תעודות הסל הקטינו את רווחי מיטב דש ברבעון ל-20 מ' ש'

בית ההשקעות השני בגודלו במשק רשם ירידה בהכנסות הרבעוניות • מור בית השקעות הציג רווח של 10 מ' ש' ברבעון ויחלק דיבידנד בהיקף זה

אילן רביב
אילן רביב

בית ההשקעות מיטב דש , שבניהול אילן רביב, הציג קיטון ברווח הנקי הרבעוני שלו, מ-24 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד לרווח של כ-20 מיליון שקל השנה, וזאת בצל ירידה בהכנסות מניהול השקעות - בעיקר בתחום ניהול תעודות הסל. גם שורת הרווח התפעולי של בית ההשקעות רשמה ירידה ברבעון הראשון השנה. כמו כן, בית ההשקעות מור , שבניהולו של יוסי לוי, דיווח הערב (ה') כי עבר לרווח רבעוני, שהסתכם בכ-10.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ורווח של כ-24.2 מיליון שקל בכל שנת 2017. השיפור בתוצאות מור מגיע אגב ההצלחה המרשימה שלו מזה זמן בשוק קרנות הנאמנות, הגם שלאחר תום הרבעון הוא עבר לפדיונות בחודשים האחרונים .

נתחיל בתוצאות מיטב דש, שהינו בית ההשקעות השני בגודלו במשק: בבית ההשקעות הבהירו כי "הקיטון בהכנסות נובע מתנאי שוק קיצוניים בחודשים ינואר-פברואר בפעילות תעודות הסל אשר השפיעו על פעילות המעקב אחר מדדים. הגידול בהוצאות הגידור המטבעי (קוואנטו) וכן במרווחי הריבית בפעילות המעקב אחר מדדי מניות חו"ל הביאו לירידה בהכנסות תעודות הסל", מה שפגע בתוצאות פעילות זו .

עוד אמר המנכ"ל רביב כי "הירידה בהכנסות תעודות הסל נובעת ממגמה רוחבית בענף זה בשל תנאי שוק מאתגרים. מנגד, מגזר חבר הבורסה והברוקראז' המוסדי נמצאים במגמת צמיחה וזאת עוד לפני מלוא השפעת עסקת רכישת פעילות שירותי המסחר בניירות הערך מבנק ירושלים", בהתייחסו לעסקה שהושלמה במהלך הרבעון הראשון השנה.

ביחבס למכירת החזקות בית ההשקעות מיטב דש בבורסה צוין בדוחות כי הם "כוללים הכנסה שנרשמה במסגרת הוצאות אחרות, נטו, בסך של כ-1.9 מיליון שקל, הנובעת מעדכון השווי ההוגן של מניות הבורסה".

אגב, ברבעון הראשון ייצר מיטב דש תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 74 מיליון שקל לאחר ש"בשנת 2017 לחברה, במאוחד, היה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת אשר נבע מתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בפנינסולה" הגם שציינו כי "דירקטוריון פנינסולה קבע כי אין בתזרים המזומנים השלילי מהפעילות השוטפת הנ"ל כדי להצביע על בעיית נזילות בפנינסולה". בית ההשקעות שבשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת ממשיך במדיניות של חלוקת דיבידנד, ומחלק עתה דיבידנד של כ-10 מיליון שקל.

מור בית השקעות דיווח מצדו על גידול בהכנסות הרבעוניות, בעיקר על רקע צמיחה ניכרת בהכנסות מניהול קרנות הנאמנות, כשגם ההכנסות מניהול תיקי השקעות גדלו בתקופה האמורה. השיפור בשורה התחתונה של מור לא כה דרמטי כפי שמציג המעבר מהפסד לרווח, הגם שמדובר בשיפור בתוצאות. מדוע? ברבעון הראשון אשתקד רשם בית ההשקעות הוצאה חשבונאית חד פעמית של יותר מ-10 מיליון שקל בשל "תשלום מבוסס מניות" בשל הנפקת החברה למסחר בבורסה המקומית. ברבעון הראשון ב-2018 מדובר בהוצאה נמוכה בהרבה של פחות מ-200 אלף שקל.

בנוסף, בית ההשקעות מקים סוכנות ביטוח פנסיוני, כשהיא מודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-10 מיליון שקל, בדומה לזה שמחלק מיטב דש. בית ההשקעות ציין כי הוא צופה רווח של 8-10 מיליון שקל ברבעון השני השנה, על הכנסות של כ-38-42 מיליון שקל - פחות מהכנסות של 43 מיליון שקל ברבעון הראשון, וזאת בצל הפדיונות בקרנות הנאמנות.

נזכיר כי בית ההשקעות אמור להיכנס לפעילות חיסכון ארוך טווח - ניהול גמל והשתלמות - בעסקה במסגרתה יוקצו לו מלוא מניות חברת אינטרגמל שיש לה פעילות קיימת זניחה ברמת השוק. השלמת העסקה תלויה בקבלת אישורים רגולטורים.