קונצרן TDK היפני יקים בישראל מרכז פיתוח נוסף

הקונצרן יעסיק בישראל עשרות מהנדסים וישתף פעולה עם סטארט-אפים מקומיים • TDK השקיע באחרונה ב-StoreDot הישראלית

נציג TDK נארוטושי פוקוזאווה / צילום: תמר מצפי
נציג TDK נארוטושי פוקוזאווה / צילום: תמר מצפי

קונצרן TDK מיפן עומד להקים בישראל מרכז פיתוח שיעסיק עשרות מהנדסים - כך נודע ל"גלובס". כמו כן, TDK נמצא בשלבים אחרונים של משא-ומתן עם מספר סטארט-אפים ישראלים, שיפתחו מוצרים עבור החברה, אשר יופצו בעולם באמצעות ערוצי השיווק של הקונצרן. היקף ההשקעה המתוכננת של TDK בישראל נאמד בעשרות מיליוני דולר, כאשר שווי השוק של TDK עומד על 11.2 מיליארד דולר.

TDK פתח נציגות בכרמיאל, ונציג החברה נארוטושי פוקוזאווה מתגורר בישראל מעל לשנה ועוסק באיתור טכנולוגיות וחברות מתאימות. בראיון ראשון לתקשורת הישראלית אומר פוקוזאווה כי ההחלטה על הקמת מרכז הפיתוח בישראל התקבלה על-ידי מועצת המנהלים של TDK ביפן. לדבריו, היקף ההשקעה וגודל מרכז הפיתוח כמעט ואינם מוגבלים, והם תלויים בתחום הפיתוח שיבחר הקונצרן מבין החלופות שיובאו בפניה.

TDK כבר מפעיל בישראל מרכז פיתוח וייצור של חטיבת TDK Lambda, שבו מועסקים 260 עובדים. החלטה נוספת שהתקבלה בהנהלת הקונצרן היא להרחיב את פעילות המפעל הישראלי ב-40% ולהוסיף קו מוצרים חדש, תוך גיוס עשרות עובדים חדשים. יריב עיני, מנהל המכירות של החברה, אומר שהחברה הישראלית הצליחה להוכיח יעילות בייצור, והעבירה תהליכי ייצור של מוצרים מסין בחזרה למפעל בישראל.

במסגרת המהלכים לפתיחת מרכז המו"פ מתכננן הקונצרן להביא לישראל תערוכה של מאות מוצרים וטכנולוגיות שהיא מייצרת בעולם, כדי להציג אותם בפני תעשיית ההייטק הישראלית ועל-ידי כך לגייס שיתופי-פעולה, טכנולוגיות וחדשנות. לתערוכה יגיע גם נשיא TDK העולמית, שיגנאו אישיגורו, כדי להיפגש עם ראשי המשק והמדינה ולבחון מקרוב את אפשרויות המו"פ. פוקוזאווה אומר שמדובר בתערוכה היוצאת לראשונה מגבולות יפן, מה שמעיד על החשיבות שהקונצרן רואה בהייטק הישראלי.

TDK הוא קונצרן בינלאומי שהיקף הכנסותיו הגיע ל-11.6 מיליארד דולר בשנה האחרונה. הקונצרן מפעיל 110 מפעלים, מרכזי מו"פ ומשרדי מכירות ברחבי העולם ומעסיקה 103,000 עובדים. TDK נטש את תחום מוצרי המדיה, התקליטורים והקלטות, שייצרה בשנות ה-80, וכיום הוא מייצר מוצרים בתחום ספקי הכוח, החיישנים, אחסון אנרגיה והמרת אנרגיה, אשר משובצים במוצריהן של חברות כמו LG, טושיבה, סימנס, מיקרוסופט ועוד. על-פי הגדרת הקונצרן, ישראל נחשבת למרכז המו"פ הרביעי שלו, אחרי ארה"ב, אירופה וסין.

לאחרונה השקיע TDK בסטארט-אפ הישראלי StoreDot, איתה נחתם הסכם לפיתוח משותף (JDA) בהשקעה של מיליוני דולרים, לפיתוח טכנולוגיה לטעינה מהירה של סוללות ליתיום. פוקוזאווה אומר כי העסקה מדגימה את כוונות  TDK, שכן הוא אינה מסתפק בהשקעת הון בלבד, אלא מביא ערך נוסף בייצור, רכישת חומרי גלם ובהפצה של המוצר. לדבריו בסטארט-אפים בישראל צומחים רעיונות מדהימים, ו-TDK מציע להם את היכולת לפתוח דלתות ולקדם את המוצר לשווקים עולמיים.

TDK נמצא בשלבי משא-ומתן עם כמה סטארט-אפים ישראלים בימים אלה, והוא צפוי להגיע לסיכומים סופיים בקרוב. בין השאר הוא בוחן מוצרים וטכנולוגיות בתחום אחסון אנרגיה, חיישני מגע וטעינה אלחוטית. הסכם נוסף לפיתוח טכנולוגיה בתחום האנרגיה צפוי להיחתם, במסגרתו תפתח החברה הישראלית מוצר לפי ההגדרות של TDK עצמו. נמסר כי החברה נמצאת כבר בשלבי גיוס כוח אדם לצורך הפרוייקט.