פתאל מוכרת מלון במינכן בכ-157 מיליון אירו

מלון ליאונרדו רויאל במינכן נמכר במחיר הגבוה בכ-25 מיליון אירו משוויו בספרי החברה • ההון העצמי של פתאל צפוי לגדול בכ-11 מיליון אירו, אך הרווח התפעולי התזרימי צפוי להצטמק ב-7.2 מיליון אירו בשנה

חברת פתאל החזקות מוכרת את מלון ליאונרדו רויאל במינכן בכ-157 מיליון אירו, מחיר הגבוה בכ-25 מיליון אירו משוויו של המלון בספרי החברה.

במקביל התקשרה פתאל בהסכם שכירות מול הרוכשת, על פיו יושכר המלון לפתאל ל-30 שנה תמורת דמי ניהול שנתיים של כ-7.2 מיליון אירו, או 32% ממחזור ההכנסות - הגבוה מבין השניים.

מלון לאונרדו רויאל השוכן בסמוך לפארק האולימפי, כולל 424 חדרים, 9 חדרי ישיבות, אולם כנסים, מסעדה, בר וחדר כושר.

עם השלמת העסקה, הכפופה למספר תנאים מתלים, צפוי הונה העצמי של החברה לגדול בכ-11 מיליון אירו אולם הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA ) צפוי במקביל להצטמק בכ-7.2 מיליון אירו בשנה.

רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (72.1%) וקבוצת מגדל (16.4%), הוקמה על ידי דוד פתאל בשנת 1999 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה כן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ-33 אלף חדרים ב-171 בתי מלון ב-17 מדינות.

באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר והיא כוללת 131 בתי מלון, מתוכם 48 בבעלות מלאה או חלקית, 79 בשכירות ו-4 בניהול. המלונות ממוקמים גרמניה, בריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, ווילס, אירלנד וצפון אירלנד), ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, צ'כיה, הולנד, שוויץ, פולין הונגריה ואוסטריה.

ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת 61 בתי מלון, ובריטניה נחשבת החברה לשנייה בגודלה ומחזיקה בה 43 בתי מלון.

מניית פתאל החזקות  עלתה היום והשלימה התקדמות של יותר מ-30% מאז החלה להיסחר בבורסה בסוף פברואר השנה. שוויה של החברה הגיע לכ-5.8 מיליארד שקל.

דוד פתאל, יו"ר ומנכ"ל פתאל החזקות, ציין כי "העסקה הנוכחית מעידה שוב, כי פתאל אירופה בוחרת בקפידה את נכסיה, משביחה אותם ויודעת גם לנצל הזדמנויות מכירה, במחירים הגבוהים משמעותית משווי הנכסים בספרים. בעסקה זאת איתרנו הזדמנות יוצאת מן הכלל למכירת מלון לאונדרו רויאל מינכן בעסקת Sale and leaseback במחיר הגבוה בכ-20% משווי הנכס בספרים. חתמנו על הסכם שכירות עם הרוכש , ואנו צפויים להגדיל את ההון העצמי של החברה בכ-11 מיליון אירו (לאחר מס). אנו נמשיך לפעול על פי תכניתנו האסטרטגית ולהעמיק את אחיזתנו בישראל ובאירופה במטרה להצמיח את החברה לאפיקים חדשים" .