פסגות ובלו אטלנטיק רכשו עוד 2 מקבצי דיור בארה"ב

הגדילו הפורטפוליו ל-700 מיליון דולר • היקף תיק ההחזקות הישירות בנדל"ן של פסגות עומד על כ-3 מיליארד שקל, ובכוונת בית ההשקעות להגדילו מ-3% ל-4%-5% מהתיק הכולל

ברק סורני / צילום: תמר מצפי
ברק סורני / צילום: תמר מצפי

קרן בלו אטלנטיק ופסגות מפתחות את שיתוף הפעולה שלהן בנדל"ן בארה"ב. ל"גלובס" נודע כי לאחר שהשקיעו יחדיו בכ-13 מקבצי מגורים בארה"ב, בהיקף כולל של כ-600 מיליון דולר, בית ההשקעות הגדול בשוק, שבניהול ברק סורני, וקרן ההשקעות שמנוהלת על ידי גיל חרמון ואורן הון, רכשו לאחרונה שני מקבצי מגורים בדאלאס טקסס בתמורה ל-102 מיליון דולר. בכך, היקף הרכישות המשותף של שני הגופים יחד בנדל"ן בארה"ב צמח לכ-700 מיליון דולר, וכולל 15 מקבצי דיור.

הרכישה כוללת שני מתחמי מגורים הכוללים 637 יחידות דיור, "באזור בעל אוכלוסייה אמידה בצפון דאלאס", כדברי גורם המעורה בפרטי העסקה. השכונות נבנו בשנים 2006 ו-2009, ציין חרמון, שותף מנהל בבלו אטלנטיק, ודודי דניאל, סמנכ"ל נדל"ן בפסגות, אמר כי "הרכישה היא נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה של בית ההשקעות להגדלת והשבחת תיק הנדל"ן", בין היתר במטרה לגוון את תיק ההשקעות בקופות גמל, בקרנות פנסיה ובקרנות ההשתלמות. "סקטור המגורים להשכרה בארה"ב מניב הכנסות שוטפות גבוהות, ונהנה מצמיחה משמעותית בתפוסה ובדמי השכירות", הוסיף דניאל.

מבחינת פסגות, כאחד מגופי החיסכון לטווח ארוך במשק, מדובר בהרחבת אפיק ההשקעות האלטרנטיביות שהוא מנהל עבור העמיתים שלו, תוך הגדלת הפיזור הגיאוגרפי של תיק ההשקעות. לפסגות החזקות ישירות בבנייני משרדים בישראל ובארה"ב, בפורטפוליו מגורים בארה"ב ובפורטפוליו נכסים בגרמניה. עו"ד לורנס שטרנטל ממשרד Greenberg Traurig שימש כיועץ המשפטי של פסגות בהתקשרות עם הקרן.

נזכיר כי בעשור ומשהו האחרונים חמש קבוצות הביטוח הגדולות הפכו לשחקניות נדל"ן של ממש, כשבשנים האחרונות הצטרפו למגמה זו גם בתי ההשקעות, ובראשם פסגות. כמעט תמיד הפעילות אינה יזמית, אף שגם זה קרה, אלא בעיקר כמנהלי השקעות שמחזיקים ישירות בנכסים מניבים - מסחריים, משרדיים או למגורים, בארץ ובעולם - בעיקר עבור תיקי העמיתים והמבוטחים הענקיים בתחומי החיסכון לטווח ארוך. היקף תיק ההחזקות הישירות בנדל"ן של פסגות בישראל, ארה"ב וגרמניה עומד על כ-3 מיליארד שקל, ומהווה כ-3% מהתיק הכולל של בית ההשקעות. ככל הידוע בכוונת פסגות להגדיל את תיק הנדל"ן ל-4%-5% מהתיק הכולל.

מבחינת קרן בלו אטלנטיק מדובר בהרחבת פורטפוליו נכסי המגורים להשכרה מסוג Multi-family. לקרן יש כמה משקיעי עוגן שכוללים את פסגות ואת פועלים שוקי הון ומיטב דש, והיא מתמחה ברכישה וניהול נדל"ן למגורים מסוג Multi-family סולידי בשווקים אמידים בדרום ארה"ב. הקרן דוגלת ברכישת נכסים aנמצאים מחוץ למרכזי הערים "אך בקרבה מספקת", בשביל "תמחור אטרקטיבי והבטחת ביקוש מצד שוכרים גם בתקופות של האטה כלכלית". על כן, "אסטרטגיית הקרן מתבססת על רכישת מקבצים לתקופות ארוכות של 7-10 שנים", והיא מנהלת כיום מתחמים בדרום ארה"ב בערך כולל של מעל 3 מיליארד דולר.