מנכ"ל סאני תקשורת: "אין מקום ליבואני סלולר עם שומנים"

סאני תקשורת דיווחה על עלייה חדה ברבעון • המנכ"ל משה פרי: "זיהינו את החולשה של וואווי ו-LG ואנחנו מנסים לקחת מהן נתחי שוק"

סמסונג / צילום: רויטרס
סמסונג / צילום: רויטרס

חברת סאני תקשורת תקשורת, העוסקת ביבוא ושיווק מכשירי סלולר ואביזרים נלווים מתוצרת סמסונג ללקוחות פרטיים, דיווחה היום על עלייה חדה ברווח הנקי שלה ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל ב-‭.2017 ‬

בשורה העליונה הציגה סאני, הנמצאת בשליטת לפידות של יעקב לוקסנבורג (לוקסי) ומנוהלת על-ידי משה פרי, צמיחה של ‭ 13%‬ בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-‭276‬ מיליון שקל. זאת, על רקע שתי השקות במהלך הרבעון - של סדרת ‭ ,A8‬ אשר מכירתה החלה בינואר ולאחריה השקת סדרת ‭ Galaxy ‬ ‭ S9‬ באמצע חודש מארס ‭ ,2018 ‬ הצפויה להשפיע בעיקר ברבעון השני ובהמשך השנה.

ברווח התפעולי, עם זאת, נרשמה ירידה של ‭ 14.5%‬ לרמה של כ-‭20.5‬ מיליון שקל, עקב עלייה בשער הדולר מול השקל, ומאמצי החברה להגדיל את נתח השוק שלה באמצעות הוזלת חלק מהמכשירים שהיא משווקת, וגם השפעת מועדי השקות המכשירים.

בשורה התחתונה דיווחה סאני על קפיצה של ‭ 70%‬ ברווח הנקי ברבעון לרמה של כ-‭14.8‬ מיליון שקל, בעיקר על רקע צניחה בהוצאות המימון שלה בעקבות התחזקות הדולר.

מניית סאני תקשורת הגיבה לדוחות בעלייה של ‭ .1%‬ בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של ‭ 25%‬ (לאחר שהכפילה את שוויה ביותר מפי ‭ 10‬ מאמצע ‭ 2016‬ עד מאי ‭ 2017‬) ושוויה של החברה הצטמק לכ-‭440‬ מיליון שקל.

"התחזקות הדולר תרמה לרווחיות"

בשיחה עם "גלובס" מתייחס מנכ"ל סאני, משה פרי, לתוצאות ואומר כי "אנחנו למעשה חברה עונתית, כלומר בתקופה של השקות מוצרים חדשים ההכנסה עולה, אבל לעיתים הרווחים נפגעים. ברבעון הזה קרו כמה דברים - הצמיחה בהכנסות הגיעה בעקבות השקה מוצלחת של סדרת A והשנייה של גלקסי ‭ S9 ‬ שהייתה במארס ונראה את התוצאות שלה בהמשך השנה".

למה נרשמה ירידה ברווח התפעולי?

"יש מדיניות של סמסונג הגלובלית להגדיל את נפחי השוק גם על חשבון הרווחיות. בישראל נוצר לאחרונה מצב של חולשה זמנית של שתי יצרניות גדולות - וואווי ו-‭.LG‬ זיהינו את החולשה שלהם בשוק הישראלי ואנחנו מנסים לקחת מהן נתחי שוק. אנחנו מחזיקים נתח של כ-%‭50‬ משוק הסמארטפונים בארץ, שזה כמובן נתח שוק מאוד יפה, אבל תמיד מנסים להמשיך להתרחב".

גורם נוסף שהשפיע כמובן הוא הפרשי השערים בין הדולר לשקל.

"נכון. ההתחזקות של הדולר מול השקל תרמה לרווחיות הנקייה ברבעון האחרון. בנוסף, הוצאות הנהלה וכלליות ומכירה ושיווק במגמת ירידה. אנחנו מתייעלים כל הזמן וזה כמובן מוביל לחיסכון בהוצאות. בשוק של היום אין מקום ליבואנים עם שומנים כי זה משתקף במחיר, ולכן אתה חייב להיות רזה ויעיל. זו אגב גם הדרישה של סמסונג".

מה צפוי בהמשך השנה?

"בחודש יוני אנחנו מתכננים להשיק אתר אינטרנט חדש שיהיה אתר מסחר ומכר חדשני, לביצוע רכישות ואיסוף בעקבות הרכישה. במקביל אנחנו פותחים בחודש הבא את החנות ה-‭20‬ ברשת, בקניון עזריאלי".

זאת מתוכננת להיות החנות האחרונה?

"יכול להיות שנפתח עוד מספר חנויות בפריפריה. אגב, רוב הלקוחות ברשת החנויות הם לקוחות חוזרים".

אתם מתכננים להיכנס לתחומים נוספים?

"כן. אנחנו מתכננים להיכנס לתחומי רכיבים קריטיים ולהתחיל ביבוא ממש בקרוב של רכיבי ‭ SSD‬ (רכיבי זיכרון מהיר ללא חלקים מכניים נעים המשמשים בעיקר תחליף לדיסק הקשיח במחשב - ק' י') של סמסונג, שנמכור אותם לחברות, לסקטור הציבורי וגם לצרכנים פרטיים.

"נוסף על כך, אנחנו מתכננים להתחיל להפיץ מוצרים של ‭ JBL ‬ ועוד חברות.

"אגב, מוצרי ‭ SSD‬ מכרו בעולם ב-‭2017‬ בסכום של כ‭23- ‬ מיליארד דולר, ונתחי השוק של סמסונג עמדו על ‭ 60%-45% ‬ בארה"ב ובאירופה. בישראל המכירות עמדו אשתקד על 40 מיליון דולר ונתחי השוק של סמסונג יגיעו להערכתנו ל-%‭."25%-20 ‬

מה הרווח הגולמי הצפוי מהמכירות של המוצרים האלה?

"גבוה במקצת ממכירות הטלפונים. משהו כמו ‭ ."18%-17% ‬

כיום הרכיבים האלה כבר נמכרים בארץ?

"נכון. באמצעות דילרים וחברות כאלה ואחרות. יש ביקושים מאוד גדולים לרכיבים האלה".

אז קשה להעריך איזה נתח שוק תשיגו.

"נכון. אבל אם להסתמך על המהפך שעשינו בשנים האחרונות בפעילות של סמסונג בארץ, אפשר להניח שגם כאן נבצע מהלך דומה. השוק הזה צפוי לגדול בקצב מהיר יחסית בשנים הקרובות ואנחנו ננגוס להערכתי משמעותית בנתח של המתחרים בתחום ה-‭."SSD‬