הסכם המיליונים של אאורה וסיגל אטרקצ'י מעוכב ברשות ני"ע

בין השאר אמורים בעלי המניות לאשר באסיפה את מינויים מחדש של הדירקטורים בחברה ואת ההתקשרות עם משרד עורכי הדין של אשת בעל השליטה ב אאורה , יעקב אטרקצ'י, ל-3 שנים נוספות

יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר
יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר

חברת אאורה  דוחה את אסיפת בעלי המניות שהייתה אמורה להתקיים היום (ג') ליום ראשון הקרוב, 3 ביוני. זאת, בעקבות פניית רשות ניירות ערך לקבלת פרטים טכניים הקשורים לסעיפים שבעלי מניות החברה אמורים לאשר באסיפה.

בין השאר אמורים בעלי המניות לאשר את מינויים מחדש של הדירקטורים בחברה ואת ההתקשרות עם משרד עורכי הדין של אשת בעל השליטה באאורה, יעקב אטרקצ'י (מחזיק ב-60.5% מההון), ל-3 שנים נוספות.

משרד עורכי הדין של סיגל אטרקצ'י היה אחראי בשנים האחרונות על חתימת החוזים מול רוכשי הדירות של אאורה, מה שהניב לו הכנסות בהיקף מצטבר של כ-20 מיליון שקל בשנים 2015-2017 (עמלת תיווך ממוצעת של 1.5% פלוס מע"מ עבור כל עסקה) על רקע הגידול בהיקפי פעילותה של אאורה ועליית מחירי הדירות.

נציין כי בעבר עמלה של כ-1.5% בעסקאות נדל"ן הייתה מקובלת בשוק זה, אולם בשנים האחרונות, על רקע התחרות הגואה בין עורכי הדין הרבים הפועלים בתחום, העמלה השכיחה נעה כיום סביב 0.5%-0.8%.

הסכם ההתקשרות האחרון של אאורה עם המשרד של סיגל אטרקצ'י אושר לפני כ-3 שנים, בינואר 2015, (עסקאות בעלי עניין צריכות לקבל אישור כל 3 שנים) חרף התנגדותה של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, שהעלתה טענות נגד גובה שכר הטרחה והליך ההתמחרות שביצעה אאורה לקבלת השירותים המשפטיים. כעת עומד ההסכם בפני חידוש, לאחר שאנטרופי המליצה הפעם לאשר אותו.

כחלק מההסכם החדש הוחלט באאורה כי משרד עו"ד של סיגל אטרקצ'י יטפל לכל היותר במחצית מהפרויקטים של החברה, לצד עוד 3 משרדי עורכי דין שייבחרו, ושכר הטרחה של המשרד יהיה דומה לשכר שיקבלו המשרדים האחרים. זאת ועוד, המשרד התחייב להעביר חלק מהפרויקטים שנמצאים כיום בטיפולו למשרדי עו"ד האחרים שייבחרו, ללא תמורה. בפרויקטים שאינם מתחום ההתחדשות העירונית יעמוד שכר הטרחה המקסימלי על 1.2% פלוס מע"מ.

בראיון ל"גלובס" לפני כ-3 חודשים הדף אטרקצ'י את הטענות שהעלו חלק מבעלי המניות בעבר, כי אאורה שילמה שכר טרחה גבוה מדי. לדבריו, "שיתוף הפעולה עם משרד אטרקצ'י ושות' אושר לראשונה על-ידי בית המשפט בעת רכישת החברה ואושר שנית לאחר 3 שנים על-ידי אסיפת בעלי המניות. בזמנו כולם הבינו שזהו המשרד הטוב ביותר עבור החברה. אנחנו נמצאים לקראת אישור שלישי של הנושא ואני קשוב לקולות השוק, לממשל התאגידי ולנראות של החברה. לכן אנחנו נמצאים בקשר רציף עם אנטרופי ובוחנים שינויים המתחייבים לאור עקרונות ממשל תאגידי תקין. אנחנו נצא למכרז מסודר ונשלב עוד משרדי עו"ד בטיפול הרציף בחברה, ומשרד אטרקצ'י יקבל שכ"ט זהה ליתר המשרדים".

אאורה היא היום אחת החברות הבולטות בענף בתחום הבנייה למגורים בכלל ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט. החברה, שמחזיקה בעתודות קרקע במיקומים מרכזיים, ומתמקדת בפרויקטים של פינוי בינוי, מעורבת כיום ב-41 פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים ולהשכרה, אשר במסגרתם צפויות להיבנות בשנים הקרובות כ-12,740 יחידות דיור. 24 פרויקטים הם בתחום ההתחדשות העירונית, אשר במסגרתם תבנה החברה כ-11,180 דירות.

אטרקצ'י, שהקים וניהל את פעילות הנדל"ן של אאורה בישראל החל משנת 2007, השתלט ב-2011 על החברה האם הבורסאית, אאורה השקעות, במסגרת הסדר חוב, לאחר שהחברה קרסה תחת ניהולם של הבעלים הקודמים - בועז משעולי ויוסף צליח - שהפנו חלק ניכר מהונה להשקעות בשוקי הנדל"ן של מזרח אירופה.

מאז שהפך לבעל השליטה מיקד אטרקצ'י את פעילותה בתחום המגורים בישראל, שנהנה בשנים האחרונות מפריחה ומעלייה בביקושים. בספטמבר האחרון זכה אטרקצ'י להבעת אמון משמעותית מגופים מוסדיים מובילים בשוק ההון, ואאורה גייסה כ-103 מיליון שקל בהקצאת מניות פרטית ללאומי פרטנרס, למנורה מבטחים, להפניקס ולקרן נוקד.