אפל דורשת מסמסונג פיצוי של מיליארד דולר על הפרת פטנטים

בית המשפט בקליפורניה קבע כי סמסונג הפרה 5 פטנטים רשומים של אפל, וכעת חבר המושבעים צריך להכריע לגבי גובה הפיצוי • סמסונג טוענת כי גובה הפיצוי צריך לעמוד על לא יותר מ-28 מיליון דולר

אייפון / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אייפון / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אפל דורשת פיצוי של מיליארד דולר מסמסונג על הפרת פטנטים של החברה, בסיבוב נוסף בקרב משפטי שהחל ב-2011. לאחר שנקבע כי סמסונג הפרה 5 פטנטים רשומים של אפל - שלושה מתוכם עיצובים, כעת חבר מושבעים בקליפורניה נדרש להכריע לגבי גובה הפיצוי. סמסונג טוענת כי עליה לשלם לא יותר מ-28 מיליון דולר, ואילו אפל טוענת לנזקים נרחבים בהרבה.

"תביעות משפטיות עלולות לקחת זמן רב", אמר אתמול (ג') עורך דינה של אפל, ביל לי, למושבעים וביקש מהם "לחזור אחורה בזמן" לשנת 2006 ולחשוב איך מכשירים סלולריים נראו בעבר מבחינה עיצובית לפני שאפל הוציאה את האייפון. לי המשיך והסביר כי סמסונג הכניסה 3.3 מיליארד דולר והרוויחה מיליארד דולר ממכירת מיליוני מכשירים שהפרו את הפטנטים העיצוביים של אפל.

עורך הדין של סמסונג, ג'ון קווין, טען לעומת זאת כי לא צריך להסתכל על הרווח שסמסונג עשתה ממכירות של מכשיר שלם, אלא רק על רווחיה מהרכיבים הספיציפים שהפרו את הפטנטים של אפל. הוא הוסיף כי ההתייחסות לעיצוביה של סמסונג כמיושנים לפני ההעתקה מאפל היא שגויה.

לסכסוך בין שתי ענקיות הסלולר יש היסטוריה ארוכה ומסועפת. ב-2012 חבר מושבעים פסק כי על סמסונג לשלם פיצויים בסך 1.05 מיליארד דולר לאפל בשל הפרת הפטנטים, אך הפסקה התבטלה בשל משפט חוזר ב-2013. התיק אף הגיע לבית המשפט העליון ב-2016. לא ברור אם כעת מדובר בסיבוב האחרון בקרב, או שגם הפעם הפסיקה שייתן חבר המושבעים תגרור ערעור נוסף מאחד הצדדים.