רוסיה לחברת אפל: הסירי את טלגרם מחנות האפליקציות

בנוסף, רוסיה ביקשה מאפל לחסום את האפשרות של אפליקציית המסרים המוצפנת לשלוח התראות למשתמשים מקומיים • טלגרם הוחרמה ע"י הממשל הרוסי באפריל, אך נכון להיום היא עדיין זמינה להורדה בגרסה הרוסית של חנות האפליקציות של אפל • החרם של רוסיה על טלגרם החל לאחר שהאחרונה סירבה להעניק לרשויות הרוסיות את מפתחות ההצפנה לאפליקציה

מפגינה מפריחה מטוס נייר במחאה במוסקה אתבול נגד חסימת טלגרם / צילום: רויטרס
מפגינה מפריחה מטוס נייר במחאה במוסקה אתבול נגד חסימת טלגרם / צילום: רויטרס

המלחמה של רוסיה באפליקציית טלגרם נמשכת - כעת רוסיה מבקשת מאפל להסיר את טלגרם מחנות האפליקציות שלה. טלגרם הוחרמה ע"י הממשל הרוסי באפריל, אך נכון להיום היא עדיין זמינה להורדה בגרסה הרוסית של חנות האפליקציות של אפל. לפי דיווחים, הממשלה הרוסית פנתה לאפל בבקשה שתדאג שהאפליקציה לא תהיה זמינה יותר להורדה. בנוסף, רוסיה ביקשה מאפל לחסום את האפשרות של אפליקציית המסרים המוצפנת לשלוח התראות למשתמשים מקומיים. במכתב שנשלח לאפל, החברה נדרשה לבצע את הפעולות תוך חודש. במקרה שלא תעשה זאת, רוסיה מזהירה מפני עונשים בפניהם עלולה לעמוד ענקית הטכנולוגיה.

החרם של רוסיה על טלגרם החל לאחר שהאחרונה סירבה להעניק לרשויות הרוסיות את מפתחות ההצפנה לאפליקציה. רק אם טלגרם תשנה את דעתה, הממשל הרוסי אמר שיבטל את החרם. הנימוק שמעניקים ברוסיה לדרישת המפתחות היא השימוש של גורמים עברייניים וטרוריסטיים בפלטפורמה. החודש רוסיה אף חסמה 50 שירותי VPN כדי להגביל את הגישה לטלגרם עוד יותר בפני משתמשים.

למרות מאמצי הרשויות, רוב המשתמשים הרוסים עדיין מצליחים לגשת לאפליקציה לפי הודעה שפרסמה אמש זרוע הצנזורה של הקרמלין. הצנזור הרוסי הצהיר כי הוא נמצא גם במגעים עם גוגל להורדת האפליקציה גם מחנות האפליקציות גוגל פליי.