בעלי גלוברנדס מכרו לציבור מניות ב-170 מיליון ש' בשלב המוסדי

יו"ר ומייסד חברת הפצת הסיגריות, ירון גזית, מכר בשלב המוסדי בהנפקה מניות בקרוב ל-90 מיליון שקל, בעוד חלקה של פישמן רשתות הסתכם בכ-70 מיליון שקל • בשלב הציבורי של ההנפקה, שייערך השבוע, צפויים בעלי החברה למכור מניות ב-70 מיליון שקל נוספים

יו"ר ומייסד גלוברנדס, ירון גזית / צילום: תמר מצפי
יו"ר ומייסד גלוברנדס, ירון גזית / צילום: תמר מצפי

בסוף השבוע האחרון השלימה מפיצת הסיגריות והממתקים גלוברנדס את השלב המוסדי בהנפקת המניות הראשונית (IPO) שהיא מקדמת. הנפקה זו מתבצעת באמצעות הצעת מכר של בעלי המניות בחברה, והשלב המוסדי סידר תמורה נאה של 170 מיליון שקל לבעלים, ובראשם היו"ר והמייסד ירון גזית, שהחזיק לפני המהלך 51% ממניות החברה, וחברת פישמן רשתות, שבידיה היו עד כה כ-40% ממניות גלוברנדס.

בכמחצית מפישמן רשתות מחזיק כונס הנכסים של אליעזר פישמן ובמחצית האחרת מחזיקים ילדיו של פישמן - ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן-אופיר.

בשלב המוסדי בהנפקת גלוברנדס התקבלו ביקושים בהיקף של כ-200 מיליון שקל, ומתוכם הבטיחו בעלי המניות מכירת מניות בתמורה כוללת של כ-170 מיליון שקל - כך שחלקו של גזית קרוב ל-90 מיליון שקל, וחלקה של פישמן רשתות קרוב ל-70 מיליון שקל.

התמורה
 התמורה

מי שעוד גרפו מהמהלך סכומים נאים לכיסיהם היו מנכ"ל גלוברנדס, גדי נצר, שמכר ממניותיו (6%) תמורת כ-10 מיליון שקל, וסמנכ"לית הלוגיסטיקה, יעל לב שניידר, שמכרה ממניותיה (3%) תמורת כ-5 מיליון שקל.

השבוע תיערך ההנפקה לציבור

בסך הכל מכרו בעלי המניות כ-25% מהון החברה, במחיר המשקף לגלוברנדס (כפי שנחשף ב"גלובס" לפני ההנפקה) שווי של כ-675 מיליון שקל - גבוה ב-3% משווי המינימום שנקבע בהנפקה, ונמוך בכמה עשרות אחוזים מהשווי המוקדם שלפיו הוערכה ההנפקה תחילה, ונע סביב כ-1 מיליארד שקל. את ההנפקה הובילו לידר הנפקות, ברק קפיטל ודיסקונט חיתום. בהמשך השבוע צפוי השלב הציבורי של ההנפקה, שבו ימכרו בעלי המניות עד 10% נוספים מההון.

אם בשלב הציבורי יגיעו הביקושים למלוא הסחורה המוצעת, בעלי המניות הנוכחיים של גלוברנדס צפויים לגרוף עוד כ-70 מיליון שקל לכיסיהם - כמחצית הסכום (כ-35 מיליון שקל) ליו"ר גזית, קרוב ל-30 מיליון שקל לפישמן רשתות וכמה מיליוני שקלים בודדים נוספים למנכ"ל נצר ולסמנכ"לית הלוגיסטיקה לב שניידר. סמוך לאחר השלמת ההנפקה צפויה גלוברנדס לחלק דיבידנד של קרוב ל-40 מיליון שקל לבעלי המניות.

בין המותגים הבולטים שגלוברנדס מפיצה, ניתן לציין בתחום הטבק את סיגריות קאמל, לאקי סטרייק, וינסטון, קנט ועוד, ועם מוצרי המתיקה הבולטים שלה נמנים שוקולד נוטלה, קינדר בואנו, מסטיק אורביט ועוד. את הרבעון הראשון של השנה סיכמה גלוברנדס עם יציבות בהכנסות, שעמדו על כ-540 מיליון שקל (והכנסות נטו בניכוי מסי קנייה של 116 מיליון שקל), ובשורה התחתונה נהנתה מקפיצה של 40% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-18 מיליון שקל, בעקבות ירידה ניכרת בהוצאות המימון.

למרות הקיצוץ הניכר במחירה בהנפקה, הצלחת השלב המוסדי של גלוברנדס בולטת על רקע החולשה המאפיינת באחרונה את שוק ההנפקות הראשוניות (IPO) בבורסה המקומית, שכבר הובילה לביטול כמה הנפקות של חברות קטנות יותר ממפיצת הסיגריות והממתקים, ובהן ספקית התכנים והשירותים הסלולריים סלטיק ורשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו.

גלוברנדס

תחום פעילות: הפצת מוצרי טבק וממתקים
שנת הקמה: 2000
יו"ר: ירון גזית
מנכ"ל: גדי נצר