראות גם בשנים הקרובות צמיחה דו ספרתית בתחום הזה בשנים הקרובות".

"עובדי פרוטרום יקלטו היטב בתוך IFF"

פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות, דיווחה בשבוע שעבר כי הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו פה אחד את הצעתה של IFF לרכוש את מניות פרוטרום לפי שווי של כ-6.5 מיליארד דולר (שווי של 7.1 מיליארד דולר, כ-25.5 מיליארד שקל, כולל חובות).

העסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תשלם IFF סכום של 71.19 דולר במזומן ו-0.249 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום. לבעלי מניות פרוטרום יונפקו בסך הכל 18.6% ממניות IFF.

השלמת המיזוג, שלאחריו תהפוך פרוטרום לחברה בת בבעלות מלאה של IFF, צפויה בתוך 6-9 חודשים ממועד החתימה עליו, בכפוף להשלמת תנאים מתלים שונים. לאחר השלמת הסכם המיזוג תרשום IFF את מניותיה למסחר בתל-אביב, במקביל למסחר בניו-יורק.

"גם מבחינה גיאוגרפית אנחנו חברות שמשלימות אחת את השנייה. יש הרבה מאוד חיבור בצד הטכנולוגי. החסכונות התפעוליים יגיעו ל-145 מיליון דולר ויותר, וזה לא כולל את אפשרויות הצמיחה שנובעות מהעסקה. העסקה תוביל אותנו להיות חלק מחברה שתהיה מובילה עולמית בתחום שלה. התעקשנו על שימור הפעילות הישראלית, נקים כאן מרכז מו"פ וחדשנות. חשוב מאוד היה לנו גם הרישום של IFF למסחר בבורסה. אני משוכנע שהחברה לא באה להיסחר בבורסה רק לכמה חודשים אלא להרבה מאוד זמן. המשקיעים בפרוטרום הרוויחו הרבה מאוד כסף לאורך השנים ואני משוכנע שזה יימשך בשנים הקרובות", סיכם יהודאי.

עם פרסום הדיווח עם המיזוג מסרו שתי החברות כי בכוונת IFF לשמר את פעילות המחקר, הפיתוח והייצור של פרוטרום בישראל לתקופה של לא פחות משלוש שנים ממועד סגירת העסקה, בהיקף דומה לפעילות הנוכחית של פרוטרום בתחומים אלו טרם השלמת המיזוג. החברה תזמן בקרוב אסיפת בעלי מניות לצורך אישור המיזוג.

לאחר יהודאי הציג פיביג את משנתו וחזונו בנוגע לעתידה של IFF ואמר כי "אנחנו חברה שמבוססת על מדע ומחקר. השקנו לאחרונה מולקולה חדשה לאחר מחקר שנמשך 7 שנים. החיבור שלנו עם פרוטרום יכול לייצר חברה עוד יותר טובה וחזקה. החדשנות מהווה מרכיב מאוד מאוד חשוב בפעילות שלנו ויש לנו בצנרת לא מעט מוצרים בעלי פוטנציאל מבטיח. חלק עיקרי מהעסקים שלנו מופנה לחברות המזון והמשקאות הגדולות בעולם וכוונתינו להגיע ולהציע פתרונות לכל החברות בשנים הקרובות, ובעזרת המוצרים והפתרונות של פרוטרום נוכל לעשות את זה".

"אנחנו חברה מאוד ידידותית לעובדים שלה וגם ללקוחות, כך שאין לי ספק שעובדי פרוטרום יקלטו היטב בתוך החברה", אמר פיביג.

ברבעון הראשון של 2018 רשמה IFF צמיחה של 7% בהכנסות, כולה אורגנית, ופיביג מעריך שהצמיחה תימשך ואף תתחזק. "בעקבות המיזוג החברה תהפוך לחזקה ביותר בתחום חומרי הגלם והתמציות הטבעיים לתעשיית המזון והמשקאות, וזה התחום שהעולם הולך אליו. שם קיים הביקוש החזק ביותר למוצרים חדשים. העולם דורש היום פתרונות טבעיים ואנחנו נמצאים בעמדה מצויינת לספק את זה".

לסיכום אמר פיביג כי "אנחנו מאמינים שהמיזוג מאוד הגיוני ומתבקש. אנחנו מאמינים שנשלים את העסקה בתוך 6 עד 9 חודשים. אנחנו לא צופים קשיים מצד הרגולטורים".

בתשובה לשאלה בנוגע למחיר הנמוך יחסית שקיבלו בעלי מניות פרוטרום ולתגובה הקרה בשוק ההון הישראלי והאמריקאי לעסקה אמר יהודאי כי "צריל לזכור שמחיר פרוטרום לפני כשנה היה נמוך ב-40% או יותר לעומת מחירה היום. אם מסתכלים על מכפיל הרווח הנקי מגיעים למסקנה שהמחיר ששולם היה הוגן. בנוסף, אני רוצה להיות בעל מניות ב-IFF כי החברה תמשיך לייצר ערך לבעלי מניותיה. אני צופה המשך יצירת ערך לבעלי המניות בשנים הקרובות. בעלי השליטה בפרוטרום עשו את העסקה כי הם האמינו בה. הם לא צריכים כסף".

יהודאי: "לא מודאג בכלל מרמת החוב"

פיביג אמר כי "לנו יש תפקיד חשוב בלהסביר לבעלי המניות מהי מהות העסקה, איזה יתרונות היא מייצרת וגם שהצמיחה החזקה צפויה להימשך בשנים הקרובות. אם יש משקיעים שעדיין לא מבינים את מהות העסקה, אנחנו צריכים להסביר להם את היתרונות הרבים שהיא מייצרת ויוצרת מצב של אחד ועוד אחד שווה ארבע".

בתשובה לשאלה בנוגע למצב הפיננסי ורמת החוב הגבוהה של החברה לאחר המיזוג אמר יהודאי כי "מדובר בשתי חברות שפועלות בשוק צומח וחזק. שתי החברות מייצרות תזרים מזומנים חזק. אני לא מודאג בכלל מרמות החוב של החברה הממוזגת בעקבות העסקה כי מהר מאוד רמת החוב תרד".

בנוגע למעמדה של החברה הממוצגת בשוק הטעמים העולמי אמר פיביג כי "קיבלנו משובים מאוד חיוביים מהלקוחות שלנו אחרי ההודעה על המיזוג. אנחנו ניצור פלטפורמה שיכולה לשרת גם את החברות הגדולות בעולם וגם לחברות הבינוניות והקטנות כך שהחברה תוכל להמשיך לצמוח בקצב מהיר יחסית. יש ל-IFF הזדמנות נהדרת להיכנס לנישות שבהם היא לא הייתה קיימת עד היום ולהגביר את קצב הצמיחה שלה".

בתשובה לשאלה בנוגע לשילוב התרבויות של שתי החברות אמר פיביג כי "אנחנו רוצים לשמר את התרבות הייחודית של פרוטרום ולשמור על גמישות מרבית. זה כנראה הרבה יותר קל לומר מאשר לבצע, אבל זאת הכוונה שלנו. אנחנו רוצים להישאר כאן בישראל, גם כמניה בבורסה, במשך הרבה מאוד שנים".