דוחות עזריאלי: הכנסה תפעולית של כ-371 מיליון ש'

הרווח של ענקית הנדל"ן המניב צמח ב-8% • המנכ"ל: "אנו עוסקים בייזום של כ-664 אלף מ"ר הצפויים להניב תוספת של מאות מיליוני ש' ל-NOI"

דנה עזריאלי.  "אני לומדת מכולם"  / צילום: איל יצהר
דנה עזריאלי. "אני לומדת מכולם" / צילום: איל יצהר

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי קבוצה  דיווחה היום על עלייה של 2.3% בהכנסות הרבעון הראשון של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 700 מיליון שקל. לצד שיפור של 9% בהכנסות מדמי ניהול ושכירות לכ-493 מיליון שקל רשמה החברה ירידה של 4.5% בהכנסה ממכירות, עבודות ומתן שירותים שונים והפסד של 38 מיליון שקל מירידת ערך נכסים.

ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) של עזריאלי, המנוהלת על-ידי אייל חנקין, צמחה ברבעון בכ-10% לעומת הרבעון המקביל והגיעה לכ-371 מיליון שקל ואילו התזרים הנקי מפעילות (FFO) גדל ב-5% ועמד על 266 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 8% ברווח הנקי לרמה של כ-259 מיליון שקל.

בבעלות עזריאלי 17 קניונים בארץ ו-13 בנייני משרדים. בנוסף, היא מחזיקה ב-7 מתחמי משרדים בחו"ל, בעיקר בארה"ב, וב-2 בתי דיור מוגן בארץ. בסך הכל יש בבעלות החברה כ-1.1 מיליארד מ"ר והיא יוזמת הקמה של מבנים בשטח של כ-600 אלף מ"ר.

גידול של 9.4% בפדיונות בקניונים

כפי שעולה מהדוחות, הקריסה של רשתות קמעונאות שונות בחודשים האחרונים לא משפיעה בינתיים על הפעילות בקניוני הקבוצה, שכן התפוסה במרכזי המסחר של עזריאלי עמדה במהלך הרבעון על כ-98%. במגזר המשרדים בישראל הגיעה התפוסה לכ-99% (בנטרול שטחי משרדים בפרויקטים שבנייתם הסתיימה לאחרונה ונמצאים בשלבי אכלוס).

זאת ועוד, בחברה מציינים כי במהלך הרבעון נרשם גידול של 9.4% בפדיונות בקניוני עזריאלי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד (עיתוי חג הפסח, שחל השנה בסוף חודש מארס, השפיע מן הסתם לטובה על היקפי המכירות בקניונים). בנטרול קניון עזריאלי ראשונים, אשר נפתח לציבור בסוף הרבעון הראשון של 2017, נרשמה עליה של 5.3% בפדיונות לעומת אשתקד.

מניית עזריאלי הגיבה לדוחות בעלייה של 1%. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של 17% ושוויה של החברה הצטמק לכ-20 מיליארד שקל.

המנכ"ל חנקין ציין היום כי "התוצאות משקפות המשך צמיחה ושיפור ב-FFO, ב-NOI ובכל הפרמטרים התפעוליים. פעילות המשרדים ממשיכה ליהנות מרמות ביקושים גבוהות. בפעילות המסחר אנו שמחים לראות גידול משמעותי בפדיונות. כיום אנו עוסקים בייזום בהיקף חסר תקדים של כ-664 אלף מ"ר' הצפויים להניב תוספת של מאות מיליוני שקלים ל-NOI בשנים הקרובות".

צפי לביצועי יתר ביחס לסקטור

ברורית פיין, אנליסטית הנדל"ן של לידר שוקי הון, ציינה בתגובה לדוחות כי "אנו עדיין פחות אופטימיים לגבי סקטור הנדל"ן. עם זאת, להערכתנו עזריאלי עשויה להציג ביצועי יתר ביחס לסקטור לאור הפיזור העסקי, השמרנות, המינוף הנמוך ופוטנציאל הצמיחה הגלום בפעילות הייזום. החברה נסחרת במכפיל הון של 1.24, תשואת FFO לשנת 2018 של כ-8.6% ותשואת דיבידנד של 2.6%". פיין ממליצה "תשואת יתר" על המניה עם מחיר יעד של 196 שקל, גבוה בכ-19% ממחירה בבורסה.

האנליסט שי ליפמן מחברת ווליו בייס אגרסיבי יותר וחוזר בעקבות הדוחות על המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 225 שקל למניה. "פעילות הייזום הענפה שמאפיינת את החברה בשנים האחרונות, צפויה להימשך גם לתוך העשור הבא והיא משפיעה לחיוב על התוצאות, מגדילה ומחזקת את ההון העצמי ומבטיחה את הצמיחה והמובילות של עזריאלי בשוק גם בעתיד. מניית עזריאלי ממשיכה להוות להערכתנו עוגן יציב וחשוב בתיק ההשקעות והיא בהחלט בבואה של כלכלת ישראל שהיא חזקה. נכון לנצל את הירידות במניה ולהגדיל את ההחזקה בחברה", מציין ליפמן.