קיפאון בהכנסות קבוצת הוט: הרווח הנקי עלה ל-44 מיליון שקל

התחרות בשוק הטלוויזיה שחקה את תוצאות מגזר הכבלים של הוט ברבעון הראשון של 2018 • הוט מובייל הוסיפה 16 אלף לקוחות, אך למרות הצמיחה בהכנסות, הפעילות הסלולרית עדיין מפסידה • מבצע ה-200 מגה תרם לגידול של 5,000 מנויים בפעילות האינטרנט

התחרות בשוק הטלוויזיה שחקה את ההכנסות והרווחים של מגזר הכבלים של חברת התקשורת הוט ברבעון הראשון של 2018. במגזר הסלולר נרשמה עלייה ביחס לרבעון המקביל, אך ירידה ביחס לרבעון הקודם. בסלולר אפשר לצפות להמשך שחיקה מרבעון לרבעון, על רקע כניסתה של אקספון לתחרות והצתת מלחמת מחירים מחודשת בתחילת הרבעון השני.

בסך-הכול, קבוצת הוט שבבעלותו של פטריק דרהי סיימה את הרבעון הראשון של 2018 עם הכנסות של כמיליארד שקל, ירידה של 1% מהרבעון המקביל ושל 3% מהרבעון הקודם. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של הקבוצה הסתכם ב-389 מיליון שקל, ירידה של 6% מהרבעון המקביל ושל 11% מהרבעון הקודם.

בשורת הרווח הנקי נרשם סכום של 44 מיליון שקל, עלייה לעומת הרבעון המקביל, שבו הרווח היה 38 מיליון שקל - אך ירידה בהשוואה לרבעון הקודם, שבו הרווח הסתכם ב-78 מיליון שקל. לראשונה כוללים הדוחות של הוט את התקן החשבונאי 15 IFRS, שמשפר מרכיבים ברווחיות.

כמו ברבעונים האחרונים, הוט מובייל ממשיכה לשמש מנוע צמיחה עבור הקבוצה, והיא הוסיפה ברבעון 16 אלף לקוחות. הכנסות המגזר הסתכמו ב-318 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 12% מהרבעון המקביל, אולם ירידה של 3% מהרבעון הקודם.

עם זאת, הפעילות הסלולרית עדיין מפסידה, וההפסד התפעולי של מגזר הסלולר ברבעון הסתכם ב-26 מיליון שקל, לעומת הפסד של 44 מיליון שקל ברבעון המקביל ושל 16 מיליון שקל ברבעון הקודם. ה-EBITDA עלה ביחס לרבעון המקביל לרמה של 59 מיליון שקל - ירידה ביחס לרבעון הקודם. ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) הייתה 51 שקל, ירידה של 2 שקלים מהרבעון הקודם ודומה לרבעון המקביל. 

הוט
 הוט

ירידה במחיר הממוצע למנוי כבלים

בעוד שבמגזר הסלולר התחרות החריפה לאחר סיום הרבעון הראשון, במגזר הכבלים התחרות הייתה בעיצומה ברבעון, והיא באה לידי ביטוי בתוצאות. מספר לקוחות המגזר עלה אמנם ב-1,000 במהלך הרבעון, לכמיליון לקוחות, אך המחיר הממוצע ששילם כל לקוח צנח ב-7 שקלים ל-219 שקל. מספר לקוחות הטריפל, הרווחיים ביותר לחברה, ירד מ-480 אלף ל-471 אלף.

הכנסות מגזר הכבלים הסתכמו ב-725 מיליון שקל, ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל ושל 3% ביחס לרבעון הקודם. הרווח התפעולי של מגזר הכבלים נשחק ב-25% ברבעון ל-134 מיליון שקל, וה-EBITDA הגיע ל-330 מיליון שקל, לעומת 367 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-372 מיליון שקל במקביל. הירידה, רובה ככולה נובעת מהתחרות בשוק הטלוויזיה ומשחיקת מחירים.

בשוק האינטרנט החברה הצליחה לגדול ב-5,000 מנויים, ככל הנראה הרבה הודות למבצע ה-200 מגה שהיא משווקת במחיר אטרקטיבי מאוד. לעומת זאת במגזר הטלוויזיה החברה איבדה מהרבעון הקודם 8,000 מנויים ו-9,000 מנויי טריפל בסך-הכול.

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, אמרה היום כי "הוט היא קבוצת התקשורת היחידה שגדלה במצבת הלקוחות גם במגזר הכבלים וגם במגזר הסלולר, דבר שמעיד על איכות המוצרים שלנו. ברבעון האחרון הובלנו שורה של מהלכים, ביניהם השקת XTRANET, אינטרנט במהירות של 200 מגה כסטנדרט, ללקוחות שלנו. השקנו את שירותי ה-4K, במקביל להשקת שיתוף-הפעולה עם נטפליקס. ברבעון הקרוב נרחיב את השירות ונאפשר גישה ליותר מחצי מיליון ממירים בו-זמנית".