חברת הננו-לוויינים SAS זינקה באוסטרליה בעקבות ניסוי מוצלח

מניית החברה קפצה בבורסה האוסטרלית ביותר מ-15% ל-10.5 סנטים, עדיין 45% מתחת לשוויה לפני שנה

מתקנים של SAS / צילום: אתר החברה
מתקנים של SAS / צילום: אתר החברה

מניית חברת SAS הישראלית קפצה היום בבורסה האוסטרלית ב-15.4%, לאחר שבמהלך יום המסחר היא נסחרה בעלייה גדולה יותר. החברה הישראלית, המספקת תשתית תקשורת המבוססת על טכנולוגיה של ננו-לוויינים, סיימה את יום המסחר במחיר מניה של 10.5 סנטים אוסטרליים, שמשקף לחברה שווי של 193 מיליון דולר אוסטרלי - כ-522 מיליון שקל. מדובר במחיר שנמוך בכ-45% ממחיר המניה לפני שנה.

הזינוק במניה היום הגיע על רקע דיווח של החברה על הצלחה בניסוי שבחן רשת תקשורת המבוססת על הטכנולוגיה שלה. הניסוי נערך יחד עם Globalsat - קונסורציום של חברות המספקות שירותי תקשורת לוויינית ברחבי יבשת אמריקה - והתבסס על שלושה ננו-לוויינים של SAS.

לפי הדיווח של SAS מהיום, הניסוי שנערך בדרום אמריקה הציג את יכולות החברה לשביעות רצונו המלא של Globalsat ואישר את התאימות בין הפתרונות של SAS לבין אלו של Globalsat, ואת היכולת לספק פתרון מסחרי. בחברה הוסיפו, כי ההנהלה נמצאת כעת בשיחות מתקדמות לקראת חתימה על חוזה מסחרי עם Globalsat.

"אנחנו מרוצים שהניסוי המסחרי עם Globalsat היה הצלחה גדולה, ונרגשים מכך שאנחנו מתקדמים בשיחות המסחריות", מסר מנכ"ל SAS, מאיר מועלם. "הניסוי המוצלח שלנו היה הראשון בעולם שבו היה שימוש בננו-לוויינים לצורכי תקשורת ביבשת אמריקה, ואנחנו בטוחים שיהיו עוד רבים אחריו".

SAS (בשמה המלא Sky and Space Global) גייסה לפני כחודשיים סכום של כ-27 מיליון שקל בהנפקה משנית בבורסה האוסטרלית, לפי מחיר של כ-12 סנט אוסטרלי למניה, שגבוה מהמחיר הנוכחי. ההנפקה זכתה אז לביקושי יתר, ובמקביל הציעה החברה לבעלי מניותיה הקיימים לרכוש מניות במחיר זהה למחיר ההנפקה. מטרת הגיוס הייתה להשלים את העיצוב, הבנייה וההשקה של כ-20 ננו-לוויינים.
SAS פועלת מאוסטרליה, מבריטניה ומישראל. החברה החלה להיסחר באוסטרליה במאי 2016, לאחר שמוזגה לשלד בורסאי וגייסה 4.5 מיליון דולר.

בבורסה האוסטרלית, ASX, נסחרות היום חברות ישראליות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ביניהן גם פלואנס, העוסקת בטיפול במים, אלסייט, המספקת הזרמת מידע מאובטח, ודוטס נאנו, המייצרת חומרים מוליכים למחצה.

ASX נוסדה בשנת 1987, בעקבות מיזוג בין מספר בורסות מקומיות באוסטרליה, וכיום נסחרות בה 275 חברות זרות; מספר החברות הזרות הגבוה ביותר מגיע מהאי השכן, ניו זילנד (56), אך ישראל וסינגפור בולטות גם הן, עם 17 חברות כל אחת.